Myrrälle kenkää

Status
Viestiketju on suljettu.

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Kertokaas joku Tapparan foorumia seuraava.. onko Tapolalle vaadittu potkuja ?
Sielläkin on kuitenkin jokunen tappiopeli ja heikko esitys nähty...

Luchs

Guest
Hyvät tiukat matsit kovia joukkueita vastaan, tuloksesta huolimatta voisivat oikaista syöksylaskua.
Voittamisen pakko ja häviämisen pelko on lamauttanut joukkueen, eikä Saipa peli tule nyt hyvään saumaan

Ensi viikolla käännetään uusi lehti kun Lukko tulee vastaan ja siitä sitten Kalpat Tepsit ja Kärpät. Häviön suhteen ei ainakaan pitäisi olla niin suuria paineita sen tulevat kertoimenlaskijat näyttämään.

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Kannattaa lukea.

" Kirjassa Kivi on kuitenkin yllättäen sivuroolissa. Pääroolissa ovat pelaajat ja erityisesti joukkueen kapteeni Ville Uusitalo, jonka joukkueelle pitämä puhe katkaisee tappiokierteen ja aloittaa joukkueen nousun kohti mestaruutta. Kapteenin pitämän puheen jälkeen päävalmentaja ruttaa oman huolella laaditun puheenvuoronsa roskiin, eikä sitä kuulla koskaan. Myös loppukauden ratkaisupelin erätauolla päävalmentaja antaa pelaajien luoda tarvittavan latauksen itse omassa porukassaan. "

Hepulina16

Luottopelaaja
Kertokaas joku Tapparan foorumia seuraava.. onko Tapolalle vaadittu potkuja ?
Sielläkin on kuitenkin jokunen tappiopeli ja heikko esitys nähty...
Ei seuraa niiden foorumia, mutta erinäisillä keskustelupalstoilla viimekaudellahan Rautakorvelle oltiin koko ajan tappion tullessa vaatimassa jengi potkuja, kun heillä alkoi notkahdus. Itteeni nauratti se, että ompa herkkäsieluista porukkaa, kun jengi sarjassa toisena ja pieni notkahdus ja heti ollaan vinkumassa kenkää. Tässä suhteessa Ilvesfanit ei poikkea naapureiden faneista pätkääkään! Itseasiassa, tais olla ihan aamulehdessä, että Rautakorvella on työrauha, jotta fanit rauhoittuisi.

FC Ilves

Rivipelaaja
Tarkoitus oli, että odotan ainakin kymmenen matsia, ennen kun palaan haaskalle. Mutta tämä valmentaja Kivi kuvio houkuttaa kommentoimaan hieman etuajassa.

Edelleen olen sitä mieltä, että Ilveksen isoin ongelma on johtamisessa. Edelleen tämä puuhastelu jatkuu. Tämä ongelma heijastuu C junioreista edustukseen saakka.

Tämä ammattitaidoton toiminta on näkynyt niin peli filosofiassa, valmennuksessa kuin taloudenpidossa.
Valmennuksen osalta yksi suurimmista epäonnistumisista liittyy maalivahtivalmennukseen. Mitä Ilves on tuottanut sillä saralla viime vuosien aikana. Ja miksiköhän tänä vuonna ei ole A junioreihin ostettu ulkopuolelta ykkösveskaria?

Käytännössä jääkiekon kilpailutoimintaa pyörittää pieni ilveshenkinen kaveriporukka joiden toimintaan vaikuttaa liikaa väärät vaikuttimet, kuten esimerkiksi pelaaja-agentit ja henkilökohtaiset suhteet.

Mielenkiintoista seurata mitä Myrrä saa aikaan näillä Ilves filosofian tuotteilla. Jalkoja, jalkoja ja jalkoja. Niin ja uutena isminä Koskelan kehon kieli -pelaajat .

Toivottavasti odotettavissa oleva sekoilu ei pilaa kovin montaa poikaa ja esim Kooveen kautta? Ja että Ilves on vielä liiga joukkue kun uusi halli on käytössä?
Tässä kohtaa pakko toistaa itseäni, ilman sen isompia perusteluja.

Edelleen osoitan sormellani valmentajan aition yläpuolelle. Vaikkakin olen sitä mieltä että ei Myrrästä ole päävalmentajaksi. Hään vaan toteuttaa Ilveksen kiekko filosofiaa, joka on ohjannut sen toimintaa lähes 20 vuotta.

Lopputulos näkyy nyt näkyy nyt selvästi. Liiga porukassa on pelaajia, jotka ei osaa PELATA. Valmentaja, joka koittaa voittaa, vaikka ei ole koskaan osannut tai joutunut VALMENTAAN.

Itseäni eniten ketuttaa se, että miten Ilves on hoitanut junnutoiminnan. Junnut ja niiden vanhempia suoranaisesti käytetään hyväksi jääkiekko bisneksessä, jota kaveriporukka yläkerrassa pyörittää.

Surullisinta tällä hetkellä on se, että Uros areena tyyppisiä hankkeita toteutetaan tällaisen puuhasteluun varjolla. Itse en olisi yllättynyt ollenkaan, että Ilves ei siellä koskaan tule pelaamaan? Ja jos pelaa niin en varmasti koskaan ole katsomossa.

