Kannattajatoiminnan lieveilmiöt ja häiriökäyttäytyminen

IlvesEnthusiast2024

Vakiokokoonpanossa
Rullalautailuun.

Totta helvetissä pitää olla oikeus olla myös typerä. En ymmärrä yhtään näitä jotka haluavat rajoittaa ihmisten oikeuksia, en yhtään. Meno vitun Päivä Räsänen.
Vapaus on myös mulle tärkeä arvo. Mutta mä en halua, että mun veroeuroja käytetään siihen, että jonkun idiootin hölmöilyjä kustannetaan. Tämä ei rajoitu pelkästään näihin metsätappeluihin vaan esimerkkejä on muitakin, esimerkiki juurikin kännissä sähkörullalaudoilla ajamisesta seuranneiden loukkaantumisten hoito.

Asia ei mua kiinnostaisi, jos valtio ei maksaisi näiden idioottien sairaalahoidosta tai loukkaantumisista johtuvista työttömyyskorvauksista senttiäkään.

Sonni

Vakiokokoonpanossa
Tämän takiahan tälläisiä asioita pyritään säätämään lailla ja esimerkiksi haittaverottaa. Metsätappeluiden yhteiskunnallinen vaikutus on pitkälti ainoastaan negatiivista, kun taas esimerkiksi tupakointi on verotettua ja kamppailu-urheilustakin voi saada verotuloja. Lisäksi näitä varten täytyy ottaa vakuutuksia ja homman on toimittava tiettyjen lakien piirissä.

Poikien ultras-väännöistä ”hyötyä” saavat enimmäkseen saman skenen larpparit, jotka sitten hekumoivat näitä juttuja keskenään ja normalisoivat tätä käytöstä toisilleen. Ei varmasti ole mikään merkittävä negatiivinen ilmiö koko yhteiskunnan mittarilla mutta typerää kuitenkin.

Takaisku

Luottopelaaja
Rullalautailuun.

Totta helvetissä pitää olla oikeus olla myös typerä. En ymmärrä yhtään näitä jotka haluavat rajoittaa ihmisten oikeuksia, en yhtään. Meno vitun Päivä Räsänen.
Ihmisten oikeuksia rajoitetaan lakien avulla, joita edellytetään noudatettavan kussakin maassa, jossa ihminen liikkuu. Pahoinpitely on laissa kielletty rikos. Typeryys ei ole lailla kiellettyä. Sen huomaa kyllä tälläkin palstalla.

Duck You

Vakiokokoonpanossa
Jännä nähdä mitä tästä Vaasalaisten tifoilusta vielä koituu.

Ylen uutisessa oli mainintaa myös Liigan suunnalta moitteesta ettei Ilveksen puolelta toimittu oikein kun lakanaa ei oltu välittömästi poistettu.

Sportille nyt ei oikein voi antaa sakkoja koska joukkue on konkurssin partaalla muutenkin kun kuukausittain tulee uutinen että tarvitaan x määrä rahaa välittömästi että ovet aukeavat ensi kuussa. Sportin munaton faniryhmä jo alkoikin esittää tyhmää ettei ollut heidän lakanansa ja kukaan ei tiedä kuka sen toi, joten eivät enää uskaltaneet edes ottaa krediittiä omasta typeryydestään.

Ilveskään tuskin tästä mitään sakkoa tai vastaavaa tulee saamaan mutta luultavastihan tämä että paskaa sataa ylhäältä niskaan johtaa siihen että tifojen tuomisesta tehdään entistä vaikeampaa tai jopa aletaan kieltää kokonaan.

Jotenkin ironista kyllä tämä koko tifoilu -keskustelu tässä vuosien varrella kiekkopiireissä. Pitkään sitä on mietitty miksei niitä nähdä enemmänkin ja konsensus pitkälti ollut että moneen halliin niitä ei joko saa tuoda tai se on tehty niin vaikeaksi että jätetään tuomatta. Sitten käy jotain näin saatanan typerää taas ja varmaan kohta taas ihmetellään miksei niitä näy enempää kun säännöt ovat yksien idioottien takia kiristyneet.

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Niin.. olihan tuo tifo mauton, moukkamainen ja harkitsematon ylilyönti.
Omaa elämääni ei hetkauttanut, mutta ei se tekemättömäksi silti muutu.
En tiedä kumpi tässä on turhempaa.. tifosta suuttuminen vain suuttuminen siitä että tifosta suututtiin.
En myöskään käsitä miten 1918 sisällissota liittyy jääkiekkoon Suomessa 2025. Ratkaisutaistelu käytiin juu Tampereella ja Valkoisen Suomen pääkaupunki oli Vaasa. Valkoisissa taisteli Saksassa koulutuksensa saaneita, onko siis seuraava tifo vastavuoroisesti " tervetuloa Suomeen Lapin polttajat " .. ihan vaan jos jatketaan tätä linjaa. Minusta tämä pitää puhaltaa poikki tässä ja nyt.
Suomi on selvästi jakautunut kahteen leiriin.. toiset eivät hyväksyisi enää mitään ja toiset sallisivat ihan kaiken.
Itse olen mielestäni suvaitsevainen, mutta suvaitsevaisuudellakin on rajansa. Sporttikannattajien tifo ylitti rajan ja asia pitää käsitellä.

