Ässät oli täysin vastaantulija ja heillä ei ollut palaakaan missään vaiheessa.
Itse olen edelleen sitä mieltä, että tuosta Pelicans sarjastakin olisi pitänyt mennä heittämällä jatkoon, jos pelitapahtumien, eikä maalien perusteella jaettaisi voittoja.
Vielä kun mietitään ylipäätään tilastoja, niin esim. sössityt 2-1,3-1 ja jopa 4-1 yvhyökkäykset ei päädy tilastoihin jollet saa laukausta aikaiseksi.
Tai sitten jos yhdellä helpolla syötöllä saisit sellaisen aikaiseksi, mutta sössit syötön totaalisesti jolloin ylivoimahyökkäystä ei ikinä tapahdu.
Tuollaisissa tapauksissa tilastot hämää sinä mielessä, et jos joukkue pelaa muutoin hyvin, mut on niin kädettömiä jätkiä täynnä, et sössii lukuisia tommosia tilanteita, niinku omien muistikuvien mukaan Ässät silloin Ilvestä vastaan poffeissa.
Ja niinku sanoin jo aiemmin et varsinkin toi Pelicans-sarja jakaa mielipiteitä ja itse taidan kuulua vähemmistöön, mutta mielipiteeni on todella vahva ja siitä on turha enempää väitellä.
Edit. Ja vielä lisää et Ilves pelasi paljon typerämpää kiekkoo, kuin Pelsut. Esim. Ilveksen karvaus tapahtui yksittäiseltä pelaajalta, joka oli helppo kiekotella ulos varsinkin kun Pelicans pelasi tiiviinä viisikkona ympäri kaukaloa.
Ilveksen omista lähdöt oli myös kamalaa katsottavaa. Ei ollut omia lähellä tarjoamassa syöttöpaikkaa pakille. Viisikko oli totaalisen hajalla ja kauheilla välimatkoilla toisistaan.
Ja usein ylitettiin hyökkäyssininen yhdellä kolmea vastaan. Vaikea arvata mihin tämä päättyi.
Pelicans pelasi huomattavasti fiksummin. Tiiviinä viisokkona lähti omista ja tiiviinä viisikkona ylitti hyökkäyssinisen ja tiiviinä viisikkona myös puolustivat jo hyökkäysalueella.
Ilves ei kiekkoa maalille toimittanut vaan toimitti ränniin yrittäen pitkiä hyökkäyksiä ja parrmpia maalintekotilanteita. Pyöri kulmissa sitten pääasiassa.
Ai että mä oon nauttinut tästä kaudesta ku toi kaikki paska loistaa poissaolollaan Niemelän tultua meille.
Tähän vielä, et se Ilveksen ns pelin rakenne on mun mielestä ollut poffeissa ihan selvästi huonompi kuin vastustajalla jokaisessa kolmen viime kauden hävityssä sarjassa, niinkuin myös Ässiä vastaan.
Tällä kaudella uskon et siinä asiassa ei hävitä enää.