Tampereen Tappara

IhanJuniori

Junioripelaaja
Itse tuote, eli joukkue ja peli on täälläkin yleisesti tunnustettu olevan T*pparalla parempi ja kalliimpi. Menestystä on tullut joka vuosi jo ikuisuuden eli sinuna kumittaisin tuon kohdan tekstistäsi.

Objektiivisesti T*pparan ydintuote on kunnossa ja (pahaa tekee aina sanoa mutta) parempi kuin Ilveksen. Ilveksellä taas oheistuote kaikkinensa jo paljon edellä.
Ei en kumita sitä kohtaa vaan laitan kahvin tippumaan ja odottelen koska tajuat mun pointin :D Nyt meni näköjään ohitse niin lujaa, että suhina vain kuului.
Osa sun tekstistä vielä vahvistaa sitä mitä ylempänä kirjoitin.

reiska

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Ei en kumita sitä kohtaa vaan laitan kahvin tippumaan ja odottelen koska tajuat mun pointin :D Nyt meni näköjään ohitse niin lujaa, että suhina vain kuului.
Osa sun tekstistä vielä vahvistaa sitä mitä ylempänä kirjoitin.
Mä en nyt kyllä saa ymmärrettyä tota sun tekstiä ite ainakaan mitenkään päin väärin. Vaikka oon sen lukenut kohta varmaan 20 kertaa putkeen.

Eetu Fucking Mäkiniemi

Luottopelaaja
Näillä kampiksilla on myös riskinsä, kun usein myydään lippuja halvalla, niin kuka ostaa normaalihintaisen lipun, kun on tottunut halpoihin lippuihin.

Tää saattaa olla vakiintunut käsitys Ilveksen menneisyydestä? Silloin vuodesta toiseen, vai uskaltaisiko sanoa, vuosikymmenestä toiseen Ilveksen ydintuote joukkueineen pelineen oli ihan täyttä shaibaa! Silloin porukka tottui halpuutuksiin ja ilmaislippuihin, mutta muuta keinoa ei ollut saada ketään saati uutta yleisöä. T*pparalla tyystin eri tilanne. Porukkaa tulee myös katsomaan menestystä.

IhanJuniori

Junioripelaaja
Mä en nyt kyllä saa ymmärrettyä tota sun tekstiä ite ainakaan mitenkään päin väärin. Vaikka oon sen lukenut kohta varmaan 20 kertaa putkeen.
Kun puhun tuotteesta en tarkoita joukkuetta, en menestystä enkä sitä mitenkä joukkue pelaa. Vaan sitä kokonaisuutta mikä tekee koko ottelutapahtumasta elämyksen.

Tappara on menestynyt, pelaa paremmin ja heillä on "vetovoimaisempi" joukkue, mutta yleisömäärät silti tässä kun Ilvekseen verrataan niin "laahaa" perässä. Eli heidän markkinoima tuote (koko ottelutapahtuma) ei ole tarpeeksi hyvä/viihdyttävä, että siellä kävisi yhtä paljon yleisöä kuin Ilveksen peleissä.

Hieman sekavasti kirjoitettu, mutta saitko kopin mitä tässä haen.

reiska

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Kun puhun tuotteesta en tarkoita joukkuetta, en menestystä enkä sitä mitenkä joukkue pelaa. Vaan sitä kokonaisuutta mikä tekee koko ottelutapahtumasta elämyksen.

Tappara on menestynyt, pelaa paremmin ja heillä on "vetovoimaisempi" joukkue, mutta yleisömäärät silti tässä kun Ilvekseen verrataan niin "laahaa" perässä. Eli heidän markkinoima tuote (koko ottelutapahtuma) ei ole tarpeeksi hyvä/viihdyttävä, että siellä kävisi yhtä paljon yleisöä kuin Ilveksen peleissä.

Juu, niinkun sanoin. En voinut tuota alkuperäistä postausta ymmärtää väärin. Tajusin kyllä heti mitä ajetaan takaa.

