Toutain
Tähtipelaaja
Voin ite ihan suoraa sanoa, että mulle on ihan sama ajatteleeko foorumilla ihmiset, että ton nimimerkin kirjotukset on pelkkää paskaa. Ei se vaikuta omaan elämääni mitenkään. Itse kirjoittelen silloin tällöin foorumille, koska Ilves on iso osa elämää. Omissa kaveri- ja tuttavapiireissä sattuu olemaan paljon yritysmaailman sekä kiekkomaailman ihmisiä ja silloin sattuu kuulemaan välillä mielenkiintoisia juttuja. Vuosien aikana oon aika paljon osuneita juttuja kuullut sekä huteja kuullut, mutta olen ollut hiljaa, koska ei ne asiat aina kuulu foorumille. Nyt vaan se, miten Tillu on toiminut ei ainakaa itselläni nosta arvostusta ja siksi kirjoitin. Yhtäkään juttua en ole omasta päästäni keksinyt vaan kaikki kuullut. Olenko kuullut joltain juttua, johon on lisätty omien etujen mukaisesti värikynää, voi hyvin olla. Mutta osan esittämistäni väitteistä olen kuullut suoraan kyseisiltä ihmisiltä, joten pidän näitä aika uskottavina.
Mutta kuten todettua osa uskoo ja osa ei ja sehän on täysin ok. Haluaisin vaan herättää kysymyksen ilmoille niille, jotka eivät sanaakaan usko, että eikö teitä yhtään ihmetytä kun useista eri lähteistä kuuluu samansuuntasta juttua.
Mä en kyseenalaista ollenkaan sitä, etteikö sulla voisi lähteitä olla ja ettetkö olisi voinut kuulla noita juttuja ihmisiltä, joihin on ollut enemmän tai vähemmän syytä uskoa, mutta itse ottaisin hieman spekulatiivisemman ilmaisumuodon käyttöön tuollaisissa katsauksissa, jos kaikki väitteet eivät ole sellaisia, joiden takana voi tiukasti seistä. Menee omalta asialta, siltä mahdolliselta täysin paikkansapitävältäkin, vähän pohja, kun sekoittelee tietoja, "tietoja" ja satunnaisempia kuulopuheita samaan läjään.
Lisäksi on hieman hämäävää mainita lähteisiin mm. hallituksen jäsen erittelemättä, että mikä kohta listasta on kuultu sellaiselta. Se herättää turhaa hämmennystä - kuten toki hallituksen jäsen väitettynä lähteenä muutenkin herättää.
Lisäksi on pakko sanoa, että tuo listaus koostui pääosin vähän vaihtelevin yksityiskohdin jo monta kertaa esillä olleista yleisistä huhupuheista, joita palstoilla ja kahvipaikoilla ja Eskon podcastissa on supistu pitkin kautta, ja joista osa on suhteellisen tehokkaasti kumottu.