Nokia Arena

LuikuriTattinen

Luottopelaaja
Viestejä
3 375
Vs: Tampereen Keskusareena

Osa selvästi siittä, että kaupunki lähti isolla summalla areenaa rahoittamaan, osa vaan ihan siittä, että uutta jäähallia ei olisi edes tarvittu. Kateellisten panettelua.
 

Isojalka

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
370
Vs: Tampereen Keskusareena

Hohhoijaa. Minä kannatan ainakin Ilvestä molemmissa lajeissa. Ihme touhua. Käyn sekä Tammelassa että Hakametsässä. Olen tyytyväinen että molemmat uudistetaan.
 

Artsi

Luottopelaaja
Viestejä
3 241
Vs: Tampereen Keskusareena

Jumala sanoi:
Hohhoijaa. Minä kannatan ainakin Ilvestä molemmissa lajeissa. Ihme touhua. Käyn sekä Tammelassa että Hakametsässä. Olen tyytyväinen että molemmat uudistetaan.
Samaa mieltä. Aivan mahtavaa, että kumpaankin lajiin saadaan huipputason suorituspaikat.
 

sämpylä

Luottopelaaja
Viestejä
5 157
Vs: Tampereen Keskusareena

Tampere ois tarvinnu monitoimi-areenan jo 15-vuotta sitten, siellä oltas pelattu MM-kisoja joka ikäluokissa ja tapahtumia järjestetty vaikka kuinka paljon jo tähån päivään mennessä. Myöhässä ollaan ja jalkapallo Ilves saa odottaa omaa areenaansa 2030-luvulle. Ei voi kun ihmetellä päättäjien saamattomuutta, yhtenä Kummolaa kun suhmuroinu kaikkee eikä saanut Suomen jääkiekon pääkaupunkiin uutta hallia. Jalkapallossa Ilves varmaan voittaa muutamankin mestaruuden ennen kun jääkiekko pääsee ees koittaa sitä mitallia. Samalla kun suunniteltiin tää kansi, halli ja muut kompleksit, miksei sama suunnitteluväki voinut suunnitella Tammelan projektin. Valitukset, päätöset ja luvat kuntoon ja sitten ruvetaan toteuttaan hanketta vaihe kerrallaan. Puhutaan kumminkin 10 vuoden projektista jossa budjetti elää.
 

931931

Luottopelaaja
Viestejä
1 537
Vs: Tampereen Keskusareena

Jumala sanoi:
Hohhoijaa. Minä kannatan ainakin Ilvestä molemmissa lajeissa. Ihme touhua. Käyn sekä Tammelassa että Hakametsässä. Olen tyytyväinen että molemmat uudistetaan.

Sama. Olisi myös kiva, että muista lajeista puhutaan tällä foorumilla niiden omilla nimillä eikä käytetä halventavia ilmauksia.
 

jalkakynä

Luottopelaaja
Viestejä
1 924
Vs: Tampereen Keskusareena

Ei tässä puhuta edes Ilveksestä. Jääkiekkoväki osaa kaikesta huolimatta pitää paremmin yhtä. Niin oudolta kuin se kuulostaakin. Ilves ja Tappara jopa omistavat yhteisen yhtiön, jonka kautta pyörittävät hallia.

Sen sijaan jalkapallon puolella 27 eri veljeä haluaa tehdä sitä ja tätä. Tainno eikun tota. Sitten jollakin palaa hermo ja perustaa oman seuran.

Summa summarum: Jääkiekon viesti päättäjille on aina selvä. Jalkapallossa näin ei ole.
 

HekeK

Administrator
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 237
Vs: Tampereen Keskusareena

Äärimmäinen rasitus sanoi:
Jumala sanoi:
Hohhoijaa. Minä kannatan ainakin Ilvestä molemmissa lajeissa. Ihme touhua. Käyn sekä Tammelassa että Hakametsässä. Olen tyytyväinen että molemmat uudistetaan.

Sama. Olisi myös kiva, että muista lajeista puhutaan tällä foorumilla niiden omilla nimillä eikä käytetä halventavia ilmauksia.

Jalkapallossa potkitaan palloa = potkupallo.
 