Prophet

Luottopelaaja
Minulla onnettomalla kun ei ole instagrameja tai twittereitä, niin en ihan tarkalleen tiedä, mitä siellä kirjoitellaan ja kommentoidaan, joten kysellään. Siitähän ei nyt kovin montaa kautta ole, kun Tapparan kannattajat mm. omalla foorumillaan pitivät Ilveksen some-linjaa moukkamaisena ja muita alistavana. Ohjeita tuli siihen suuntaan, että Ilveksen mediatiimin pitäisi keskittyä omaan tekemiseen sen sijaan, että rääpii päätään muille. Samalla pitivät heidän omaa somelinjaansa konservatiivisuudessaan Tapparan arvoille sopivana.

Minä en ole enää hetkeen lueskellut naapurin palstaa (tunnuksia sinne ei ole koskaan ollutkaan) ja somesta olen isosti ulkona, joten kysynkin nyt: onko Tappara-kannattajien näkemys oikeanlaisesta somekäyttäytymisestä muuttunut samalla, kun Tappara on ottanut selvästi uudenlaisen linjan somessa käyttöön? Nykyisinhän Tapparan päivitykset ovat käsittääkseni provosoivampia kuin ennen, kun taas Ilves keskittyy lähinnä omaan fiilistelyyn ja onpa sieltä jopa nostettu kättä pystyyn virheen merkiksi ja pyydetty anteeksi, kun taannoin joku twiitti oli mennyt yli.

Tällä palstalla on nykyisin melkoinen Tappara-invaasio päällä, joten erityisesti teiltä, arvon naapurit, olisi kiva kuulla, ovatko takit kääntyneet oikeanlaisen somelinjan suhteen? Laitan popparit mikroon tässä samalla.

Takaisku

Luottopelaaja

Olen täysin samaa mieltä. Ilveksen ottelutapahtuma on selvästi intensiivisempi ja kiinnostavampi kuin Tapparan. Edes paikallispeli Tapparan järjestämänä ei yllä tapahtumana Ilveksen keskimääräisen ottelutapahtuman tasolle. Toki mulla on hieman puoluellisuutta mielipiteessäni mutta omien havaintojeni mukaan Tapparan ottelutapahtuma on sellainen, että jäisin itsekin kotiin katsomaan pelin televisiosta.

Eetu Fucking Mäkiniemi

Luottopelaaja

Minä taas käsitin ja edelleen käsitän erilailla.

Jos haluan hyvää tuotetta eli makaroonilaatikkoa, haen sen saman lootan joko Salesta tai Kupittaan Citymarketista.
Tärkeintä että makarooniloota maistuu!

Toisaalta Kupittaan Citymarketista saa myös erikoisoluita, maistiaisia ja koko kärryn täyteen muutakin härpäkettä, sekä auton parkkihalliin.
Salesta saa makaroonilaatikon ja karhun 3oluen sekä parkkisakot kun auto ei mahtunut parkkikselle oikein.

Joukkue ja peli on se ydintuote eli makaroonilaatikko.
Citymarket se oheistuote ympärillä millä tällähetkellä Ilves vetää kaulaa. Tuote on periaatteessa molemmilla kunnossa. Oheistuote vain toisella, toinen pyrkii tarjouksilla vetämään nyt Saleen sakkia.

LalaTa

Luottopelaaja
Ite tullut kauan aikaa jo siihen päätelmään, että nuo ottelutapahtumat eroaa toisistaan johtuen joukkueiden pääväreistä.

Ipalla on lämpimät ja "värikkäät" värit käytössä ja se tuo itsessään jo mukavaa tunnelmaa halliin, siihen päälle hommaan sopiva musiikki ja valoshow.

Vastakohtana sitten Tapparan kylmän sininen ja "räikeä" oranssi, se jo itsessään tuo kalsean tunnelman halliin. Päälle sitten vielä Tapparan diskojumppa ja vähän sellainen muovinen "kyllä rahaa on" juppimeininki.

Tiivistetysti: Ipalla on tapahtumassa rento ja lämmin rokkifiilis, Tapparan tapahtuma kylmä ja väkisin väännetty Atrian rusinaton maksalaatikko. Yleisö äänestää jaloillaan, kumpi on parempi.

