Jääkiekkoilijat oikeudessa

Teme-74

Luottopelaaja
Viestejä
4 449
Maailmalla pörrää urheilijoiden ja muiden julkkisten ympärillä rikkaiden lätkävaimojen elämästä haaveilevia kaiken maailman tyrkkyjä. Näiltä pettyneiltä tapauksilta tullut sitten kaikenlaisia uhkailuja ja oikeuteen haastamisia. Olihan tässä Mikko ja Helena Koivunkin tapauksessa vähän kaikenlaista juonenkäännettä.
Jep, ja vaikka toi kaikki kuulostaa tunteettomalta puheelta, ni se on kumminki faktaa. Sit joskus käy niin että tulee jätetyks tms.. ni kuviin saattaa ilmaantua katkeruutta ja kostonhimoa.
 

pelikirja

Luottopelaaja
Viestejä
4 565
Tämä on vaan klassinen opetus et eräistä henkilöistä kannattaa pysyä kaukana niin säästyis monelta harmilta. Ainakaan Heljangon ei kannata ruveta suunnittelee mitään syytöksiä väärästä todistuksesta vaan pysyä kaukana. Hölmöä hölmömpi jos lähtee enää mihinkään tekemisiin.
 

Valker

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
493
Alaikäisyyden otin esiin puhtaasti sen vuoksi, että väitit ettei kyseessä ollut alaikäinen kun ihan faktuaalisesti oli.
Huomasit varmaan, että viestini oli vastaus olkiukkoilevalle Jäähykuningas18:lle, joka kirjoitti Vainiosta alaikäisenä lapsena ja rinnasti tapauksen kuvitteellisiin Penttiin 65v ja tyttöön 15v.
 
Viimeksi muokattu:

Ilves97

Luottopelaaja
Viestejä
6 900
Ei tietenkään. Sitähän mä oon yrittänyt avata näille "hyi, alaikäinen" -pöyristelijöille jo parissa viestissä.
Niin no minulle siitä ainakin kerran vastasit, enkä minä ole pöyristellyt alaikäisyyttä vaan puhunut yleisestä moraalikäsityksestä.
Huomasit varmaan, että viestini oli vastaus olkiukkoilevalle Jäähykuningas18:lle, joka kirjoitti Vainiosta alaikäisenä lapsena ja rinnasti tapauksen kuvitteellisiin Penttiin 65v ja tyttöön 15v.
Huomasin ja se oli toki huono rinnastus koska 65v ja 15v on jo ihan laitontakin. Toki kyllä lapsi ja tyttö ihan oikein on siinä mielessä sanottu, että esimerkiksi YK:n lapsenoikeuksien sopimuksessa lapsi on määritelty alle 18-vuotiaaksi. En nyt noihin termeihin lähtisi liikaa tarttumaan.
 

Jäähykuningas18

Luottopelaaja
Viestejä
4 979
Ei tietenkään, mutta tässähän ei lainkirjainta todettu rikkoneen. Kyllä hiukan peräänkuulutan kuitenkin myös omaa yksilönvastuuta näissä asioissa. Jos oot hyväksikäytettävissä ni kyllä niin käykin, vaikkei se oikein ole.

Eiköhän Vainio ole näitä ns "seurapiirikaunottaria", jotka on enemmän kiinnostuneita julkkiksista, ja sitä julkisuutta havittelevat itsekkin.
Itse kyllä peräänkuulutan sen aikuisen ihmisen järjenkäyttöä tälläisisää tilanteissa. Sen aikuisen pitäisi olla juuri sitä, aikuinen, jos joku alailäinen alkaa ehdottelemaan tms.
 

Jäähykuningas18

Luottopelaaja
Viestejä
4 979
Se, että Vainion kertomus muuttui jatkuvasti, kertoo ehkä kaiken oleellisimman tapahtuneesta. Kaikki julkisuuteen tulleet tiedot tapahtumien kulusta tulivat vain Iidan haastatteluista. Kenelläkään muulla kuin asianosaisilla ei taida olla tietoa miten tapaus oikeasti eteni.
Tällä ei edelleenkään pitäisi olla yhtään mitään väliä. Heljanko oli tässä se aikuinen jonka olisi pitänyt tajuta että viestittely tapauksen alussa vielä 16v:n kanssa ei ehkä ole suotavaa.
 