Matoash

Luottopelaaja
IMG_5465.jpeg

Siellä on taas isot pahat Ilves-kannattajat huudellu asioita, joista on tullut paha mieli :(

Toivottavasti saavat unta tänään

Supin tukit

Luottopelaaja
katso liitettä 12175
Siellä on taas isot pahat Ilves-kannattajat huudellu asioita, joista on tullut paha mieli :(

Toivottavasti saavat unta tänään
Ja samassa rytäkässä yli-intoiset fasistit sumutti meikäläisiä pippurisumutteella ja raahasi äijiä väkivalloin maijoihin. Nimimerkillä itse sain sumutetta suoraan silmään.

Hommasta en kerro enempää, mutta ei jää tähän.

AnkuK

Vakiokokoonpanossa
Me mentiin siitä ohi ja järkkärit varoitti ettei lapsen silmille ole sopivaa katsottavaa se touhu.
Selvä.
Enemmän mua hirvitti se virkavallan toiminta.

Supin tukit

Luottopelaaja
Me mentiin siitä ohi ja järkkärit varoitti ettei lapsen silmille ole sopivaa katsottavaa se touhu.
Selvä.
He olivat kyllä iha oikeassa. Onneksi ei lapsien silmiin joutunut sitä pippurisumutetta, mitä suihkuttelivat aivan mielipuolisesti :)

AnkuK

Vakiokokoonpanossa
He olivat kyllä iha oikeassa. Onneksi ei lapsien silmiin joutunut sitä pippurisumutetta, mitä suihkuttelivat aivan mielipuolisesti :)
Totta.
Jumalauta mitä touhua.
Mutta hyvä ku viet asiaa eteenpäin!

Iker78

Vakiokokoonpanossa
Jopa aamulehti kritisoi ottelua vaisuksi koska Osasto41 puuttui. Mielenkiintoinen tilanne olisi jos jättäisi jatkossakin O41 tulematta Tapparan isännöimiin niin muodostuisiko paikallispelin asetelma sellaiseksi, että Ilveksen isännöimät olisi niitä oikeita "the paikallisotteluita" ja Tapparan jatkossakin vaisuja?
Siellä on taas iki mouho Lauri varmaan taas laittanu kynän sauhuamaan. Aamulehti=Mouhomedia.

Jäähykuningas18

Luottopelaaja
Porukka juhlii voittoa baarin ulkopuolella. Yhtäkkiä sinne porukkaan lentää tuoppeja areenan rappusilta. Joku saattaa tästä ottaa itseensä. Sen sijaan että poliisi olisi vaivautunut tätä tuopin heittäjää etsimään he päättävät että nämä voittoa juhlivat ihmiset olivat kaikkeen syyllisiä ja helvetinmoinen uhka koska kannustivat väärää joukkuetta, sitä voittavaa.

Viimeksi muokattu:
Kaikenlaista on tullut nähtyä, mutta tämäniltainen vetää pohjat kaikelle. Mouho heittää tuopin Areenan rappusista voittoa juhlineiden Ilves-kannattajien päälle. Porukkaa lähtee juoksemaan tuopin heittäjää päin, mutta tilanne raukeaa hyvin pian. Tästä kuluu n. 15 min, tilanne on rauhallinen. Yhtäkkiä mellakkapoliisi rynnää väkijoukon keskelle ja ottaa täysin randomilla yhden Ilves-kannattajan huostaan. Olin itse koko ajan tämän ihmisen vieressä eikä hän käyttäytynyt missään kohtaa sopimattomasti. Tästä aiheutuneen kaaoksen keskellä poliisikoira puree toista Ilves-kannattajaa käteen ja hänet raahataan verta vuotavana maassa maaten maijaan.

Tämän illan tapahtumat eivät olleet mitään muuta kuin raakaa poliisiväkivaltaa. Kun mitään ei tapahtunut, piti saada tilanne aikaiseksi. Muutenkin tilanteessa olleet poliisit käyttäytivät agressiivisesti ja uhkaavasti vielä tämänkin tilanteen rauettua. Hävetkää, vitun siat.

Kissamummu

Rivipelaaja
Selvä.
Tähän ikään ehtineenä luulisi jo olevansa tosielämän parkkiintunut kokija mutta kyllä poliisin toiminta eilen illalla , pelin päätyttyä, loksautti leuat sijoiltaan epäuskosta.
No kirjallinen palaute eilisestä ,poliisisin aiheuttamasta , järjestyshäiriöstä on lähetetty eteenpäin. Katsotaan, ottavatko yhteyttä.

El Reino

Tähtipelaaja
Porukka juhlii voittoa baarin ulkopuolella. Yhtäkkiä sinne porukkaan lentää tuoppeja areenan rappusilta. Joku saattaa tästä ottaa itseensä. Sen sijaan että poliisi olisi vaivautunut tätä tuopin heittäjää etsimään he päättävät että nämä voittoa juhlivat ihmiset olivat kaikkeen syyllisiä ja helvetinmoinen uhka koska kannustivat väärää joukkuetta, sitä voittavaa.

Tuoppeja? Siis useita?

Tuo tapaus lienee selvitettävissä Nokia Arenan turvakameroista. Ei muuta kuin rikosilmoitusta kehiin.