Tapparan faneilla, miksei muillakin, tietenkin voi olla ihan erilainen kokemus ylläolevista väitteistä, mutta molempien tapahtumissa olen aikaani viettänyt ja kyllä se ero on vaan huikea kaikkinensa Ipan eduksi, itse kenttätapahtumista riippumatta.

TaikuriLuttinen

Luottopelaaja
Niin jollain tuollaisella kampanjalla Ilves voisi saada sen yleisökeskiarvon ihan oikeesti sinne 8000 tuntumaan joka kuulostaa kyllä niin hurjalta lukemalta, ettei mitään järkeä.
Mielestäni nyt ei tarvita mitään sellaista kampanjaa, mutta myöhemmin mahdollisesti erittäin hyvä idea.

Joo, onhan tuossa se puoli tietysti että jos tuollaiset puolen kauden kausikortit tulee tavaksi niin moniko maksaa koko kauden kausarista enää jos "halvemmalla" saa vain ne kevään ratkaisupelit.

Yleisesti yleisömääriin voi todeta kuten Tepes-valtuuston pojat totesi Sporttimeisterit-podcastissa: "Jos väki ei maksa 20 euroa lipusta tapahtumaasi, voit joko laskea lipun hintaa tai tehdä tapahtumasta 20 euron arvoisen, Ilves teki jälkimmäisen".

Toutain

Luottopelaaja

Jos haluan hyvää tuotetta eli makaroonilaatikkoa, haen sen saman lootan joko Salesta tai Kupittaan Citymarketista.

Toisaalta Kupittaan Citymarketista saa myös erikoisoluita, maistiaisia ja koko kärryn täyteen muutakin härpäkettä, sekä auton parkkihalliin.
Salesta saa makaroonilaatikon ja karhun 3oluen sekä parkkisakot kun auto ei mahtunut parkkikselle oikein.

Citymarket se oheistuote ympärillä millä tällähetkellä Ilves vetää kaulaa. Tuote on periaatteessa molemmilla kunnossa. Oheistuote vain toisella, toinen pyrkii tarjouksilla vetämään nyt Saleen sakkia.

Jos nyt jätetään Citymarketit, Salet ja "ydintuotteet" sikseen ja todetaan, että pelillinen tuote Ilveksellä ja Tapparalla on molemmilla riittävän hyvä, jotta sen puolesta on mahdollisuus luoda mahdollisimman kiinnostava tapahtuma ja muissa asioissa Ilveksen tuote sitten vie voiton, niin huomataan, että ollaan kaikki samaa mieltä, eikös :)

EDIT: Eikä sillä, ettenkö olis arvostanut kielikuvias, Eetu Fucking Makaronilaatikko.

Viimeksi muokattu:

delorean

Vakiokokoonpanossa
Ite tullut kauan aikaa jo siihen päätelmään, että nuo ottelutapahtumat eroaa toisistaan johtuen joukkueiden pääväreistä.

Ipalla on lämpimät ja "värikkäät" värit käytössä ja se tuo itsessään jo mukavaa tunnelmaa halliin, siihen päälle hommaan sopiva musiikki ja valoshow.

Vastakohtana sitten Tapparan kylmän sininen ja "räikeä" oranssi, se jo itsessään tuo kalsean tunnelman halliin. Päälle sitten vielä Tapparan diskojumppa ja vähän sellainen muovinen "kyllä rahaa on" juppimeininki.

Tiivistetysti: Ipalla on tapahtumassa rento ja lämmin rokkifiilis, Tapparan tapahtuma kylmä ja väkisin väännetty Atrian rusinaton maksalaatikko. Yleisö äänestää jaloillaan, kumpi on parempi.

Tapparan faneilla, miksei muillakin, tietenkin voi olla ihan erilainen kokemus ylläolevista väitteistä, mutta molempien tapahtumissa olen aikaani viettänyt ja kyllä se ero on vaan huikea kaikkinensa Ipan eduksi, itse kenttätapahtumista riippumatta.

