Jonis Nemis
Vakiokokoonpanossa
Määkin oon asunut lapsuuteni Lielahdella.
Joo ja kuten aina niin sää varmaan pystyt lyömään faktat pöytään että miten se Klingbergin estäminen ei oikeasti ollut rike ja me ollaan kaikki vaan tyhmiä.Vaikka kuinka vituttaisi niin makeat naurut saa kyllä joka kerta kun palstalaiset alkavat puhumaan tuomareista ja tuomarilinjasta.
Helposti. Se oli ihan puhdas kahden pelaajan yhteentörmäys jossa Calle nyt vaan lensi näyttävämmin ja heitti filmit perään, ei siinä todellakaan ollut mitään sen kummempaa.Joo ja kuten aina niin sää varmaan pystyt lyömään faktat pöytään että miten se Klingbergin estäminen ei oikeasti ollut rike ja me ollaan kaikki vaan tyhmiä.
Otappa ne silmät käyttöön ja katso se tilanne uudestaan. Gardiner huomaa ettei kerkeä kiekkoon, pistää liu'ulle ja pistää tyylipuhtaan olkapäätaklauksen Klingbergiin. Itse olen ainakin aina luullut että jos vastustajalla ei ole kiekkoa niin se ei ole sallittua tehdä. Ja jos otat ne korvatkin käyttöön, niin Kapanenkin puhui kiekottoman estämisestä lähetyksessäHelposti. Se oli ihan puhdas kahden pelaajan yhteentörmäys jossa Calle nyt vaan lensi näyttävämmin ja heitti filmit perään, ei siinä todellakaan ollut mitään sen kummempaa.
Tämä on maailman ainoa paikka jossa tuo tilanne nähdään jäähyn arvoisena.
Ei mun kritiikkini muita kohtaan ole vain tämän illan vuoksi vaan tuo jatkuva tuomareista kiukutteleminen on jatkuvaa ja täysin selvistä rikkeistä.Älä pelkää, kyllä besserwisseritkin voi joskus olla väärässä.
Hyppään kyllä Jankon kelkkaan tässä. Yhteentörmäys siitä lopulta tuli ja mielestäni ihan oikein että jäähyminsoja ei tilanteesta arvottu.Helposti. Se oli ihan puhdas kahden pelaajan yhteentörmäys jossa Calle nyt vaan lensi näyttävämmin ja heitti filmit perään, ei siinä todellakaan ollut mitään sen kummempaa.
Tämä on maailman ainoa paikka jossa tuo tilanne nähdään jäähyn arvoisena.
No tuossa on kyllä pointtia. Itse veikkaan että porukkaa lähinnä vituttaa tuomarilinjan epäselvyys. Aika harvassa ne tilanteet lopulta on joissa joku ihan kuviteltu rike vihellettäisiin.Ei mun kritiikkini muita kohtaan ole vain tämän illan vuoksi vaan tuo jatkuva tuomareista kiukutteleminen on jatkuvaa ja täysin selvistä rikkeistä.
Tuota Callen tilannetta ei edes kentällä kukaan kritisoinut ja Hölökin näytti vaan että its all good man.
Erisnimet taivutetaan toisin kuin yleisnimet Kumpikin on oikein ja henkilö saa itse valita. Esim. Thomas on oikein sekä Thomaksen kanssa että Thomasin kanssa. Päättelen erisnimeksi kun on isolla kirjaimella
Toutain saa nyt kyllä kertoa mitä haluaa itsestään käytettävän, jottei aiheuteta pahaa mieltä kellekään.
Miten tuomarilinja voisikaan olla mitään muuta, kuin epäselvä, kun 99,9% peleistä joukkueiden kannattajat ovat täysin eri mieltä tuomioista ja linjasta? Sama tilanne jos kohdistuu meirän pelaajaan, pitäisi ison osan mielestä olla jäähy, mutta toiseen suuntaan ei. Ja jokaisen joukkueen kannattajat toistaa samaa kaavaa.No tuossa on kyllä pointtia. Itse veikkaan että porukkaa lähinnä vituttaa tuomarilinjan epäselvyys. Aika harvassa ne tilanteet lopulta on joissa joku ihan kuviteltu rike vihellettäisiin.
