Tuomas Tuokkola Ilvekseen kahden vuoden sopimuksella

Status
Viestiketju on suljettu.

Brooks

Luottopelaaja
Viestejä
7 022
Vs: Tuomas Tuokkola Ilvekseen kahden vuoden sopimuksella

Tarinankertoja sanoi:
Tuokkolan reagoimattomuus on valmennuksen ”tyylisuunta”. Osa valmentajista katsoo, etä omaa peliä pelaamalla pakotetaan vastustaja poistumaan omasta tutusta pelitavastaan ja näin pelitavassaan pitäytyvällä joukkueella on etu. Se on siis koulukuntakysymys. Itse olen kanssakirjoittajien kanssa samaa mieltä, että reagointi vastustajan pelitavan mukaan on s tehokkain pelitapavalmentaminen ottelujen aikana, mutta tässä sitten tullaan myös muutamiin materiaalisiin kysymyksiin. Eli onko pelaajien taitotaso ja pelin ymmärrys riittävän korkealla tasolla pelata vaihtelevin taktiikoin? NHL:ssähän tämä on arkipäivää huippujoukkueilla, mutta on myös pelaajamateriaali joka pystyy mukautumaan ja ymmärtämään taktiset muutokset.

Pohjois-Amerikassa peli tosiaankin on viety taktisesti äärimmilleen - ikään kuin pelattaisiin jenkkifutista jäällä - ja joukkueessa on myös huolellisesti valittuja pelaajatyyppejä erilaisiin taktisiin kuvioihin. Joskus voidaan puhua jopa ylivalmennuksesta. Toisaalta pelitavallisesti rapakon takana eletään yhä kivikautta verrattuna Eurooppaan. Luotetaan yhä yksilötason ratkaisuihin viisikkopelin sijasta. Taivas meitä varjelkoon tilanteelta, että kanadalaiset keksisivät palkata Erkka Westerlundin Team Canadan päävalmentajaksi; sen jälkeen vaahteranlehdet olisivat voittamattomia.

Itse olen kaivannut Tuomas Tuokkolalta kahta asiaa: toinen on puolustuspelin organisointi omalla alueella ja toinen juuri nämä taktiset variaatiot.

Aloitetaan jälkimmäisestä. Sami Hirvonen tarkkailee vastustajia, mutta sikäli kuin olen käsittänyt, Ilveksen pelitaktiikassa ei juurikaan huomioida kulloistakin vastustajaa, vaan lähdetään pelaamaan sitä omaa peliä. Voittoputkensa aikana Ilves olikin Liigan parhaita joukkueita puolustamaan kiekollisena: pelaamalla omaa kiekonhallintaan perustuvaa peliään tupsukorvat pystyivät luomaan itselleen tilaa ja ajamaan vastustajan ahtaalle. Tässä on kuitenkin yksi perustavanlaatuinen ongelma, nimittäin se, että kotimainen jääkiekko on vähän kuin eduskuntavaalit: joukkueiden välillä on loppujen lopuksi kovin vähän pelitavallisia eroja. Kun joukkueiden pelitavat poikkeavat verraten vähän toisistaan (kiekonhallinta, kova luistelu, laadukkaan harjoittelun tuoma luistelukunto jne.), ero syntyy viime kädessä siitä, kumpi joukkue kunakin iltana pystyy suorittamaan korkeammalla tasolla (parempi liike, yhtenäisemmät viisikot, parempi maalivahtipeli, vähemmän henkilökohtaisia virheitä.)

Varsinkin niinä iltoina, kun joukkue ei ole parhaimmillaan, tai kun vastassa on joukkue, joka tiedetään erityisen vaikeaksi vastustajaksi, olisi varmaankin hyvä, jos taktiikkaa muokattaisiin niin, että pyrittäisiin eliminoimaan vastustajan vahvuudet.

Tämä ei tietenkään merkitse sitä, että Tuokkolan pitäisi luopua pelitavastaan. Mutta pelikohtaisessa taktiikassa voitaisiin aivan hyvin yrittää ennakoida sitä, miten vastustaja tulee Ilvestä vastaan pelaamaan.

Toinen ongelma on oman alueen puolustuspeli. Ilveksen taktiikka on perin riskialtis, sillä vastustaja saa heti potentiaalisen maalintekopaikan, jos joku ilvesläisistä häviää kaksinkamppailun, hukkaa oman miehensä, lukee tilanteen väärin, lähtee ryntäilemään, venyttää etäisyyksiä tai syyllistyy näennäispuolustamiseen. Se aiheuttaa myös vaikeuksia hyökkäyksiin lähdöissä, sillä kiekon saatuaan Ilveksen viisikko ei yleensä ole oikeanlaisessa ryhmityksessä lähteäkseen nopeasti syöttelemällä vastaiskuun. Liian usein pakit joutuvat hyökkääjien ryhmittymistä odotellessaan syöttelemään pienessä tilassa omassa päädyssä, usein maaliviivan takana ja jopa selkä kentälle päin. Tällaisessa tilanteessa vastustajan on helppo torpata hyökkäykseen lähtö jopa yhdellä karvaajalla, puhumattakaan aggressiivisesti karvaavista joukkueista, joita vastaan Ilves on jatkuvasti suurissa vaikeuksissa.

