Maailman yhdessä sananvapaimmassa maassa ja demokratiassa Pride-viikkoon osallistuminen on myyntiä tekeville firmoille oikeastaan itsestäänselvyys, koska se antaa mahdollisuuden parantaa liiketoimintaympäristöä ja sitä kautta levittää hyvää karmaa. Tuotteita, kuten jääkiekkoakin, myydään ensisijaisesti mielikuvien avulla ja kun on tällaisessa yhteiskunnallisessa toiminnassa näkyvästi mukana, saa sillä sitten itsellään vähän mukavaa julkisuutta.
Ja nämä jotka julistavat että nyt meni sejase boikottiin toimivat tälle liiketoimintaidealle lähinnä hyödyllisinä idiootteina vahvistamalla sitä mielikuvaa jossa ahdasmielisyttä vastaan pitää taistella ja näille pride-viikoille on tilausta. Näin ollen on saatu mielikuva tuoduksi jossa yhtiö "rohkeasti" taistelee epätasa-arvoa vastaan ja on päättänyt olla historian myrskyssä oikealla puolella.
Miksi "rohkeasti" on lainausmerkeissä. Koska Suomessa on tällainen "taistelu" on varsin helppoa, mikä sinänsä on mukavaa ja kertoo että elamme kuitenkin ihan hyvässä maassa. Kun yhtiö osallistuu näkyvästi Pride-viikkoon Suomessa, ei tarvitse pelätä sen kummempaa kuin muutamaa mielensäpahoituskommenttia FB:ssa. Ei sitä että ko. firman työntekijät hakataan näiden poistuessa työpaikalta tai että toimitusjohtaja jotenkin mystisesti ensi viikolla hukkuu kalastusreissulla, vaikka ei edes harrastanut kalastusta. Niin kauan kuin se "taistelu" tarkoittaa lähinnä sitä että FB:ssa ja Instassa vaihdetaan profiilikuvaa viikoksi ja vaihdetaan logo sateenkaariväreihin, en pidä prideen osallistumista yhdenkään firman kohdalla kovinkaan kummoisena tasa-arvotyönä, ellei firmalla ole jotain oikeita näyttöjä siitä että se on toiminut myrkyllisiä asenteita vastaan silloin kun homoseksuaalisuus luokiteltiin perversioksi, mielenhäriöksi tai silloin kun ilmapiiri ei tukenut kaapista ulos tuloa.
Joten takoittaako loppujen lopuksi Ilveksen(kään) osallistuminen mitään kovin kummoista muutosta mihinkään. Tuskinpa. Se tasa-arvotyö tehdään niin Ilveksessä kuin muissakin organisaatioissa aivan muulloin kuin yhden Pride-viikon aikana, jos tehdään. Jokainen liikevaihtoaan ajatteleva yhtiö osallistuu Prideen, koska sillä ei ole varaa jättää sitä tekemättäkään.