Niin en sitten tosiaan tiedä kumpi on naurettavampaa se, että joku pienissä tunne kuohuissa kyseenalaistaa Gardinerin ja Klingbergin tilanteen pelissä jossa Latvala saa jäähyn Turusen mailan painamisesta vai se, että haukut oman joukkueen pelaajia niinkun joku ala-aste ikäinen kakara?Vaikka kuinka vituttaisi niin makeat naurut saa kyllä joka kerta kun palstalaiset alkavat puhumaan tuomareista ja tuomarilinjasta.
Latvalan jäähy nyt oli aivan selvä kiekottoman estäminen vaikka Turunen hepposesti menikin kumoon.Niin en sitten tosiaan tiedä kumpi on naurettavampaa se, että joku pienissä tunne kuohuissa kyseenalaistaa Gardinerin ja Klingbergin tilanteen pelissä jossa Latvala saa jäähyn Turusen mailan painamisesta vai se, että haukut oman joukkueen pelaajia niinkun joku ala-aste ikäinen kakara?
Tyylejä ja tapoja on tosiaan monia.
Pakko tähän vielä vähän tuoda vääntöä.Mä oon se kala, toutain, ja mun juttuni ovat toutaimen juttuja.
Mitä tuohon taivutusasiaan muuten tulee, niin erisnimiä taivutetaan pääsääntöisesti samoin kuin niitä vastaavia yleisnimiä. Tiettyjä poikkeuksia on, mutta se, että ihminen saisi itse valita nimensä tavituksen on vain yleinen harhaluulo
Pakko tähän vielä vähän tuoda vääntöä.
Nimien taivutus: etunimet
Etunimet, joilla on yleissanavastine Jos samannäköinen sana esiintyy sekä etunimenä että yleissanana, ne taipuvat yleensä eri tavoin: Tuuli : Tuulin…kielitoimistonohjepankki.fi
... ja ...
katso liitettä 12376
Tämän mukaan pitäisin perusteltuna Toutainin käyttöä ihan yhtä lailla kuin Toutaimen. Lisäksi kun sen voi epäillä olevan Alain-henkinen ranskalainen nimi, joka ei todella taipuisi suomeksi Alaimen. (Mä olen aika lukenut ton nickin jotenkin ranskalaisittain Tuutäänn-tyyppisesti mielessäni )
Mutta toki jatkamme Toutaimella.
Asiahan siis kiinnostaa mua yleisesti ottaen suvussa kulkevan nimen vuoksi.
Minua ei niin kalat kiinnosta, mutta Ranskassa on tullut viihdyttyä. Siitä se kai tuli tuollaisen kansainvälisen kirjeenvaihtajan yhteydessäMielenkiintoinen sana on tuo toutain. Taipuu tosiaan toutain -> toutaimen. Kuten vaikka paalain -> paalaimen.
Etymologia taas:
Toutain on kala, mutta mikä on sanan etymologia?
Kysy kirjastonhoitajalta on kirjastojen yhteinen verkkotietopalvelu. Vastaamme kolmen arkipäivän kuluessa.www.kirjastot.fi
"Tuutäänn"
Tämä oli kova
Samaa mieltä vaikka todella monista asioista täysin eri mieltäTykkään kovasti tuosta @Ilveksenmiäs kirjoitustyylistä. Chilli kaveri ei pahemmi provoile ja naureskele ja mukavan kieli poskessa tuntuu kirjoittelevan.
Osa syy varmasti miksi pidän kaverista on se, että kovin vahvat Ilveslasit kaverilta puuttuu ja siksi minä olen usein hänen kanssa samaa mieltä.Samaa mieltä vaikka todella monista asioista täysin eri mieltä
Tälläin mutulla nimimerkin takaa löytyy kaiken nähnyt ja kokenut kaveri.
En tiedä miten olen onnistunut, mutta oma aikomukseni on olla koko foorumin vahvimmilla värilaseilla varustettu kirjoittaja.Sitten taas ihmiset joillaa koen olevan kohtuu vahvat Ilveslasit (jostain sairaasta syystä), mutta kuitenkin ihan pidän kirjoittajina on @IhanJuniori ja @VärienTunnustaja