Joo, mestaruuslippiksiä näkee vähän joka paikassa nyt. Ihme etten vapputorilla bongannut kovin montaa. Mut yllättävän paljon näkee myös noita Ipan baseball-takkejakin. Aika jännä jos joku naureskelee toisen fanivaatteille. Itse en ole koskaan nauranut, enkä myöskään ole kokenut itselle naurettavan. Jos ei nyt ota laskuun Tapparalaista kaveriani, joka nyt joka kerta vittuilee mun lippiksestä.
Onhan se pakko myöntää että onhan Ipalla nykyaikaisia ja muodikkaita fanituotteita vaikka värit, logo ja tekstit eivät omaa silmääni miellytäkään joten ei ole mikään valtava ihme että niitä paljon näkyy katuja pilaamassa (
), erityisesti viime aikoina noita baseball-takkeja. Kuitenkin Tapparallakin on nykypäivänä fanipuodin valikoimissa monia tyylikkäitäkin vaatteita jotka päällä itse kehtaan ylpeänä lähteä vaikka yöhön, esim. uusi arkivaatteiden collab-mallisto, tuollaiset perinteiset baseball-rotsit meilläkin jne.
Mahdollisimman pienillä värilasien tehoilla kun olen yrittänyt asiaa tarkastella niin olen huomioinut että määrällisesti kummankin seuran tuotteita näkyy katukuvassa yleensä suhteellisen saman verran. Hämmentävää kuitenkin on se miten ipalaisilla näkee melko laajaa kirjoa erilaisia seuran kledjuja päällä kun taas Tapparan tuotteita näkee selkeästi eniten joidenkin perinteisten pipojen ja lätsien muodossa. Hallilla kyllä näkee reilusti katuja enemmän myös uuden tyylisiä Tapparan vaatteita mutta katukuvassa tuo ilmiö tekee vasta tuloaan.
Tämä on minusta sikäli hieman erikoista sillä tosiaan nykyään läheskään kaikki Tapparan tuotteet eivät ole mitään huomio-oranssia vapputoriosastoa vaan löytyy asiallisia arkisia käyttövaatteita neutraaleissa väreissä ja silmää miellyttävissä tyyleissä. Ehkä meikäläisten värejä tunnustava keskivertokuluttaja herää hieman hitaammin kun fanituotepuolen kehitys on kuitenkin hyvin tuore juttu mutta siltikin on erikoista miten selkeästi oranssit t-paidat tai normaalit lätsät ovat näkyvin ryhmä Tappara-tuotteissa kaupungilla. Ei noissakaan mitään vikaa ole ja itseltänikin joitakin lätsiä jne. löytyy kaapista mutta yksipuoleisuus silti osuu silmään kun tietää miten fanikaupan tarjontaan on nyt panostettu.
Arvostan kuitenkin hyvin paljon sitä että nykyinen Tapparan toimiston porukka pyrkii monilla eri osa-alueilla muovaamaan rakkaan seuran brändistä hieman raikkaampaa ja tähän maailmanaikaan istuvaa perinteitä kuitenkaan unohtamatta. Itseltäni on ainakin seuran shoppiin kulunut rahaa moninkertaisesti enemmän tämän kauden aikana kuin hyvin monella aiemmalla kautena yhteensä. Palautetta on seuralle tullut monesti annettua ja huutoon on nyt vastattu joten koen että silloin minun tehtäväni kannattajana on rahallisestikin tukea toimintaa ja täten osoittaa että nyt asioita tehdään oikein.