Timo Koskelalle kenkää!

Hieman vääristät sanomisiani. Olin huolestunut, että,Jalolla ja Koskelalla olisi huhujen mukaan yhteisiä bisneksiä. Sen jälkeen palstalla annettiin ymmärtää, että kyseessä onkin vain yhteinen loma-asunto, jota vuokrataan AirBNB-tapaan muille, niin itse talonomistajana Espanjassa, avasin, miten tuo bisnes toimii. Naapurini vuokraavat omaansa, joten siitä tiedän hieman bisnesmallin.

Ainakaan silloin, kun itse katsoin palstaa, niin kukaan ei tainnut avata
  • kuinka monta osakasta talossa on
  • Onko molemmat Jalo ja Koskela osakkaina
  • Kuka päättää Koskelan sopimuksesta ja potkuista
  • Saavatko Ilveksen henkilökunnasta käydä siellä listahintoja halvemmalla
En siis, asiaa paremmin tietämättä, tiedä onko Malagan asuntoon sekoitettu Ilveksen rahoja ja henk.koht rahoja?

AirBNB on melko yleistä Espanjassa. Paikallisten mielestä liian yleistä ja sitä suitsitaan jatkossa. Hienot asunnot ovat kalliita, joten usein suomalaiset ostavat kimpassa asunnon ja vuokraavat, jotta saavat suht kalliita ylläpitokustannuksia katettua.
Tästä sivusta sanoisin, että mielestäni vanhalla mestarilla ei nyt oikein vieläkään mene jakeluun miksi jotkut saattavat pitää ongelmallisena yhteistä bisnestä.

Eikä kukaan kai ole väittänyt että sielä menisi omat ja Ilveksen rahat sekaisin.

Sillä ei liene merkitystä että onko sielä yksi tönö vai vaikka kokonainen supermarketti mitä yhdessä bisnesmielessä ylläpidetään, isoina tai pieninä osakkaina.

Vaan miten nämä asiat vaikuttaa yhdessä tekemiseen Ilveksessä, koskien omia työsuoritteita ja työsopimuksia jne.

1. Puolustaja joka osaa pelata ylivoimalla tuottoisasti
2. Maaleja tekevä laituri

Senttereitä on pelaamassa laidassa aivan tarpeeksi tällä hetkellä kokoonpanossa, Timolle jäi tähän kokoonpanoon pari valuvika kuten aina mutta sentteristö ei ole yksi niistä.

Joo ei me sentteriä tarvita. Henman pelaa aivan riittävän hyvin keskelläkin. Laatulaituri tarvitaan, siis oikeasti joku joka on päässyt uskottavasti taululle jossain varteenotettavassa sarjassa.

Olen entinen yrittäjä ja sitäkään kautta en ole kuullut kritiikkiä. Tämäkään ei poista sitä tosiasiaa, että voi olla useita yhteiskumppaneita, työntekijöitä, pelaajia, valmennustiimiin kuuluvia, Areenalla työskenteleviä sidosryhmäläisiä, agentteja, Liigan työntekijöitä, joiden mielestä Jalo on Ilveksen ongelmien aiheuttaja. Oleellinen kysymys on, että onko näitä?

Palstalla viha leimahtaa pienessä hetkessä, jotakin Ilveksen palkkalistoilla olevaa kohtaan, kun pelejä ja varsinkin ratkaisupelejä hävitään. Meistä jokaiselle oli jättipettymys pudota tulevalle mestarille. Siihen, kun lisätään huhua esim, että siellä Jalo ja Koskela rennosti naureskelee Malagan uima-altaalla, eikä niitä ota pätkääkään pattiin, että pudottiin, niin negatiivinen mielikuva on kerrostalon kokoinen.

