CHL-seikkailu on nyt sitten lopussa. En nyt siitä pelihousujani alkanut repimään mutta nyt on katsottava isompaa kuvaa, mistä olen todella huolissani.
1.poffipeli nähtynä areenalla Pardua vastaan, mikä oli todella hengetön, vailla minkäänlaista loppukiriä. Jäi ikävä läpsyttelyn maku pelistä. Tämä toinen peli Tsekissä oli selkeästi parempi muttei riittänyt otteluparin voittoon.
Isoimmat huolenaiheet Ilveksen pelissä:
* Ollaan isosti vaikeuksissa ISOkokoisia joukkueita vastaan (esim. Sport liigassa, vaikka Vaasassa viimeksi voitettiinkin, kotona kuitenkin hävittiin).
* Haastetta tuo myös fyysiset, äijärymistelyhokia pelaavat joukkueet, vaikka yksilötaidoiltaan olisivatkin paperilla meitä heikompia (esim. Ässät, huom. viime kevään Ässä-sarja mm. oli pienestä kiinni).
* Tosiasia myös on, että Ilvekseltähän puuttuu voittamisen kulttuuri PITKÄLTÄ aikaväliltä. TPS- ja Pelsu-välieräsarjoissa jäi todella pahasti piippuun. Miksi?
* Kuten moni on täällä foorumilla kirjoitellut ja mitä itsekin olen kausarilaisena pelejä nähnyt, on Ilves liikkeessä ollut parempi vain ani harvassa pelissä (lähinnä Kerho-matsi). Jotenkin niin väsynyttä selitellä kovalla syksyn treenaamisella tuota asiaa. Ja jos olisikin, niin miten voi jalat olla betonia jo yli 2kk, säännöllisesti?
* Sihvosen kanssa olen samaa mieltä (ihme kyllä) siitä, että Ilves on peliotteisiinsa nähden kerännyt pisteitä yläkanttiin. Pisteitä on saatu yksilöiden onnistumisilla pelien sisällä ja erikoistilanteilla, vaikka foorumi niitä monesti on myös noitunutkin
.
* Keskialueen träpin ohittamiseen joukkueena pitää alkaa nyt nopeasti löytämään lääkkeitä, pelkkä punaisen jälkeen päätyyn roiskaisu ei tule riittämään. Itse alkaisin suosimaan lähes ainaisten todella hitaiden lähtöjen sijaan myös nopeita pelinkääntöjä.
* Niin, sitten ne aloitukset, riitttääkö Virtasen palatessa meidän keskikaista näihin? Niillä on tiukissa kevään peleissä iso merkitys!! Itse olen melko skeptinen riittävyyden suhteen.
No, nyt saadaan keskittyä pelkästään liigaan loppukausi. Paljon on kysymysmerkkejä, toivottavasti Pendolla ja johdolla on ratkaisuja kyssäreitä enemmän.
Sarjataulukossa ollaan vielä loistavasti lähes piikissä mutta jotenkin olen silti huolissani.…Kai sitä saan sentään olla
.