Samuli Ratinen

Hyrrä

Luottopelaaja
On ilo katsella Ratisen liikettä. Omalla tavallaan siis viihdyttävä pelaaja ja joskus varmaan on hyötyäkin joukkueelle siitä, että pelin virtausta saadaan muutettua tai ainakin vastustajan peli katkaistua yksityisellä luistelushowlla, jota kaikki sitten ihmettelevät, omat mukaanlukien, ja lopulta myös Ratinen itse kun päätyy umpikujaan. Tulipa taas vedettyä.

Jotenkin tähän pitäisi kehittää jatkumoa, joko helpolla siirrolla omille tai vaihtoehtoisesti voisi hakea röyhkeyttää pyrkiä samalla liikkeellä maalille. Tuskin Ratisen peliäly tuosta valtavasti kehittyy, mutta joukkueena hänen liikettään voitaisiin ehkä paremmin hyödyntää. Itse tykkään Ratisesta, kyllä tällainen kiituri joukkueeseen mahtuu mieluummin kuin joku hidas haarustaja.

ifor74

Luottopelaaja
Ratisen pitäisi röyhkeämmin ajaa maalille niin voisi vastusta joutua rikkomaan kun ei se kumminkaan maalia tee.....
Viihdyttävä pelaaja liikkeensä ansiosta mutta aina tuntuu jäävän piippuun siinä vaiheessa kun pitäsi jotain tehdä.
Maalipaikoissa tulee outoja sutaisuja.

IhanJuniori

Junioripelaaja
Njaa. Varmasti väärä lanka, mutta Ratinen on halpa(?) ja tasapaksu kuin makkara. Mennee täytteestä, mutta juu... Tottahan se on, ettei kellään ole varaa kasata neljää kenttää edes kakkoskorin kavereista.
Tuohon boldattuun pakko tarttua :D

Ratisella on ongelmia pelin kanssa se on ihan selvä, mutta tasapaksua sää et ratisesta saa. Joukkueen parhaita luistelijoita ja yhdet taitavimmat kädet.

Luottopelaaja
Meinasin tulla heittämään juuri ennen maalia Ratisen luiskaan, kun kivasta liikkeestä huolimatta on aivan täysin kykenemätön lukemaan peliä ja löytämään ketjukavereita.
Oli pari melkosen hölmönnäköistä paniikkilämäri pitkää kiekkoa tänään maalin lisäksi. Mikäköhän pistos Ratisella noissa oikein iski? Noh eipä sillä nyt niin väliä, mutta aivan turhia tarjoiluja jatkossa, kun on kaikki mahdollinen aika.

Meklari

Luottopelaaja
Meinasin tulla heittämään juuri ennen maalia Ratisen luiskaan, kun kivasta liikkeestä huolimatta on aivan täysin kykenemätön lukemaan peliä ja löytämään ketjukavereita.
Oli pari melkosen hölmönnäköistä paniikkilämäri pitkää kiekkoa tänään maalin lisäksi. Mikäköhän pistos Ratisella noissa oikein iski? Noh eipä sillä nyt niin väliä, mutta aivan turhia tarjoiluja jatkossa, kun on kaikki mahdollinen aika.
Totta puhut, mutta onhan tuo luisteluvoima hienoa nähdä. Kyllä yksi tälläinen kaveri mahtuu aina pelaamaan. On meillä myös niitä heikkoliikkeisiä kavereita ja ei niitä saa olla liikaa. Hienoa myös, että sai sen maalin.

Mestaruusjuna

Vakiokokoonpanossa
Mun on ihan pakko kysyä muiden mielipiteitä siitä, että onko tästä kaverista oikeasti paljon hyötyä. Luisteleva jätkä kylläkin ja suht taitava, mutta todella pehmeä ja ratkaisupaikoissa heikko. Tuntuu, että hyvät kädet menee vähän hukkaan, kun heti kun vastustaja iskee kiinni, niin kiekko karkaa tai ainakaan ratkasu ei ole kauhean kummoinen. Tällä kaudella Liigassa 5 peliä tehoin 1+0 15 minuutin peliajalla ja CHL:ssä 4 peliä 0+0 samalla peliajalla. En sano, että pitäisi ulos heittää, mutta ei kyllä kärkiketjuissa saisi pelata koskaan.

Asylum

Luottopelaaja
Mun on ihan pakko kysyä muiden mielipiteitä siitä, että onko tästä kaverista oikeasti paljon hyötyä. Luisteleva jätkä kylläkin ja suht taitava, mutta todella pehmeä ja ratkaisupaikoissa heikko. Tuntuu, että hyvät kädet menee vähän hukkaan, kun heti kun vastustaja iskee kiinni, niin kiekko karkaa tai ainakaan ratkasu ei ole kauhean kummoinen. Tällä kaudella Liigassa 5 peliä tehoin 1+0 15 minuutin peliajalla ja CHL:ssä 4 peliä 0+0 samalla peliajalla. En sano, että pitäisi ulos heittää, mutta ei kyllä kärkiketjuissa saisi pelata koskaan.

