Tampereen Tappara

Rautakorven haamu

Luottopelaaja
Viestejä
1 495
Voin kertoa: paikallispelit ja jotkut loppukauden matsit ovat kalliimpia kuin aikaisemmin, muut saman hintaisia. Eipä esmes Pelicansilla lipunhinnat viime keväänä mihinkään laskeneet vaikka ottelupäivinä oli lippuja myynnissä, mökin täyttyessä kyllä hinnat nousi.
Juuri tätä arvelinkin, eli rahastetaan loputkin näistä loppuunmyytävistä otteluista. Playoffsithan olivat Pelicansin lipunmyynnissä sitten jo melkoista aikaa.
 

Patinoitunut runomies

Rivipelaaja
Viestejä
83
Tässäpä se onkin. Täältä saa myös lukea kaikkea ilmaislippuihin liittyvää, mutta kirjoituksista on vaikea tietää, kuinka moni niistä pohjautuu ihan oikeisiin lähteisiin ja kuinka moni tulee liian löysän foliohatun alta.

Tuttavapiirini kuuluu paljon Tapparan toiminnasta eri tavalla mukana olevia henkilöitä. Tiedän jonkin verran julkisuudelta piilossa olevia asioista, mutta tästä ilmaislippuasiasta olen kyllä aivan autuaallisen pihalla. En ole kuullut yhtään mitään niiden määristä miltään puolelta. Koululaislippukampanjan tunnen, samoin Pirhan kampanjan ja tiedän myös yhteistyökumppanien saavan jonkin verran lippuja, mutta siihen tietoni käytännössä loppuvat. Olin joskus kauan aikaa sitten töissä yrityksessä joka sponsoroi kumpaakin seuraa. Joskus saunaillassa juteltiin näistä sponsoreiden saamista eduista, mutta nekin tiedot taitavat olla jo moneen kertaan muuttuneet.

Luulenpa kuitenkin, että tässä ei ole kumpikaan tapa yksiselitteisesti oikea tai väärä, kunhan tosiaan pidetään @Serve n mainitsemalla tavalla järki päässä. Tapparan tämän vuoden tappioon oli Aron viimeisimmän haastattelun mukaan kolme pääsyytä: luottotappiot (0,3 miljoonaa) yhteiskumppaneiden konkursseista (Voitelukeskus jne.), tavallista pienemmät NHL-siirtokorvaukset ja odotettua pienemmät pudotuspelien lipputulot. Näiden pitäisi kuitenkin tasaantua siinä kuuluisassa pitkässä juoksussa ja isojen seurojen taloudellisen puskurin pitäisi kaiken järjen mukaan pitää tallaisista huolen.

Tuo edellä mainittu työpaikkani jakoi niitä saamiaan kausareita henkilöstön käyttöön. Niiden seurauksena siirryin vähitellen teeveekiekosta paikan päälle Hakametsään. Kummankin joukkueen pelejä tuli lopulta katsottua hallin naapurissa asuvana sinkkuna enemmän kuin todella aktiivisesti. Kun työpaikka vaihtui vuosien päästä, addiktio kiekkoon ehti syntyä niin voimakkaana, että piti ostaa se hemmetin kausikortti. Sen seurauksena Tapparalle on tähän päivään mennessä valunut tililtä aika merkittävä rahamäärä ja siinä sivussa myös Ilves on saanut edelleen oman kelpo osuutensa. Minun osalta ilmaisliput ovat tulleet siis itselleni hyvin kalliiksi. Se siitä ensimmäisestä ilmaisesti annoksesta. Olisi pitänyt ottaa oppia siitä peruskoulun huumevalistuksesta.
Ihan mielenkiinnosta. Oliko Tappara jo ennen livekiekkoa vai teitkö vasta Hakametsässä elämäsi suurimman virheen? ;)
 
  • Tykkää
Reactions: CTS

Rautakorven haamu

Luottopelaaja
Viestejä
1 495
Ihan mielenkiinnosta. Oliko Tappara jo ennen livekiekkoa vai teitkö vasta Hakametsässä elämäsi suurimman virheen? ;)
Aika lailla hyvä kysymys. :) Olin telkkarin välityksellä aika tavalla puolueeton katsoja. Paikan päällä tuli katsottua kummankin joukkueen otteluita melko tasapuolisesti. Kausikortti tuli ostettua sattumien summana Tapparaan ja Ilveksen osaksi jäi irtolipuilla otteluiden katsominen, sillä kahteen kausikorttiin ei olisi ihan rahkeet riittäneet. :) Ei se siis kovinkaan kaukana ollut ettenkö olisi silloin Ilveksenkään leiriin hypännyt.

Itse asiassa yritetään käydä vieläkin muutaman sen aikaisen hyvän työkaverin kanssa katsomassa Ilveksen pelejä ainakin kerran kaudessa.
 

Patinoitunut runomies

Rivipelaaja
Viestejä
83
Aika lailla hyvä kysymys. :) Olin telkkarin välityksellä aika tavalla puolueeton katsoja. Paikan päällä tuli katsottua kummankin joukkueen otteluita melko tasapuolisesti. Kausikortti tuli ostettua sattumien summana Tapparaan ja Ilveksen osaksi jäi irtolipuilla otteluiden katsominen, sillä kahteen kausikorttiin ei olisi ihan rahkeet riittäneet. :) Ei se siis kovinkaan kaukana ollut ettenkö olisi silloin Ilveksenkään leiriin hypännyt.

Itse asiassa yritetään käydä vieläkin muutaman sen aikaisen hyvän työkaverin kanssa katsomassa Ilveksen pelejä ainakin kerran kaudessa.
Olin aikoinani pitkään naimisissa. Ei ongelmia, kaikki sujui tosi kivasti. Sitten kuitenkin hyppäsin sen astetta villimmän ja coolimman mimmin matkaan joka kuitenkin oli sydämessäni enkä ole katunut päivääkään.
 

Neliykkönen

Rivipelaaja
Viestejä
89
Ja ilmaislippuja kehiin heti matsista numero 1 alkaen.
1000032274.jpg
 

El Reino

Tähtipelaaja
Viestejä
10 988
Ihmettelen itse sitä, että ilmaislippujen jakamista pitää kaikin keinoin piilotella.

Olisi ollut hyvä veto kertoa tulosjulkistuksenkin yhteydessä, että "Pyrimme tällä kaudella aggressiivisella alennushinnoittelulla ja lippujen ilmaisjakelulla kasvattamaan katsojamäärää pidemmällä aikajänteellä. Tämä laski merkittävästi keskimääräistä lipunhintaa kuluneella kaudella, mutta on markkinointisatsaus tulevaisuuteen."

Avausotteluun halutaan iso väkimäärä hinnalla millä hyvänsä, koska pari kautta sitten viirin nostoa oli seuraamassa vain "Saipa-ottelun" verran katsojia.
 

toskala

Luottopelaaja
Viestejä
8 952

harkkapilli

Luottopelaaja
Viestejä
2 133
Ilmeisesti ollaan jonkun paitaa jäädyttämässä.
Uutisen kuvissa on tosiaan pelipaitoja jäälohkareen sisällä. Toivottavasti kuitenkin jäädyttävät ottelun seremoniassa vain pelinumeron, kuten ovat tehneet tähänkin asti.
 
Ylös