• Tykkää
Reactions: 17

PETOFANI

Rivipelaaja
Tulihan se oikea sana sieltä... "puuhastelu kaveri porukalla" kaikki puitteet ja varat kunnon ammattimaiseen toimintaan löytyisi... Mutta ei... Koskela taitaa olla ainoa kova ammattilainen ja ihmettelen kun ei ole ottanut tuota maalivahti hommaa tosissaan kun mitään tulosta ei ole tullut aikoihin...

• Tykkää
Reactions: 17

sentteri

Luottopelaaja
Kyllä nykyisellä budjetilla ja korona aikana on tehty kaikki mitä pystytään. Ei karkki rahoilla mersua saada vaikka niin luulemme. Helppoa se olisi, jos rahaa olisi käytettävänä.
Sitä suuremmalla syyllä pitää ihmetellä tämän kauden hankintoja, kun aivan tietoisia riskejä otettiin (Roman, Ikonen, Vartiainen (2+1!), Kolppanen). Kuinka maagisena äijänä Romania on pidetty, kun ei samantasoista kaveria muka löydetty kotimaisista pelaajista, kolmesta muusta en edes viitsi sanoa mitään. Kaivettiin oikein kunnolla verta nenästä ja ilman mitään järkevää syytä.

ilvesperhe

Luottopelaaja
Sitä suuremmalla syyllä pitää ihmetellä tämän kauden hankintoja, kun aivan tietoisia riskejä otettiin (Roman, Ikonen, Vartiainen (2+1!), Kolppanen). Kuinka maagisena äijänä Romania on pidetty, kun ei samantasoista kaveria muka löydetty kotimaisista pelaajista, kolmesta muusta en edes viitsi sanoa mitään. Kaivettiin oikein kunnolla verta nenästä ja ilman mitään järkevää syytä.
Minkä hintaisia mainitsemasi hankinnat oli?

ilvesperhe

Luottopelaaja
Onko tämä joku hassunhauska tapa antaa ymmärtää heidän pelaavan yhteisten verkkareiden hinnalla, vai luuletko oikeasti minun olevan Koskela tai Jalo?
Luulen, jos tiedät hankinnat kalliiksi. Minulla ei ole hajuakaan hinnoista, enkä mutulla arvioi hintoja.

sentteri

Luottopelaaja
Luulen, jos tiedät hankinnat kalliiksi. Minulla ei ole hajuakaan hinnoista, enkä mutulla arvioi hintoja.
Ainakaan minä en ole hinnoista, saati kalliista pelaajista, puhunut tässä ketjussa ja viestissä johon vastasit.

Eikö joku heittänyt jossain arvion, että normipalkoista on kautta linjan Liigassa tällä hetkellä leikattu 25% tjms.

Kaukofani

Luottopelaaja
Kyllä nykyisellä budjetilla ja korona aikana on tehty kaikki mitä pystytään. Ei karkki rahoilla mersua saada vaikka niin luulemme. Helppoa se olisi, jos rahaa olisi käytettävänä.
No köyhän ei myöskään kannata viimeisiä rahoja laittaa hankintoihin. Turha on tekohengittää kun lopputulos selvillä. Eikö olisi viisasta sitten mennä talous edellä ja muuttaa rahaks mitkä pystyy. Ihmetyttää nämä muutamat köyhemmät seurat kun hankintoja tulee. Saattaa olla et nämä kaatuvat yhteiskunnan maksettavaksi. Onhan tämä välivuosi joten kaikki raha on kotiinpäin...

Brooks

Luottopelaaja
Nyt, kun tappioputken myötä huhut ja spekulaatiot Myrrän potkuista lähtevät väistämättä liikkeelle, seurajohdolta kaivattaisiin jämäkkää ulostuloa. Jos valmentajaa roikotetaan löyhässä hirressä, pelaajat jäävät vain odottamaan hänen potkujaan eivätkä itse tee mitään tilanteen parantamiseksi. Toissa syksynä Jalo jätti lammasmaisesti pukukopin pelaajien haltuun; sen sijaan naapurin puolella, kun pelaajat yrittivät savustaa Tapolan ulos tämän ensimmäisellä kaudella, Leinonen teki selväksi, että valmentaja pysyy mutta pelaajia saattaa lähteä. Jalon pitäisi nyt ilmoittaa, että Myrrä jatkaa sopimuskautensa loppuun. Ja keväällä annettaisiin kalossinkuva pelihousuihin niille, jotka eivät sitoudu täysillä yhteiseen tavoitteeseen.

Yleisesti ottaenhan on niin, että seurajohdolla joko on tai ei ole luottamusta valmentajan peliprosessiin. Jos luottamus on kiinni muutamasta yksittäisestä tuloksesta, prosessi ei ole missään vaiheessa ollut kovin kestävällä pohjalla. Tosin Ilveksen kohdalla asiaa mutkistaa se, että voidaan kysyä, kenen peliprosessista on kyse.

Miksi Saloa ei kiinnosta palaaminen vaikka pyydettäisiin? Mitä Salo olisi tehnyt eri tavoin että sattumalle ei olisi ollut sijaa?

Salohan on jo sitoutunut ensi kaudeksi muualle. Eikä hän olisi voinut tehdä toisin kuin Myrrä ja Ojanen, koska sekä työkalut että työsuunnitelma on annettu ylhäältä. Olen yhä sitä mieltä, että tämä oli suurin syy siihen, miksi Myrrä oli koko ajan ykkösehdokas valmentajaksi. Ei Salon kaltainen pelitapavalmentaja olisi taipunut nykyisenlaiseen toimintatapaan.

Viimeksi muokattu:
Status
Viestiketju on suljettu.