Kannattajatoiminnan lieveilmiöt ja häiriökäyttäytyminen

lake79

Vakiokokoonpanossa
Vaikka omat ääliömäisyydet tiedetään ja ne jätin pois ja samalla varmistin myös poistumalla someista, ettei Ilvekselle aiheudu mitään yhden tampion negatiivista haittaa, niin itse en kyllä jaksa ymmärtää yhtään noita "metsämyllyjä". Ilmeisesti kyseessä on nuorten adrealiinin purkamisia ja mukakovuuden osoittamista, mutta tosiaan sitten parempi jossain syrjässä kuin hallilla. Väkivalta ei kuulu katsomoon tai kannattamiseen millään tavalla. Tämä on myös virtuaalisen puupölkyn kalautus omaan päähän.

Supin tukit

Luottopelaaja
En kyllä tiedä, kuka tosta jaksaa mieltänsä pahoittaa. Omaa sukuani kuoli kyseisessä taistelussa, ymmärtääkseni molemmilta puolilta, mutta nyt ollaan sata vuotta tulevaisuudessa ja yleinen sosiopoliittinen ilmapiiri on ihan pikkusen erilainen nykyään. Näin ollen lakanan viesti ei enää ketään kosketa kovinkaan henkilökohtaisesti, ja näen siitä pahastumisen hieman epäaitona virtue signalointina. Kyseessä urheilukannattajien harmiton pikku provoilu, eteenpäin. Enemmän itseäni vain naurattaa se ironia, että tämän viestin takana seisoo ryhmä nimeltä Red Army :D

M22

Luottopelaaja
En kyllä tiedä, kuka tosta jaksaa mieltänsä pahoittaa. Omaa sukuani kuoli kyseisessä taistelussa, ymmärtääkseni molemmilta puolilta, mutta nyt ollaan sata vuotta tulevaisuudessa ja yleinen sosiopoliittinen ilmapiiri on ihan pikkusen erilainen nykyään. Näin ollen lakanan viesti ei enää ketään kosketa kovinkaan henkilökohtaisesti, ja näen siitä pahastumisen hieman epäaitona virtue signalointina. Kyseessä urheilukannattajien harmiton pikku provoilu, eteenpäin. Enemmän itseäni vain naurattaa se ironia, että tämän viestin takana seisoo ryhmä nimeltä Red Army :D
Ei se välttämättä ole mitään "mielensä pahoittamista", päinvastoin puhumisella vain mielensä pahoittamisesta mitätöidään sitä, miten tyhmää, epäkohteliasta ja huonoa käytöstä tuo oli.
Ja siinä että tuosta puhutaan, että "kuinka joku mielensä tuosta viitsii pahoittaa" ei ole kovin pitkä matka siihen, että sanotaan, että kuka nyt jostain pienestä natsitervehdyksestä viitsii "mieltänsä pahoittaa", sehän on vain tervehdys ja siitä on yli 80 vuotta aikaa.
Tai esimerkki toisen kautta, ainakaan itse jonkun Olli Jokisen tai Rikhard Grönborgin vitun huutamisesta mieltäni pahoita tippaakaan, enkä myöskään vaikkapa Makkosen kaverin anaaliseksi jutuista, mutta silti ihan saatanan typerää käyttäytymistä se minun mielestäni ja sitä kautta tuomittavaa.
Tällä kaikella en tahdo sanoa, että sun mielipiteesi olisi väärä, pidä se jos siltä tuntuu, mutta se puhut "epäaidosta virtue signaloinnista" on (jälleen mun mielipide vaan) ylimielistä ja sillä koitetaan normalisoida huono käytös.

Henry78

Luottopelaaja

Tässä kiteytyy aika hyvin tämän ajan suurin ongelma. Eli jos itse ei jostain asiasta pahastu, niin sitä pitää ihmetellä miksi joku toinen näkee asian täysin erilailla. Ja aikamoinen mutkien suoristelu on kommentoida , ettei asia kosketa enää henkilökohtaisesti. Sinulla on oikeus olla mitä mieltä tahansa, mutta onko se sinulta jotain pois, jos joku on asiasta mielensä pahoittanut?

Sonni

Vakiokokoonpanossa
Ei se välttämättä ole mitään "mielensä pahoittamista", päinvastoin puhumisella vain mielensä pahoittamisesta mitätöidään sitä, miten tyhmää, epäkohteliasta ja huonoa käytöstä tuo oli.
Ja siinä että tuosta puhutaan, että "kuinka joku mielensä tuosta viitsii pahoittaa" ei ole kovin pitkä matka siihen, että sanotaan, että kuka nyt jostain pienestä natsitervehdyksestä viitsii "mieltänsä pahoittaa", sehän on vain tervehdys ja siitä on yli 80 vuotta aikaa.
Tai esimerkki toisen kautta, ainakaan itse jonkun Olli Jokisen tai Rikhard Grönborgin vitun huutamisesta mieltäni pahoita tippaakaan, enkä myöskään vaikkapa Makkosen kaverin anaaliseksi jutuista, mutta silti ihan saatanan typerää käyttäytymistä se minun mielestäni ja sitä kautta tuomittavaa.
Tällä kaikella en tahdo sanoa, että sun mielipiteesi olisi väärä, pidä se jos siltä tuntuu, mutta se puhut "epäaidosta virtue signaloinnista" on (jälleen mun mielipide vaan) ylimielistä ja sillä koitetaan normalisoida huono käytös.
Tämä.

Oma perhe ja suku ei ole tuolta ajalta Tampereelta tai muualla sisällissodan keskeisillä paikoilta, joten varsinkaan Tampereen historia sisällissodan tiimoilta ei minua henkilökohtaisesti kosketa, mutta se ei poista tuon tifon tyylitajuttomuutta. Kaksi täysin eri asiaa.

yellowgreen

Luottopelaaja
Tämä.

Oma perhe ja suku ei ole tuolta ajalta Tampereelta tai muualla sisällissodan keskeisillä paikoilta, joten varsinkaan Tampereen historia sisällissodan tiimoilta ei minua henkilökohtaisesti kosketa, mutta se ei poista tuon tifon tyylitajuttomuutta. Kaksi täysin eri asiaa.
Minua ei henkilökohtaisesti kosketa rasismi tai sovinismi. On ne silti ongelmia. Tyylitajuton provo nimenomaan.

Pok

Tähtipelaaja
Itsekin ajattelin ensin, että ei noin vanhat asiat eroa jostain Napoleonin kaudesta tai Hunni Attilan murha- ja ryöstöretkistä enää, eli voisi jo leikkiäkin laskea, mutta hyvä pointti tuo, että natsi-Saksastahan on melkein sama aika, eikä ironisia Hitler-kuvia varmaan katsomoissa suvattaisi sen enempää.

Sisällissodan kauhujen läpi itse eläneitä ei enää joukossamme ole, mutta sellaisia on, joiden lähisukulaiset ovat noita aikoja eläneet, eli kyllä tuo tyylitajuttomaksi kuitenkin kallistuu. Tuossakin pelissä saattoi katsomossa olla ihan hyvin sellaisia, joiden setä, täti tai isovanhempi olisi tapettu tuolla tai jonka isä tai äiti oli muuten traumatisoitunut ko. sodassa.