Entisiin töihin liittyen tutkin edelleen paljon informaatiovaikuttamista ja disinformaatiota. Nykyään enemmän Venäjältä levitettävää valheita. Suomessa on paljon Venäjän propagandaa eteenpäin tykittäviä, jotka esim suoltavat lähes päivittäin valheita Zelenskyista. Kun Venäjä julkaisee valheen, niin se on hetkessä kiertänyt Suomen -vaikuttajat ja valheella on satoja tykkäyksiä. Näissä Z on viimeksi ostanut 43 milj€ Norjan uuden kunkun jonkun linnoista. Samat lähteet ovat aiemmin huhunneet Z ostaneen mm Kuningas Charlesin arvokkaan lukaalin, Stingin viinitilan Italiasta ja kymmeniä muita. Kaikki valheita (en tarkoita, etteikö Z olisi korruptoitunut). Valhe kiertää minuuteissa tuhansia, valheen tarkastajat osoittavat muutaman tunnin päästä tämän valheeksi, mutta ei se muuta juuri kenenkään valheeseen uskoneen mielipidettä.

No nyt meni jo tosi kauas topicista. Järkyttävän pettymyksen hetkellä on erittäin altis luomaan negatiivisia mielikuvia, koska syyllinen tulee löytää ja viedä hänet saman tien kauas Ilveksestä. Mutta onko katsomon tai tv-ruudun välityksellä tehdyt analyysit varsinkaan joukkueen johtoa kohtaan tehdyt analyysit tarkkoja? Voiko sieltä käsin todeta esim organisaation ummehtuneesta ilmapiiristä ja jos se vallitsee, niin kuka on syyllinen.

Itselleni Ilves on tietenkin tärkeämpi kuin Risto Jalo, Raimo Helminen tai Eemeli Suomi. Ilveksen toimintaa tulee kehittää koko ajan päättymättömillä iterointikierroksilla. Hätäisillä ja virheellisillä johtopäätöksillä Ilves siirtyy kauemmaksi tavoitteestaan.

Ilves on noussut Liigan kestomenestyjäksi ja on selvää, että lähes ainoa mikä meille kelpaa on se mestaruus. Tie mestaruuteen on kivinen ja tälläkin kaudella yksi sen ottaa ja 16 eli n 94% ei siihen yllä. Heikki Mälkiä totesi minulle aikoinaan, ”että vieläkö jääkiekko saataisiin sellaiseksi, että kansa nauttii pelin seuraamisesta ja söisi popcornia. Nyt suuri osa istuu naama happamana arvostellen jokaista virhettä”. No itse olin yksi noista kriitikoista ja jääkiekon seuraaminen otti koville.

Toivottavasti kansa löytää halliin. Ei Jalon tai Koskelan takia, vaan joukkueen eli Ilveksen vuoksi.

Koitan vähän kiteyttää tätä, kun alkaa menee aikamoiseksi ajatustulvaksi nämä kirjoituksesi. Itse olen nykyinen yrittäjä ja sitä kautta tehnyt yhteistyötä seuran kanssa.

Onko sukulais ja kaverirekryjä tehty? Kyllä on
Onko se ammattimaista johtamista? Ei ole
Johtaako se eriarvoisiin asemiin työelämässä? Kyllä johtaa

Onko yhteisiä liiketoimintoja ollut Ilveksen ulkopuolella? Kyllä on
Johtaako se eriarvoisiin asemiin työelämässä? Kyllä johtaa

Vastaako nämä asiat sen tekoälyanalyysin tunnusmerkkejä? Kyllä vastaa.

Ei ole olennaista onko yhteiset liiketoimet miljoonan euron vai 200 000e bisnes, eikä ole olennaista onko esim. Ilveksen toimarien sukulaiset hyviä työssään. Ymmärrän, että sun ja Riston uran alkuvaiheista tähän päivään työelämä on muuttunut paljon ja monilla asioilla, joita joskus kasarilla tehtiin ei ole enää mitään hiljaista hyväksyntää.

Jalo nosti ihan samalla lailla edellisen pestin päättyessään mekkalan mediaa ja kaikkia vastaan. Niiltä ajoilta sähköistä jälkeä on hankalampi saada, mutta takuulla löytyy.

Maailma on täynnä julkaisuja, jotka käsittelevät näitä asioita työelämässä ja missään en ole ikinä nähnyt, että näitä asioita pidettäisiin millään lailla ammattimaisina tai hyväksyttävinä.

Se on YT-neuvotteluissa jokaikisen unelmatilanne, kun tulee vähennyksiä ja seisot rivissä yhdessä päättäjien sukulaisten ja bisneskaverien vieressä.

Edit. pahoittelut kaikille ohiaihepiirin menosta.

Takaisin