Pok sanoi:
Monilajiseura TBK on perustettu 1932 ja on ollut siitä lähtien yhtäjaksoisesti olemassa,jääkiekon sarjatasoilla aloittaneet uudelleen 1997
Mielenkiintoista!
Ei kai edellä lainattu tarkoita, että TBK:n mestaruudet ovat muka Tapparan?
Itse olen pelannut monilaji- tai yleisseura TBK:ssa divaritasolla jalkapalloa (yhdessä mm. "rokkimoguli" Epe Heleniuksen kanssa) ja yli 15 vuotta jääkiekon kolmosdivaria seitkyt ja kahdeksankymmentä luvulla. Siiskö jääkiekkoliigan sarjaa seurassa, jota ei muka ole ollut olemassa?
On muutama muukin, jotka tuossa "olemattomassa" seurassa pelasivat, mm. SM-sarjasta jäähdytelleet Jarmo Huhtala sekä Pekat Mäkinen ja Sartjärvi.
Ronald Grönlundin ollessa TBK:n puheenjohtaja noihin aikoihin, viirien omistajasta pikkaisen riideltiinkin.
Ronnihan oli sittemmin jopa Tapparan markkinointipäällikkö.
Jännä, että olen ollut mukana olemattoman seuran vuosikokouksissakin monesti ennen tuota väitettyä uudelleen syntymistä v. 1997.
TBK on jalkapallon ja jääkiekon ohella ollut ihan Suomen kärkiseuroja myös squashissakin.
Omiiko Tappara nekin saavutukset?
Aikanaan viiskytluvulla osa TBK:n pelaajista jätti seuran ja meni uuteen perustettuun Tapparaan.
TBK ei silloin loppunut, vaan toiminta jatkui ja jatkuu yhä.
Häpeällistä, että nyt TBK:n saavutukset yritetään taas kerran varastaa Tapparalle ja Aamutuslehden Tapparatoimituksen hyvällä avustuksella.
Ymmärrän, että tämän sivuston nuoret kirjoittajat eivät historiaa tunne, mutta ammattitoimittajat eivät saisi huuhaata kirjoitella. Pitää ottaa asioista selvää.
Tämän kirjoitukseni perusteella joku vanhempi Ilvesfani minut saattaa tunnistaa, mutta väliä hällä, joskus tälle palstalle pitää kirjoittaa jotakin, mikä oikeasti pitää paikkansa!
Koskahan seura muka on lopetettu, kun vielä kahdeksankymmentäluvun lopulla minäkin TBK:ssa jääkiekkoliiton kolmosdivaria pelasin ja ikämiessarjoja kiekkoliiton sarjoissa siitä eteenpäin viime vuosiin saakka, siis paljon jälkeen väitetyn "perustamisen" 14.11.1997.
Kumma, että jääkiekkoliitto hyväksyy ikämiessarjoihinsa seuroja, joita ei ole olemassa!
Niitä jääkiekkoliiton ikämiessarjoja (+35, +45, +50 ja plus 55 vee) on pelanneet koko ajan pitkälti samat kaverit, jotka III-divaria pelasivat kanssani 70 ja 80-luvulla eli TBK:n kiekonpeluu on jatkunut koko ajan!
Hyvä Ilves ja TBK!
PS. Nykyinen TBK:n puheenjohtaja Matti Ahlstedt on vanha pelikaverini TBK:ssa ja kirjoittaa niin kuin asia on!
Otin tuosta lopusta pois sen "rekisteröinnin" 1997, jota en mitenkään ymmärrä, jotta kukaan ei luule sitä minun kirjoittamakseni.
Tällä kirjoituksella en halua ottaa mitään pois Tapparalle kuuluvasta, mutta TBK:n mestaruudet ovat TBK:n -ei Tapparan...
Ipa53