Nelosen energiaa tuova sähisijä olisi oikean tason rooli tällä hetkellä. Köntsä - Nättinen - Ratinen voisi olla. (E: jaa molemmat LW… no toinen voisi opetella RW:tä, ei ainakaan paljon tehottomammin voi mennä)

Toivottavasti Tillulla top6-laituri haussa.

Soho

Tähtipelaaja
Nelosketjun ihmiskuula tämän kauden näytöillä. Rati nostaa parhaimmillaan hienosti jalalla painopisteen hyökkäyspäähän, mutta ei hän hyökkäyssinisen jälkeen saa nykyisellään mitään hyvää aikaan.

Viime kaudella ei ollut ihan näin huonoja ratkaisuja kiekolla. Alkaa olla jo vaarallinen omaan päähän.

Meklari

Luottopelaaja
Sanon tähän vain sen mitä pohjustin jo Kapen ketjussa. Meillä on pirusti massaan hukkuvia pelaajia ykköskentän ulkopuolella, ihan hmv osastoa. Ratinen on näkyvimpiä pelaajia hyvässä (luistelulla, kiekon pitämisellä) ja pahassa (viimeiset ratkaisut).

Ei ole ainakaan omissa kauheasti Ratin virheitä kolissut. Itse olen valmis katsomaan viihdearvoa tuovaa pelaajaa.

Oikeastaan se parempi kysymys on, että ketä sinne kärkiketjuihin kuuluu (monikossa)? Meillä on ollut yksi kärkiketju+Stransky.

Olisi kova jos Lööken voisi monistaa 1-2 ketjuihin. Tekee maaleja ja kamppailee lujaa molempiin suuntiin. Olisi kova pala vaikka Najmanin ja Stranankin kanssa. Toki Iksahan olisi tuohon ollut täydellinen :D.

Viimeksi muokattu:

Larsson25

Rivipelaaja
Ei saa kiekolla käytännössä ollenkaan hyviä ratkasuja tällä hetkellä. Ei enään edes jännutä ku polkee vauhdilla alueelle ja pyörii ja hyörii kun joka kerta päättyy menetykseen ilman syöttöä tai laukausta.

Masse Majava

Vakiokokoonpanossa
Ratisesta jäänyt itselle se kuva, että kiekkoa täytyy pystyä kuljettamaan maaliin, koska laukaus on niin luokaton. Ja sitä yrittääkin, eli ei puolustajan ohitettuaan ammu hyvältäkään tontilta, vaan yrittää vielä mennä veskarinkin ohi.

Jokin hänessä kuitenkin on, kun Tillu, Pendo ja nyt Hölö pitävät häntä kärkiketjuihin sopivana pelaajana, ja vastuuta riittää ylivoimallakin.

Etäilves

Vakiokokoonpanossa
Itse olen aina jotenkin Ratisesta pitänyt juurikin ton erinomaisen liikkeen ja suht hyvien käsien ansiosta, mutta "pikkupakko" tunnustaa, että usko alkaa tohon tekemiseen hiipumaan.
Nimenomaan täällä monien esiinnostama tehottomuus on se iso ongelma. Hyvän luistelun ansiosta pääsee aika ajoin paikkoihin, joista voisi (pitäisi) laakaista, eikä lähteä vielä heittämään sitä ylimääräistä kierrosta maalin taakse.

Toivotaan ja uskotaan, että Hölö hoitaa homman ja onnistuu Ratisen pelaamiseen sitä suoraviivaisuutta tuomaan.

hanhenkaula

Vakiokokoonpanossa
Tavallaan ymmärrän, toisaalta en.
Tuskin on maailman kallein ukko, ja on perustason ukko Liigaan.
Ei kuitenkaan missään tapauksessa erityismies, jota ei voisi millään korvata.
Vastaavia "spinnereitä" tuppaa löytymään ihan kohtuudella.

Ehkä tässä yritetään pitkällä pahvilla kiinnittää perusvarmaa runkoa 3-4 ketjuihin pidemmälle ajalle, ettei Tillun aika kuluisi vastaavien etsimiseen vaan saisi käyttää aikansa paremmin tuottavien pelaajien etsintään.
Toki aina plussaa jos pystyy edes auttavasti stunttaan ylemmissä ketjuissa.
Plussaa myös se, jos alaketjujen runkopelaajat ovat pelanneet paljon yhdessä. Hyvin yhteenhitsatussa alaketjussa voi saada merkittävästi enemmän tuottoa sijoitetulle rahalle, kun pystyvät suorittamaan "yli tasonsa".

Itse näkisin, että Ratisen paikka on 3-4 kentässä energiapelaajana, sillä kontribuutio hyökkäyspelaamiseen on kovin ohkaista maalinteon vaarallisuuden osalta. Tässä esim. Mese on valovuoden edellä.

Meklari

Luottopelaaja
Itse näkisin, että Ratisen paikka on 3-4 kentässä energiapelaajana, sillä kontribuutio hyökkäyspelaamiseen on kovin ohkaista maalinteon vaarallisuuden osalta. Tässä esim. Mese on valovuoden edellä.
Mese on pelannut ihan hyvin, mutta sitä maalinteon vaaraa ei kyllä hänellä ole edes sitä vähää kuin Ratisella, ei juurikaan pääse paikoille. Toki väläytellyt pelintekijänä .