Ihan asiallisesti kysyn: Kuinka se että Ilveskannattajat eivät muutamassa Tapparan järjestämässä matsissa saa heiluttaa pelin käydessä isoja lippuja vaikuttaa Ilveksen kannattajatoimintaan negatiivisesti?
En ole osaston aktiivi, en ole heiluttamassa lippuja itse, mutta uskaltanen vastata:
Jos Osaston kannattajatoiminta on tärkeältä osaltaan myös lippujen heiluttamista, ja se on sallittua kaikkialla muualla paitsi naapurin isännöimissä ottelutapahtumissa, ei aiheuta kenellekään mitään vahinkoa ja on ns. yleisesti sallittu ja hyväksytty ja kaikki käyttäytymissäännöt täyttävä tapa kannattaa, miksi sen jättäminen mielivaltaisesta syystä pois tapahtumassa ei vaikuttaisi kannattajatoimintaan sen ottelun osalta negatiivisesti? Kyse on normaalin kannattajatoiminnan estämisestä ilman minkäänlaisia järkeviä perusteita.
Ja ei, eilisessäkään pelissä
kannattajakatsomon ylätasanne ei ollut pyörätuoliasiakkaiden käytössä, vaan pyörätuolipaikat sijaitsivat kannattajakatsomon ylätasanteen kohdalla, mutta sivuilla. Myös kannattajakatsomon takana olevista aitioista näkee kentälle aivan mainiosti lipusta huolimatta, niissä itse olleena tiedän, joten näköhaittaan ei ole perusteita tässäkään.
Olen yleisesti kaikkea acab-tyylistä länkytystä vastaan vahvasti, mutta eilisen ainoa ylilyönti tuli kyllä valitettavasti vain ja ainoastaan muutamien liian virkaintoisten ja suhteettomuudentajuisten järkkäreiden puolelta. Väkivalta ei ole oikea tapa ratkaista tällaisia asioita, joissa minkäänlaista
turvallisuusuhkaa ei ole.