931931

Luottopelaaja
Viestejä
1 537
Vs: Tampereen Keskusareena

HeGe41 sanoi:
Äärimmäinen rasitus sanoi:
Jumala sanoi:
Hohhoijaa. Minä kannatan ainakin Ilvestä molemmissa lajeissa. Ihme touhua. Käyn sekä Tammelassa että Hakametsässä. Olen tyytyväinen että molemmat uudistetaan.

Sama. Olisi myös kiva, että muista lajeista puhutaan tällä foorumilla niiden omilla nimillä eikä käytetä halventavia ilmauksia.

Jalkapallossa potkitaan palloa = potkupallo.

Termiä käytetään lähinnä mollaamaan suomalaista jalkapalloa. Harva käyttää ilmausta positiivisessa merkityksessä.

e: vertailukohdaksi voit ottaa aiemman postauksesi.
 

HekeK

Administrator
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 237
Vs: Tampereen Keskusareena

Äärimmäinen rasitus sanoi:
HeGe41 sanoi:
Äärimmäinen rasitus sanoi:
Jumala sanoi:
Hohhoijaa. Minä kannatan ainakin Ilvestä molemmissa lajeissa. Ihme touhua. Käyn sekä Tammelassa että Hakametsässä. Olen tyytyväinen että molemmat uudistetaan.

Sama. Olisi myös kiva, että muista lajeista puhutaan tällä foorumilla niiden omilla nimillä eikä käytetä halventavia ilmauksia.

Jalkapallossa potkitaan palloa = potkupallo.

Termiä käytetään lähinnä mollaamaan suomalaista jalkapalloa. Harva käyttää ilmausta positiivisessa merkityksessä.

Potku ja pallo ovat ihan tyypillisiä sanoja jalkapallosta puhuttaessa. Auta armias jos ne sanat yhdistää.

Tämä on liian vaikeaa minulle.

tv. Jääkendon ystävä ja kendoareenan vankkumaton tukija.
 

Tarinankertoja

Luottopelaaja
Viestejä
3 382
Vs: Tampereen Keskusareena

sämpylä sanoi:
jalkapallo Ilves saa odottaa omaa areenaansa 2030-luvulle.

Valtuusto on jo näyttänyt uudelle Tammelalle vihreää valoa.

Tampereen kaupunginvaltuusto hyväksyi 11.4. Tammelan stadionin alueen asemakaavan.
Kaava mahdollistaa uuden 6 500 katsojan jalkapallostadionin ja sen yhteyteen noin 170 uutta kerrostaloasuntoa sekä liiketiloja.

http://www.aamulehti.fi/urheilu/nyt-se-varmistui-tammelaan-tulee-uusi-jalkapallostadion/

Stadikan politiikan "isä", eli Juhana Suoniemi, joka sen Pormestariohjelmaan neuvotteli mukaan, kertoilee että:

"Mahdolliset valitukset, katusuunnitelmat, rakennuslupa ja kaupungin osuus budjettiin ottanevat aikansa. Arvelen, että kausi 2017 menee vielä tällä. Aika näyttää."
 

sämpylä

Luottopelaaja
Viestejä
5 157
Vs: Tampereen Keskusareena

Tammelaan on kyllä helpompi ja nopeampi ruveta rakentaan, mutta kyllä pystyssä on monitoimi-areena ensiksi. Olisi kyllä hienoa että kumpaaki pytinkiä ruvettaisiin pystytään samaan aikaan ja Ilves aloittaisi kauden 202? Jalkapallolla uudessa areenassa ja syksyllä jääkkiekon omassaan.Kumpikin kausi päätettäisin Suomen mestaruuteen ja joukkueissiin panostettaisiin kunnolla.
 

Uisge

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
579
Vs: Tampereen Keskusareena

sämpylä sanoi:
Tammelaan on kyllä helpompi ja nopeampi ruveta rakentaan, mutta kyllä pystyssä on monitoimi-areena ensiksi. Olisi kyllä hienoa että kumpaaki pytinkiä ruvettaisiin pystytään samaan aikaan ja Ilves aloittaisi kauden 202? Jalkapallolla uudessa areenassa ja syksyllä jääkkiekon omassaan.Kumpikin kausi päätettäisin Suomen mestaruuteen ja joukkueissiin panostettaisiin kunnolla.

