Pok
Tähtipelaaja
Mielestäni ylivoimaisesti heikoin suoritus tulikin Myrrältä tähän sarjaan, kun vastustajan peliin mukautuminen meni käytännössä täysin pieleen. Toki voi olla, että olen itsekin väärässä, mielipiteitähän nämäkin vain ovat. Mutta mielestäni Ilveksen olisi kuulunut rikkoa peliä enemmän, ja toisaalta myös itse pitää kiekkoa enemmän, eikä vain pelata kilpikonnaa ja iskeä vastaan. Tuo kun ei toiminut ikinä, ennen kuin Lukko hölläsi jalkaa kaasulta. Ja kun Ilves oli päässyt tasoihin, alkoi Lukko pelaamaan (1. ja 3. peli), ja sitten mentiinkin taas yhtä päätä. Vaikka materiaaliero oli todella selkeä Lukolle, ei se noin murskaava ollut, miltä peli näytti.
Niin, voihan hyvin olla, että toisella pelitavalla numerollisesti Lukko olisi ollut otteluissa selvästikin ylivoimaisempi. Onhan sen materiaali varsinkin sentteriosastolla aivan toista maata. Nyt tällä tyylillähän tasakentällisin maalit menivät koko sarjassa Lukolle vain 7-6 (ylivoimalla 4-0) ja jokaisessa pelissä oltiin lopussa maalivahdin poisottoetäisyydellä (1-2 maalia eroa).
Tuntuu kuitenkin siltä, että tällä kilpikonnatyylillä itse voittomahdollisuudet olivat paljon pienemmät kuin toisella pelitavalla. Toisin sanoen tällä norsukiekkoilulla ehkä onnistuttiin Mäkiniemeen nojaten varmistamaan pieni tappio, mutta samalla luovuttiin voiton tavoittelusta.