Teki siis runkosarjan tavoitteeksi top6 vai mitalipelit? Onkohan noissa jotain eroa? Vai varmistaako top1-sijoitus paikan mitalipeleihin 100% varmuudella? Miten tuollainen top6-tavoite poissulkee mitalipelit? Koitan tässä vain saada logiikasta kiinni..
Joo, siinä nimen omaan on tekemistä. Kun yrittää löytää jotakin logiikkaa Ilveksen tekemisistä.
Strategia oli ihan selvä:
Vaihe I (17/18), ”Paikkaus”: Pelaajabudjettia ei oleellisesti kasvateta. Myynnin kasvulla tuotettava tulos käytetään talouden tasapainottamiseen. Urheilullinen tavoite on päästä pelaamaan pudotuspelejä (sijoittuminen kymmenen joukkoon).
Vaihe II (18/19), ”Ylöspäin”: Pelaajabudjetti +25%. Urheilullisena tavoitteena suora pudotuspelipaikka.
Vaihe III (19/20), ”Vakauden alku”: Pelaajabudjetti edelleen +15% lähestyen kärkijoukkueiden tasoa. Tästä kaudesta alkaa tavoite neljän joukkoon sijoittumisesta.
On ihan turha saivarrella, että TOP 6 on runkosarjatavoite, koska pudotuspeleissä pelataan vain mestaruudesta.
Näin tietenkin pitäisi olla, kuten olen itse aina muistuttanut. Minähän olen ollut vuosikaudet sitä mieltä, että kaikkien seurojen pitäisi tavoitella aina ja vain mestaruutta. Mutta se ei ole tuon Ilves-Hockey Oy:n strategian sanoma.
Jos olisi, niin miksi asetetaan urheilulliseksi tavoitteksi ensin pudotuspeleihin pääseminen, sitten suora pudotuspelipaikka ja sitten mitalipelit?
Siinä sinulle logiikkaa.
Ihan turhaan Brooks luet näitä kuin piru raamattua ja leikit tyhmää.
Niin, että sinun mielestäsi yhtiön johto jatkaa edeltäjiensä linjalla ja laatii kaiken maailman strategioita ja projekteja ihan vaan huvikseen? Sillä mielellä, että niitä ei ole tarkoituskaan noudattaa?
Viisas voi leikkiä tyhmää, mutta tyhmä on ja pysyy tyhmänä.