Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Samoin Johannes Alasen, Antti Jaatisen ja Jukka Peltolan.Eikös Atte Pentikäisen, Mikko Pukan ja Teemu Aallon pitäisi pelata Ipan riveissä. Täytyykö Tapparan tässäkin täydentää rivejä Ipasta![]()
Onko tässä nyt joku valikoiva silmä tapaus koska lyön oikeesta kädestä vetoa että asia oli toisin päin.Sellainen huomio tuli tänään tehtyä, kun käytiin vapputorilla, että olis luullut Ilveksen voittaneen mestaruuden, eikä Tapparan, perustuen kuinka paljon fanikamaa ihmisillä oli päällänsä. Eipä toi vappumeno ihan meikäläiseen niin uppoa, joten tylsyyttäni aloin bongaamaan fanituotteita. Meikäläisen lyhyen empiirisen tutkimuksen tulokset:
Ilves: 80 %
Tappara: 20 %
Vai menikö vappuhatut ja tapparan hauskat hatut nyt kaikki sinioranssiin laariin?.Onko tässä nyt joku valikoiva silmä tapaus koska lyön oikeesta kädestä vetoa että asia oli toisin päin.
Jos joku ny oranssissa peruukissa kulki niin en laskenut. Kaikki missä oli Logo tai vastaava niin laskin.Vai menikö vappuhatut ja tapparan hauskat hatut nyt kaikki sinioranssiin laariin?.![]()
Ei, kyllä mä ihan aidosti kaikki laskin. Enkä pelkästään vastaantulijat, vaan laskin Tapparan pisteisiin myös torimyyjän, kellä oli Savinaisen paita.Onko tässä nyt joku valikoiva silmä tapaus koska lyön oikeesta kädestä vetoa että asia oli toisin päin.
Tää on hämmentävää koska ite bongasin suunnilleen samassa ajassa enemmän Tapparaa ku Ipaa. Tiedä oliko sitte ajankohdasta kiinni vai ollaanko simulaatiossaEi, kyllä mä ihan aidosti kaikki laskin. Enkä pelkästään vastaantulijat, vaan laskin Tapparan pisteisiin myös torimyyjän, kellä oli Savinaisen paita.Siksi tämä vähän hämmentävää olikin. Toki otos oli lyhyt, 1 tunti.
Ehkä sitten ajankohta vaikuttaa. Perkele, olis pitänyt sopia että tehdään tutkimus samaan aikaanTää on hämmentävää koska ite bongasin suunnilleen samassa ajassa enemmän Tapparaa ku Ipaa. Tiedä oliko sitte ajankohdasta kiinni vai ollaanko simulaatiossa
What in the simulation?
Joo, mestaruuslippiksiä näkee vähän joka paikassa nyt. Ihme etten vapputorilla bongannut kovin montaa. Mut yllättävän paljon näkee myös noita Ipan baseball-takkejakin. Aika jännä jos joku naureskelee toisen fanivaatteille. Itse en ole koskaan nauranut, enkä myöskään ole kokenut itselle naurettavan. Jos ei nyt ota laskuun Tapparalaista kaveriani, joka nyt joka kerta vittuilee mun lippiksestä.Mestaruuslippiksiä näkee vaikkei käy ku roskat viemässä. 2 tapparanmiestä röhönauro, ku kävelin baseball-takki päällä kadulla vastaan. Toinen hörähti jotain "Kaikkee hassua sitä näkee", jos oikein kuulin.
Noh, toiset valitsee seuransa järki, toiset tunneperustein.
Joo, mestaruuslippiksiä näkee vähän joka paikassa nyt. Ihme etten vapputorilla bongannut kovin montaa. Mut yllättävän paljon näkee myös noita Ipan baseball-takkejakin. Aika jännä jos joku naureskelee toisen fanivaatteille. Itse en ole koskaan nauranut, enkä myöskään ole kokenut itselle naurettavan. Jos ei nyt ota laskuun Tapparalaista kaveriani, joka nyt joka kerta vittuilee mun lippiksestä.![]()
Ilveksen kohdalla fanituotteiden suunnittelussa auttaa varmaan jo sekin, että päävärien eli keltaisen ja vihreän lisäksi seuraväreihin kuuluu etenkin jääkiekon puolella myös suomalaisten hillityssä ja pimeyteen maastoutuvassa pukeutumisessa hyvin suosittu musta. Jos vihreä tai keltainen ovat joillekin liian räikeitä värejä arkiasusteisiin, niin mustan ympärille on varmaankin helpompi suunnitella arkikäyttöönkin sopivia vaatteita, joissa väriä tunnustetaan hillitymmin jollain pienellä logolla tai tekstillä. Tähän saattaa liittyä myös Ilveksen-fanituotteissa yleistynyt ääriviivalogo, joka taitaa jopa rikkoa hieman seuran oman brändiohjeen sääntöjä logon käyttämisen osalta.Tämä on minusta sikäli hieman erikoista sillä tosiaan nykyään läheskään kaikki Tapparan tuotteet eivät ole mitään huomio-oranssia vapputoriosastoa vaan löytyy asiallisia arkisia käyttövaatteita neutraaleissa väreissä ja silmää miellyttävissä tyyleissä. Ehkä meikäläisten värejä tunnustava keskivertokuluttaja herää hieman hitaammin kun fanituotepuolen kehitys on kuitenkin hyvin tuore juttu mutta siltikin on erikoista miten selkeästi oranssit t-paidat tai normaalit lätsät ovat näkyvin ryhmä Tappara-tuotteissa kaupungilla. Ei noissakaan mitään vikaa ole ja itseltänikin joitakin lätsiä jne. löytyy kaapista mutta yksipuoleisuus silti osuu silmään kun tietää miten fanikaupan tarjontaan on nyt panostettu.
En itsekään ole kokenut ennen tätä. Yksittäistapaus ja äijät oli vähä vappusimoissaankin.Joo, mestaruuslippiksiä näkee vähän joka paikassa nyt. Ihme etten vapputorilla bongannut kovin montaa. Mut yllättävän paljon näkee myös noita Ipan baseball-takkejakin. Aika jännä jos joku naureskelee toisen fanivaatteille. Itse en ole koskaan nauranut, enkä myöskään ole kokenut itselle naurettavan. Jos ei nyt ota laskuun Tapparalaista kaveriani, joka nyt joka kerta vittuilee mun lippiksestä.![]()
Tärkeetä nippelitietoa, minkä ainakin itse ja varmasti moni täällä jo tietää. Itse en ole mestatuutta edes nähnyt, mutta se ja sama missä hallissa se malja nousee, kuhan se joskus nousee.Ilves voitti Hakametsän aikana mestaruuden kolmesti, eikä päässyt nostamaan kertaakaan Kanada maljaa ilmaan Hakametsässä. Kun taas Nokia areenan aikaan Tapparalla mestaruuksia kuitenkin jo 2 ja kummallakin kerralla Kanada malja on noussut ilmaan myös Nokia areenalla.