• Moro! Perinteinen Ilvesfoorumin kevätveikkaus järjestetään nyt jo yhdeksättä kertaa. Suuren suosion saavuttanut veikkaus järjestetään omassa osiossaan täällä. Kaikki joukolla mukaan, ja veikkausonnea!

Osasto 41

Jack Overdose

Vakiokokoonpanossa
Mä en vaan käsitä miten se ettei muutamassa vieraspelissä kaudessa saa heiluttaa isoja lippuja jotenkin vaarantaa tai heikentää Ilveksen kannattajakulttuuria? Olen käsittänyt sen olevan sen verran tukevalla pohjalla ettei muutama peli ilman lippuja vaikuta yhtään mihinkään?
Vai oliko tässä nyt kuitenkin ainakin osittain kyse siitä että osasto pelkäsi kokevansa jonkinlaisen imagotappion jos se "nöyrtyy" tapahtumajärjestäjän vaatimuksiin?
Koko Ilvesyhteisölle tästä ainakin koitui mainehaittaa mutta se ei tunnu juuri ketään haittaavan?

Jäähykuningas18

Luottopelaaja
Mä en vaan käsitä miten se ettei muutamassa vieraspelissä kaudessa saa heiluttaa isoja lippuja jotenkin vaarantaa tai heikentää Ilveksen kannattajakulttuuria? Olen käsittänyt sen olevan sen verran tukevalla pohjalla ettei muutama peli ilman lippuja vaikuta yhtään mihinkään?
Vai oliko tässä nyt kuitenkin ainakin osittain kyse siitä että osasto pelkäsi kokevansa jonkinlaisen imagotappion jos se "nöyrtyy" tapahtumajärjestäjän vaatimuksiin?
Koko Ilvesyhteisölle tästä ainakin koitui mainehaittaa mutta se ei tunnu juuri ketään haittaavan?
No se on kyllä huomattu ettet sä käsitä oikein mistään mitään. Tämä asia on varmaan sata kertaa täällä foorumilla tässä vuosien saatossa käsitelty. Luulisi jo tyhmemmänkin tajuavan mistä on kyse ja miksi.

IpAholic

Luottopelaaja
Onko nyt niin, ja korjatkaa jos olen väärässä, että tuo lipun heilutus kielto johtuu takana olevista inva paikoista? Näin olen ymmärtänyt. Jos näin on, ja liput todella tekevät näköhaittaa näillä paikoilla oleville, ei tuossa papparan säännössä sikäli ole juuri nokankoputtamista. Onko Ilveksen isännöimissä otteluissa inva paikat saman katsomon takana? Pahoittelen tietämättömyyttäni katsomojärjestelyissä. Mutta jos isot liput aiheuttavat näköhaittaa muutenkin liikuntarajoitteisille, on aika kusipäistä toimintaa ignoorata heidät, ja heiluttaa lippua pelin ollessa käynnissä. Invapaikkojen sijoittaminen muualle vaatianee kaikenlaisia toimia esteettömyyksineen ym että tuskin kesken kauden onnistuu?

Pienet liput oli kerrassaan nerokas näpäytys papparan suuntaan. Ison lipun olisi ehkä voinut ottaa alas kun siitä alettiin selvästi huomauttamaan, ennenkun tilanne eskaloitui fyysiseksi.
Mutta aivan yhtä kusipäistä toimintaa oli kuullun perusteella järjestyksenvalvojien toiminta. Kyllä tilannetajua tulisi olla, ja miettiä kannattaako tommoseen lipunryöstöön lähteä tuollaiseen ihmispaljouteen. Kaikenkaikkiaan ikävä sivumaku annettiin medialle muuten niin upeasta paskaran tuhoamisesta. Eikä minulle sikäli väliä, mutta suuri yleisö rakentaa mielipiteensä median höpöhöpö uutisten varaan, eikä sielä juuri puhuta järkkärien mielivaltaisesta sekoilusta.

kirvesrinnassa

Luottopelaaja
Onko tiedossa, että minkälaisia mahdollisia jälkiseuraamuksia tuosta eilisestä selkkauksesta voi olla tulossa? Lähinnä mietin asiaa ihan yleisesti koko kannattajatoiminnan- ja kulttuurin kannalta.

Toutain

Luottopelaaja
Tälläiset IpaPipat ovat kyllä kuvottavinta ihmissaastaa maan päällä.