Samaa mieltä. Tässä näkyy selvästi myös seurojen eroavaisuudet hankkia uusia kannattajia. Ilves markkinoi elämystä ja tunnetta sekä yhteisöllisyyttä, kun taas Tappara jossain määrin tähtää siihen, että joku matsin tai pari kerran vuodessa katsova Tauno/Tiina Tasalakki syö vetyä Imatran torilla kirveslippis päässä ja läpsyttimet takataskussa. Tapparan "muovisuus" pureekin ehkä tähän tapaan muuallakin Suomessa paremmin.

PS. Eikä mitään antipatiaa Imatralle tai grillivetyihin ;)

reiska

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
19AED307-2D90-476C-AA78-EA5FD7E9BCE4.jpeg

Ilves97

Luottopelaaja

Hyvää pohdintaa ja ymmärrän pointin kyllä, jääkiekko-ottelu on kuitenkin eri asia kuin makaronilaatikko. Jos makaronilaatikkoa tarvitsee niin silloin se ydintuote on kaikille sama, se on makaronilaatikko. Ei ole väliä ostaako sitä minä, sinä, lapsiperheen äiti vai Pihtiputaan mummo, jos tarvitaan makaronilaatikkoa niin ydintuote on makaronilaatikkoa. Jääkiekko-ottelu ja ottelutapahtuma eroaa tästä sillä ydintuote ei ole kaikille sama. Minulle se on peli ja varmasti myös sinulle, jollekin muulle se ei välttämättä ole sitä. Kolmen lapsen perheestä saattaa löytyä se kiekkojunnu jolle ydintuote on nimenomaan peli, sitten siellä voi olla se tanssia harrastava lapsi jolle ydintuote on Leaders League, kolmas lapsi saattaa olla kiinnostunut Ipa-maskotista, lasten vanhempia ei välttämättä kiekko kiinnosta ja he saattavatkin lähteä peliin koska kiekkojunnu on niin pitkään sitä halunnut. Kun vanhemmat huomaavat, että jokaiselle lapselle löytyi sieltä jotain, hallista sai ruokaa, kulkuyhteydetkin oli paremmat kuin Hakametsään ja lisäksi Osasto 41 piti hyvää tunnelmaa, niin saattavat tulla uudestaankin koko perheellä ja heille se ydintuote on silloin tämä kokonaisuus.

Urheilu on paljon muutakin kuin mitä kentällä tapahtuu ja tämä tulee ottaa huomioon myös markkinoinnissa. Ilves on paremmin sosiaalisessa mediassa esillä ja sen ottelutapahtuma on ainakin minun mielestäni naapurin vastaavaa edellä. Toki otantakoko naapurin ottelutapahtumasta on itselläni vain yksi paikallisottelu, mutta siinä pelissä ovet eivät vetäneet yhtä hyvin kuin Ilveksen vastaavassa ja tunnelma oli huonompi. En ole Ilveksenkään välijuontojen ja haastattelujen ystävä mutta ne eivät ole olleet yhtä häiritseviä kuin Sointu Borgin touhu oli. Itse peli ja joukkue tuotteenahan on molemmilla kunnossa.

AinaIlves

Luottopelaaja
Kyllä siellä naapurissa nyt tehdään kaikki, että päästään sinne tavoite yleisö keskiarvoon. Kyllähän se Tapparan 6900 on erittäin kunnianhimoinen, mutta varmasti näillä tarjouksilla voivat sinne myös päästä.
Ja tämä ei sitten ole mitään kritiikkiä Tapparan suuntaan. Enemmänkin hatunnosto. Ilves ja Tappara tekevät erittäin kovasti molemmat töitä sen eteen, että peleissä kävisi mahdollisimman paljon väkeä. Olisi hieno nähdä yhtä kovaa markkinointia muiltakin seuroilta koska Ilves ja Tappara ovat kyllä niitä seuroja joiden ei varsinaisesti tarvitse olla huolissaan yleisömääristä.

Harhaan johtavaa mainontaa, kun lukee tuon tiedotteen. Mainoksen perusteella luulisi tarjouksen olevan jokaiseen katsomoon, mutta tiedotteen mukaanhan näin ei ole.