Tällaisten tapahtumien jälkeen voisi kuolla niin onnellisena, ettei tahtoisi arkussa pysyä.
 

sämpylä

Luottopelaaja
Viestejä
5 157
Vs: Tampereen Keskusareena

Eikös VM jossain joskus maininnut että uudessa areenassa ollaan mukana? Tarjookohan VM naulapyssyn naulat ja myöhemmin selviääkin että ei niitä annettukkaan vaan peritään takaisin korkojen kanssa.
 

Tarinankertoja

Luottopelaaja
Viestejä
3 382
Vs: Tampereen Keskusareena

sämpylä sanoi:
Eikös VM jossain joskus maininnut että uudessa areenassa ollaan mukana?

Keskusareena OY on jo kuopattu. Tää on eri hanke ja eri toimijat. Eli ei tietoa.
 

Prophet

Luottopelaaja
Viestejä
2 827
Vs: Tampereen Keskusareena

sämpylä sanoi:
Luojan kiitos ettei Ilveksenväki ole mitenkään mukana.

Jos nyt kuitenkin sattuisi käymään niin hassusti, että areena saataisiin pystyyn, niin mikä olisi siinä tapauksessa mielestäsi paras vaihtoehto Ilveksen kannalta? Maksetaanko vuokraa halliyhtiölle, jossa Tappara on mukana? Siirrytäänkö jonnekin muualle pelaamaan? Toki Mestiksessä riittäisi vaikka Haka 2 tai Nokian halli. Vai olisiko joku muu vaihtoehto?
 

Artsi

Luottopelaaja
Viestejä
3 241
Vs: Tampereen Keskusareena

En nyt näkisi tuota minään elämän ja kuoleman kysymyksenä, että onko Ilves mukana hallin omistuksessa, koska joka tapauksessa halliyhtiö tulee olemaan oma liikeyrityksensä ja ei Tappara tule sen omistuksessa mikään merkittävä tekijä olemaan. Esimerkiksi Nokia toimi pääosin vuokratiloissa.
 

tanner9

Rivipelaaja
Viestejä
51
Vs: Tampereen Keskusareena

Artsi sanoi:
En nyt näkisi tuota minään elämän ja kuoleman kysymyksenä, että onko Ilves mukana hallin omistuksessa, koska joka tapauksessa halliyhtiö tulee olemaan oma liikeyrityksensä ja ei Tappara tule sen omistuksessa mikään merkittävä tekijä olemaan. Esimerkiksi Nokia toimi pääosin vuokratiloissa.
Pääkallopaikka Keilaniemessä myytiin toki vasta, kun strateginen päätös luopua matkapuhelimista Mikrosoftille oli tehty. Maakunnissa näin osiltaan on varmaan ollutkin, mutta "Ollilan Jorma" Keilaniemessä oli suurin yksikkö ja tärkeä assetti Nokialle. Offtopic - pahoittelut.
 

Artsi

Luottopelaaja
Viestejä
3 241
Vs: Tampereen Keskusareena

tanner9 sanoi:
Artsi sanoi:
En nyt näkisi tuota minään elämän ja kuoleman kysymyksenä, että onko Ilves mukana hallin omistuksessa, koska joka tapauksessa halliyhtiö tulee olemaan oma liikeyrityksensä ja ei Tappara tule sen omistuksessa mikään merkittävä tekijä olemaan. Esimerkiksi Nokia toimi pääosin vuokratiloissa.
Pääkallopaikka Keilaniemessä myytiin toki vasta, kun strateginen päätös luopua matkapuhelimista Mikrosoftille oli tehty. Maakunnissa näin osiltaan on varmaan ollutkin, mutta "Ollilan Jorma" Keilaniemessä oli suurin yksikkö ja tärkeä assetti Nokialle. Offtopic - pahoittelut.
Juu, pääkonttori toki oli ja jotain muutakin, mutta esimerkiksi kaikki Tampereen tuhansien ihmisten työpaikat olivat vuokratiloja.
 

Tero

Farmipelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 626
Vs: Tampereen Keskusareena

Riemuitaan toki, paikallisvastus hassaa rahojaan johonkin rakennusprojektiin, IHOY ymmärtää mikä on sen päätoimiala ja panostaa rahansa joukkueeseen. Verrataan vaikka pelaajabudjetteja parin vuoden päästä.
 
Ylös