Tampereen Tappara

Eetu Fucking Mäkiniemi

Luottopelaaja
Sun on pakko olla trolli. Eihän kukaan nyt oikeasti voi olla noin kujalla. Eihän?
Avaa hiukan?

Välillä Ilveksen osalta kuultu että ei sopimuksia noin vain pureta ja vaihdella palasia.
Voisin heittää parit melko kalliit hutihankinnat, jota Ilveksessä on roikotettu ja odotettu hamaan tappiin sitä tason ihme nousua.
Rafkinin kohdalla naapuri teki kalliin(rahallisesti) virheen joka myönnettiin ja "korjattiin".

38 Special

Luottopelaaja
Avaa hiukan?

Välillä Ilveksen osalta kuultu että ei sopimuksia noin vain pureta ja vaihdella palasia.
Voisin heittää parit melko kalliit hutihankinnat, jota Ilveksessä on roikotettu ja odotettu hamaan tappiin sitä tason ihme nousua.
Rafkinin kohdalla naapuri teki kalliin(rahallisesti) virheen joka myönnettiin ja "korjattiin".
Sopimuksen purkuun tarvitaan yhteisymmärrys, eli ilman pelaajan suostumusta ei niitä voi purkaa. Aloite sopimuksen purusta on tässä tapauksessa saattanut tulla Rafkinilta itseltään, kun pääsee siirtymään kovempaan liigaan ja oletettavasti kovemmalla palkkapussillakin.

Eetu Fucking Mäkiniemi

Luottopelaaja
En mä nyt niin trolli ole ettenkö tietäisi että molmepien tsrvitsee olla suostuvaisia. Mutta jos seura sanoo että meidän puolelta oltaisiin valmiina purkaan sun sopimus ja kättelemään hyvästiksi, niin moniko pelaaja sanoo että ei käy, olen täällä ja pysyn?

Blackhawk

Luottopelaaja
Avaa hiukan?

Sun on ihan turha heitellä mitään ”kalliita hutihankintoja”, kun et tiedä heidän palkoistaan mitään.

Eetu Fucking Mäkiniemi

Luottopelaaja
Ja sen voin myöntää, että itse erehdyin pizzanpyörittäjän tasosta.
Ajattelin että naapuri saa tunteella pelaavan (ajoittain aivottoman, ajoittain kovaa pelaavan) kiekolliseenkin peliin pystyvän kehittyvän kaverin.
-> todellisuus, eivät saaneet kuin virhe herkän meripoijun. Ihme kun saivat kaupattua eteenpäin.

38 Special

Luottopelaaja
Mutta jos seura sanoo että meidän puolelta oltaisiin valmiina purkaan sun sopimus ja kättelemään hyvästiksi, niin moniko pelaaja sanoo että ei käy, olen täällä ja pysyn?
No sehän riippuu ihan pelaajan tilanteesta ja onko uutta seuraa näköpiirissä. Tuoreena esimerkkinä liigasta Miro Karjalainen ja Otso Rantakari, jotka eivät suostuneet sopimusten purkuun ennen kuin uudet seurat olivat miehillä tiedossa.

Anna joku esimerkki Ilveksestä, mikä oli mielessä "kalliina hutihankintana".

Kaukofani

Luottopelaaja
Ja sen voin myöntää, että itse erehdyin pizzanpyörittäjän tasosta.
Ajattelin että naapuri saa tunteella pelaavan (ajoittain aivottoman, ajoittain kovaa pelaavan) kiekolliseenkin peliin pystyvän kehittyvän kaverin.
-> todellisuus, eivät saaneet kuin virhe herkän meripoijun. Ihme kun saivat kaupattua eteenpäin.
No täällä vähän arvostellaan Tillua mut kyl ruattin Tillu tempas kätensä kyynerpäitä myöden paskaan…

Eetu Fucking Mäkiniemi

Luottopelaaja
Sun on ihan turha heitellä mitään ”kalliita hutihankintoja”, kun et tiedä heidän palkoistaan mitään.
Tuletko jatkossa joka kerta esiin kun foorumilla puhutaan palkkaodotuksista. Sulla on paljon kommentoitavaa jäänyt väliin ja työmaata edessä.
Onko oma veikkauksesi että oli halpa ja tuli verkkaripalkalla?

Eetu Fucking Mäkiniemi

Luottopelaaja
No sehän riippuu ihan pelaajan tilanteesta ja onko uutta seuraa näköpiirissä. Tuoreena esimerkkinä liigasta Miro Karjalainen ja Otso Rantakari, jotka eivät suostuneet sopimusten purkuun ennen kuin uudet seurat olivat miehillä tiedossa.

Anna joku esimerkki Ilveksestä, mikä oli mielessä "kalliina hutihankintana".
No sanotaan nyt sitten tältä kaudelta:
Joonas Nättinen
Adam Najman

Korostetaan nyt sitten että täysin oletus.

Ilves97

Luottopelaaja
Avaa hiukan?

No ihan aluksi alleviivaat mukavasti tätä @IhanJuniori n viestin pointtia.
Ei tässä ole mitään virheitä tehty.
Täydellistä reagointia joka osoittaa vain ja ainoastaan kuinka raudanluja ammattilais organisaatio Tappara on ja näistä kaikista liikkeistä oikein huokuu "tApPaRaN vOiTtAvA sEuRaKuLtTuUrI"
Tappara purkaa sopimuksen niin se on loistavaa reagointia ja virheen hyvä paikkaus. Ilves kun purkaa jonkun Paku Miehon tai Tuomas Salmelan sopimuksen niin harmittelet kuinka näiden ”selkärankapelaajien” sopimuksia laitetaan purkuun, vaikka toki Miehoa olit huutanut ulos itse pitkään.

