Tässä keskustelussa unohtuu helposti yksi ihan todennäköinen vaihtoehto: jospa se seura sittenkin tietää, mitä se tekee? Katsommeko täällä liikaa yleisömääriä, kun seuran tavoitteena on optimoida seuran tulot. Niiden tulojen kehitystähän sitten ensisijaisesti seurataan, ja jos pienemmällä asiakasmäärällä saavutetaan isommat tulot, niin sitten pienempi asiakasmäärä riittää seuralle. Vaikeaa on kuvitella, että kaikki maailman dynaamista hinnoittelua käyttävät yritykset ja toimialat olisivat niin hulluja, että pitävät dynaamisesta hinnoittelusta väkisin kiinni, vaikka se olisi heille itselleen vahingollista?
Toissijaisesti tämä hinnoittelukäytäntö toki voi [alempien yleisömäärien kautta] sitten vaikuttaa tunnelmaan hallissa ja varsinkin tunnelmaan toriparlamenteissa ja keskustelupalstoilla. Tällaisesta hinnoittelusta syntyvä mielikuvaa ja käytyä keskusteluakin seura varmasti joutuu miettimään, mutta siis vasta toissijaisesti. Jos "poru" yltyy ja juuri sen vuoksi tulokehitys alkaa laahata, asiaan varmaan reagoidaan. Toisaalta Ilveksen tapauksessa kuluttajalla on jo nyt ja varmaan myös jatkossa vaihtoehtoja kiertää dynaamisia karikoita esim. näiden vouchereiden avulla. Ja jos kuluttaja ei vaadi ihan paraatipaikkaa pyllynsä alle, areenaan kyllä pääsee aika edullisestikin?