Tampereen Tappara

Itse olen Kangasalta. Kuuluu kyllä meidän reviiriin, ei kysymystäkään asiasta. Sitten joku Pälkäne on erikseen, ja siellä on varmaan enemmän Vasaran kannattajia.
Pälkäne ja Sahalahti on erittäin vahvaa mouholandiaa.

Samoin täällä Ylöjärvellä on varmaan ihan yhtä paljon molempien kannattajia. Omalla luokalla koulussa oli ainakin aikanaan noin 2/3 Ilvesläisiä.

Ylöjärvellä varmaan asioita aikanaan sekoitti sekin, että junnuna porukka pelasi usein joko Y-Ilveksessä tai Y-Tapparassa, jotka olivat osa emoseurojen kaupparitoimintaa.

Nykyäänhän junnukiekkotoiminnot ovat siirtyneet erikoisseuraksi perustetulle Uplakersille ja jalkapallon ja futsalin puolella Ylöjärven Ilves on selkeästi oma seuransa, jolla on oma logo ja värit. Itse olisin tuossa eriytymisprosessissa kyllä valinnut seurallekin uuden nimen.

Minä kun luulin, että kaikki ipalaiset asuvat Tampereella. :oops:
Kato kaikki tamperelaiset on Ilvesläisiä, mutta kaikki Ilvesläiset ei ole tamperelaisia. Hyvin perinteistä deduktiivista päättelyä.

Itsekin asun tätä nykyä Helsingissä ja tänne jään, mutta Ilvesläisyys pysyy. Onhan se hienoa, että uskollisuus omaan seuraan säilyy yli kaupunkirajojen, oli se seura sitten Tappara tai Ilves.

Tämä ympäryskuntien kannatusjakautuman arviointi ja loppupäätelmät tuskin läpäisisivät mitään akateemista tutkimusta.

Itse olen entisenä tamperelaisena nykyään hämeenkyröläinen ja taipuvainen näkemään jokaisen ikaalislaisen navetan ovessa ja auton sivulasissa kilpitarran.

Tämä ympäryskuntien kannatusjakautuman arviointi ja loppupäätelmät tuskin läpäisisivät mitään akateemista tutkimusta.

Itse olen entisenä tamperelaisena nykyään hämeenkyröläinen ja taipuvainen näkemään jokaisen ikaalislaisen navetan ovessa ja auton sivulasissa kilpitarran.
Eikös Hämeenkyrössä ole Ilves-navetta ;)

Takaisin