No jos kontekstina on vain jääkiekkokeskustelu foorumeilla, niin juuri noin. Arvostan meille vittuilevia Tappara-kirjoittajia huomattavasti enemmän kuin tällaista säälittävää vihollismaalla irtopisteitä keräävää perseennuolijaa.

Garantie

Vakiokokoonpanossa
Ylläpidon jäsen
Eikä minulle sikäli väliä, mutta suuri yleisö rakentaa mielipiteensä median höpöhöpö uutisten varaan, eikä sielä juuri puhuta järkkärien mielivaltaisesta sekoilusta.

Ehkä ottaisin tuon "mielivaltaisen sekoilun" hyppysellisellä suolaa. Mikäli järkkäreillä on lähtenyt lapasesta, niin varmasti asianosaiset tekevät rikosilmoituksen asiasta ja homma sitten tutkitaan.

Itse luulen (huom. luulen) että järkkärien toimet on kuitenkin kaikesta huolimatta olleet perusteltuja jos asiaa lähdetään syynäämään tarkemmin. Homma lähti sivuraiteille siinä vaiheessa kun järkkäreitä on alettu vastustelemaan.

Ja ymmärtääkseni kyse on juuri invapaikoista Ilveksen fanikatsomon takana.

nipa

Vakiokokoonpanossa
Ehkä ottaisin tuon "mielivaltaisen sekoilun" hyppysellisellä suolaa. Mikäli järkkäreillä on lähtenyt lapasesta, niin varmasti asianosaiset tekevät rikosilmoituksen asiasta ja homma sitten tutkitaan.

Itse luulen (huom. luulen) että järkkärien toimet on kuitenkin kaikesta huolimatta olleet perusteltuja jos asiaa lähdetään syynäämään tarkemmin. Homma lähti sivuraiteille siinä vaiheessa kun järkkäreitä on alettu vastustelemaan.

Ja ymmärtääkseni kyse on juuri invapaikoista Ilveksen fanikatsomon takana.
Ilveksen fanikatsomon takana ei ollut invapaikkoja. Sivuilla oleviin invapaikkoihin ei myöskään eilen yksinään liehunut lippu voinut millään olla minkäänlaisena näköesteenä. Näitä ei voi käyttää selityksinä.

Garantie

Vakiokokoonpanossa
Ylläpidon jäsen
Sinä olet kyllä kanssa yksi pelle, ja vielä mode. Anna bännit ihan sama. Moni muu mode täällä kyllä asiallisia.

Miksi antaisin bannia? Ei tämä ole mikään voimafantasioiden täyttämiseen tarkoitettu pesti, vaan tarkoitus olisi pitää keskustelu asiallisena.

Okei, ehkä boldatusta voisi joku nokkaansa koputtaa mutta kyllä minä sen kestän.

Jasper

Tulokas
*kritisoi osaston toimintaa, ”perkeleem mouho,!”*

Säännöt on keksitty. Ei maailma toimi ilman sääntöjä. Ihan turhaa teidän itkeä tästä.

Garantie

Vakiokokoonpanossa
Ylläpidon jäsen
Ilveksen fanikatsomon takana ei ollut invapaikkoja. Sivuilla oleviin invapaikkoihin ei myöskään eilen yksinään liehunut lippu voinut millään olla minkäänlaisena näköesteenä. Näitä ei voi käyttää selityksinä.

Aivan, katsomokartan mukaan on fanikatsomon reunoilla.

Muistaakseni tapparan forumilla tuota lippukieltoa on kommentoitu invapaikoilla, mutta en nyt muista tarkalleen että missä se oli. Täytyy palata asiaan jos törmään siihen uudelleen.

Jack Overdose

Vakiokokoonpanossa
No se on kyllä huomattu ettet sä käsitä oikein mistään mitään. Tämä asia on varmaan sata kertaa täällä foorumilla tässä vuosien saatossa käsitelty. Luulisi jo tyhmemmänkin tajuavan mistä on kyse ja miksi.
Voisitko selostaa vielä kerran. Ihan asiallisesti kysyn: Kuinka se että Ilveskannattajat eivät muutamassa Tapparan järjestämässä matsissa saa heiluttaa pelin käydessä isoja lippuja vaikuttaa Ilveksen kannattajatoimintaan negatiivisesti?