Rautakorven haamu

Luottopelaaja
Viestejä
1 283
Tällä ei edelleenkään pitäisi olla yhtään mitään väliä. Heljanko oli tässä se aikuinen jonka olisi pitänyt tajuta että viestittely tapauksen alussa vielä 16v:n kanssa ei ehkä ole suotavaa.
Minkä ikäisen kanssa viestittely muuttuu sitten suotavaksi?

Itse tunnen kaksi paria, joilla on ikäeroa siinä kymmenen vuoden molemmin puolin. Parit ovat tavanneet kauan sitten nuoremman osapuolen ollessa alle 18 vuotta. Kumpikin pariskunta on tällä hetkellä edelleen yhdessä ja avioliitossa. Joidenkin mielestä heidän ikäero on ollut kauhistus, mutta itseäni ei asia haittaa pätkääkään, kunhan he vain itse ovat ok asian kanssa. Oli kyseessä nuorempi, vanhempi, sama tai eri sukupuoli tai vaikkapa täysin avoin suhde, it is not my business.
 

Rauno Repomies

Tähtipelaaja
Viestejä
11 802
Minkä ikäisen kanssa viestittely muuttuu sitten suotavaksi?

Itse tunnen kaksi paria, joilla on ikäeroa siinä kymmenen vuoden molemmin puolin. Parit ovat tavanneet kauan sitten nuoremman osapuolen ollessa alle 18 vuotta. Kumpikin pariskunta on tällä hetkellä edelleen yhdessä ja avioliitossa. Joidenkin mielestä heidän ikäero on ollut kauhistus, mutta itseäni ei asia haittaa pätkääkään, kunhan he vain itse ovat ok asian kanssa. Oli kyseessä nuorempi, vanhempi, sama tai eri sukupuoli tai vaikkapa täysin avoin suhde, it is not my business.
Juu ei ole tässä keississä ollut ensimmäinen eikä viimeinen mies kuka tekstailee alaikäisen kanssa muutaman vuoden ikäerolla.
 

Jäähykuningas18

Luottopelaaja
Viestejä
4 979
Minkä ikäisen kanssa viestittely muuttuu sitten suotavaksi?

Itse tunnen kaksi paria, joilla on ikäeroa siinä kymmenen vuoden molemmin puolin. Parit ovat tavanneet kauan sitten nuoremman osapuolen ollessa alle 18 vuotta. Kumpikin pariskunta on tällä hetkellä edelleen yhdessä ja avioliitossa. Joidenkin mielestä heidän ikäero on ollut kauhistus, mutta itseäni ei asia haittaa pätkääkään, kunhan he vain itse ovat ok asian kanssa. Oli kyseessä nuorempi, vanhempi, sama tai eri sukupuoli tai vaikkapa täysin avoin suhde, it is not my business.
Se on jokaisen omassa moraalissa. Lähtökohtaisesti tietysti siinä alaikärajassa.
 

PaatunutKimurantti

Rivipelaaja
Viestejä
52
Jaa no sitten jos kerran muutkin.
Puolta vuotta vaille 18v ja 23v kutevat --> Ei mitään erikoista ja ei myöskään mitään laitonta. Poliisin tutkintalinjakin (rikosnimike) muuttui aika nopeaan, kun kyseisestä asiasta ja voi syyttää. Heljankon olisi pitänyt olla vähintään 10v vanhempi tai muuten henkisesti eri tasolla. Mikäli tämä on ongelma, niin kannattaa tarkastella omia moraalisia käsityksiään, koska mitään ihmeellistähän tuossa ei ole.
 

Rauno Repomies

Tähtipelaaja
Viestejä
11 802
Ei laitonta, mutta kyllä minäkin hieman kyseenalaistan Heljangon moraalia tuossa. Hänen olisi aikuisena pitänyt tietää paremmin kuin sotkeutua alaikäiseen tyttöön kuka selkeästi on hyvin huomionhakuinen ja epäkypsä.
Se on toki totta. Eikös ollut myös silloin aika tiukat koronarajoitukset ja Vainio opastettiin kiertoreittejä hotellihuoneeseen?

Noh taisi ajatella silloin enemmän alapäällä.
 

kirvesrinnassa

Luottopelaaja
Viestejä
2 151
Se on toki totta. Eikös ollut myös silloin aika tiukat koronarajoitukset ja Vainio opastettiin kiertoreittejä hotellihuoneeseen?

Noh taisi ajatella silloin enemmän alapäällä.

Joo näin olen tuosta hommasta lööpeistä lukenut että jotain koronasääntöjen kiertämistä siinä oli sun muuta, ei tosiaan tainnut ihan järjellä ajatella Chrisukaan tuossa kohtaa.
 
Ylös