Toiseksi. Mihin perustuu, että Ilves odottelee jos joku olisi keväällä kova? Aivan. Ei mihinkään. On eri syitä miksi sopimuksia puretaan tai ollaan purkamatta. Seuran pitää löytää korvaaja ja/tai saada taloudellista hyötyä jotta se suostuu sopimuksen purkuun. Pelaajan pitää löytää uusi seura ja/tai saada taloudellista hyötyä jotta hän suostuu sopimuksen purkuun. Jossain tapauksissa voi olla myös kolmas osapuoli esimerkiksi hatusta heitettynä New York Rangers jolla on oma sanottavansa sopimuksen purkuihin.

Sitten yksi syy sopimuksen purkamattomuuteen voi olla ihan vaan se, että valmennus ja seurajohto näkee usko tai älä asiat eri tavalla kuin minä, sinä tai kukaan muukaan kannattaja. Vaikka foorumilla oltaisiin sitä mieltä, että Kalle Väisäsen AV-rooli ei riitä oikeuttamaan paikkaa kokoonpanossa ja sopimus pitäisi purkaa, niin Tommi Niemelä ja Timo Koskela saattavat ajatella asiasta toisin.

Lisäksihän tämä on nyt vähän outo tilanne heitellä tuollaisia ”odotellaan hamaan tappiin asti tason nousua”-kommentteja. Jos mennään tuolla logiikalla niin Tapparahan odotteli Rafkinin kanssa viikko siirtorajan sulkeutumiseen ennen sopimuksen purkua. Miksei reagoitu jo aiemmin? Miksi Tappara odotteli esimerkiksi Bertrandin kanssa muutama vuosi sitten kesään asti? Eikö olisi kannattanut reagoida aiemmin?

Tldr: Joko sä ymmärrät kyllä, ettei asiat nyt ihan noin yksinkertaisia ole jolloin yksinkertaistat ihan tahallasi näitä hommia, eli trollaat. Tai et ihan oikeasti ymmärrä mikä tässä sun logiikassa on pielessä, eli olet kujalla.

Blackhawk

Luottopelaaja
Minä voin sanoa tietämättä, että mikäli Björkqvistille maksetaan yli 60.000€ (ja varmasti maksetaan), niin hän on kallis hutihankinta.

:D
Ei kannata olettaa mitään, kun ei ole tietoa. Mutta hutihankinta on ollut jokatapauksessa.

Soho

Tähtipelaaja
Rafkinin agentti on pelimies. Kannatti tehdä sopimus Tapparaan, mestarijoukkueesta löytyi se ponnahduslauta isompiin sarjoihin.

Eetu Fucking Mäkiniemi

Luottopelaaja
Miten Nättinen on huti ja mitä tulee Najmaniin niin tuo olisi voinut käydä mille Tillulle tahansa. Aika vaikea kenenkään ennustaa toisen ongelmia kopin ulkopuolella.
Mä itseasiassa vastoin mun trollausta uskon itsekkin Nättisen kevääseen. Mutta se on tätä lapsen omaista uskoa ja halua uskoa parempaan. Mikään asia ei puolla Joonas Nättisen pelaavan hyvää jääkiekkoa nyt tai keväällä. Onko Nättinen mielestäsi pelannut hyvin, ja jos kyllä, niin mihin perustat sen näkemyksen? Tilastoihin? Peliaikaan, pelipaikkaan vai omaan mutusilmään?

Najman silti oli huti ihan pelistä numero yksi ja tason nostoa odoteltiin ja tilaisuutta annettiin. Ei me kaikkien muidenkaan pelaajien taustoja ja ongelmia tiedetä niin sikäli jos tylysti suorituksiin peilaa niin Adam Najman oli Ilvekselle iso floppi.

En myöskään usko kummankaan tulleen pikkurahalla pellaileen.

Ilves97

Luottopelaaja
Mä itseasiassa vastoin mun trollausta uskon itsekkin Nättisen kevääseen. Mutta se on tätä lapsen omaista uskoa ja halua uskoa parempaan. Mikään asia ei puolla Joonas Nättisen pelaavan hyvää jääkiekkoa nyt tai keväällä. Onko Nättinen mielestäsi pelannut hyvin, ja jos kyllä, niin mihin perustat sen näkemyksen? Tilastoihin? Peliaikaan, pelipaikkaan vai omaan mutusilmään?
Nättinen edelliset 22 peliä 4+8 hyvä jakso tuloksellisesti jatkunut lokakuun lopulta asti. Siihen päälle nyt se ns. näkymätön työ jota kahteen suuntaan tekee.

Jäähykuningas18

Luottopelaaja

Najman silti oli huti ihan pelistä numero yksi ja tason nostoa odoteltiin ja tilaisuutta annettiin. Ei me kaikkien muidenkaan pelaajien taustoja ja ongelmia tiedetä niin sikäli jos tylysti suorituksiin peilaa niin Adam Najman oli Ilvekselle iso floppi.

En myöskään usko kummankaan tulleen pikkurahalla pellaileen.
Tuossa sulle Ilves97 nimimerkki jo edellä vastasikin. Lisäksi omaa elintärkeää kokemusta kovista peleistä kevättä silmällä pitäen. Enkä kyllä usko että on niin kallis ollut mitä täällä oletetaan.