Mielestäni Ilves voisi ainakin kokeilla maalintekosektorin tiivistä sulkemista. Maalivahdit ovat niin laadukkaita, että heidän pitäisi pystyä ottamaan sektorin ulkopuolelta tulevat laukaukset (tosin Järvenpäällä on aikaisemmalla urallaan ollut välillä vaikeuksia kaukaa tulevissa korkeissa laukauksissa.) Siinä vaiheessa, kun vastustaja ei ole vielä pystynyt vakiinnuttamaan hyökkäysalueen myllyä tai jos vastustaja joutuu pelaamaan kiekkoa selkä kentälle päin, voitaisiin iskeä kimppuun kahdellakin miehellä, mutta tällöinkin koko viisikon pitäisi reagoida samanaikaisesti niin, että etäisyydet pysyisivät lyhyinä. Jopa pelaajien mailojen asennon pitäisi olla sellainen, että ne peittävät optimaalisen jääalan ja ehkäisevät siten poikittaissyöttöjä. Tällainen puolustusmuoto mahdollistaisi sen, että kiekon saadessaan Ilves olisi valmis lähtemään liikkeelle tiiviinä viisikkona rintamasuunta vastustajan maaliin päin. Silloin myös karvauksen alta olisi helpompi lähteä pois nopeasti syöttelemällä.
 

Gmoo

Luottopelaaja
Viestejä
2 853
Vs: Tuomas Tuokkola Ilvekseen kahden vuoden sopimuksella

Omasta mielestäni Tuokkola voidaan kenkiä pihalle jos mies ei saa mitään muutosta aikaiseksi tuohon aivan järkyttävän oksettavaan pelaamiseen. Tässä alkaa jumbosija häämöttään kun tulee tuo pitempi ottelusuma ja otetaan turpaan joka pelissä.

Hienosti Tuokkola on tuolla rosterilla saanut pelin toimimaan, silloin alkukaudesta. Nyt kun vastustajat ovat jälleen kerran scoutanneet pelitavan, niin ainoa taktinen muutos on sekoittaa kentällisiä ja jatkaa vain samaa onnetonta pelitapaa. YV on niin kamalaa, että melkein tekisi mieli itkeä, kun katselee kaikenmaailman jiriveistoloita joita "läpällä" koitetaan viivamiehen roolissa. Ei vaan yksinkertaisesti taida Tuokkolan taidot riittää muuttamaan pelitapaa ja henkisesti valmistaa äijiä pelaamaan tuonne kentälle.

Edit. Huikeeta taktikointia Tumpilta ottaa 10min ennen ottelun loppua molari pois! Olikohan tämäkin vaan "läppä"?
 

HekeK

Administrator
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 240
Vs: Tuomas Tuokkola Ilvekseen kahden vuoden sopimuksella

Gmoo sanoi:
Edit. Huikeeta taktikointia Tumpilta ottaa 10min ennen ottelun loppua molari pois! Olikohan tämäkin vaan "läppä"?

Jos jatkossa ei valmentaminen ota onnistuakseen, löytyy jonkinlaiseksi koomikoksi kuitenkin rahkeita. Tulee meinaan legendaarist läppändeerust jo toista peliä putkeen. Mitähän Tuokkola on keksinyt IFK-peliin? Pakit hyökkääjiksi ja hyökkääjät pakiksi.
 

Brooks

Luottopelaaja
Viestejä
7 022
Vs: Tuomas Tuokkola Ilvekseen kahden vuoden sopimuksella

Gmoo sanoi:
Huikeeta taktikointia Tumpilta ottaa 10min ennen ottelun loppua molari pois! Olikohan tämäkin vaan "läppä"?

Tuollaista rohkeutta kaivattaisiin lisääkin.

Jos ollaan kolme maalia tappiolla, ei ole mitään hyötyä pitkittää maalivahdin poisottamista viimeiselle minuutille. Mikäli suunnitelma olisi onnistunut ja Ilves saanut nopeasti kavennusmaalin, oltaisiin taisteltu pisteistä ihan tosissaan.
 

Artsi

Luottopelaaja
Viestejä
3 248
Vs: Tuomas Tuokkola Ilvekseen kahden vuoden sopimuksella

Brooks sanoi:
Gmoo sanoi:
Huikeeta taktikointia Tumpilta ottaa 10min ennen ottelun loppua molari pois! Olikohan tämäkin vaan "läppä"?

Tuollaista rohkeutta kaivattaisiin lisääkin.

Jos ollaan kolme maalia tappiolla, ei ole mitään hyötyä pitkittää maalivahdin poisottamista viimeiselle minuutille. Mikäli suunnitelma olisi onnistunut ja Ilves saanut nopeasti kavennusmaalin, oltaisiin taisteltu pisteistä ihan tosissaan.
Juurikin samaa mieltä. Porukkaa pitää herätellä ja tuo oli yksi konsti. Mitään ei menetetty, paitsi että iki itkijä HeGe taas saa jatkaa valitustaan, VAIKKA ON LUVANNUT PITÄÄ SUUNSA KIINNI ILVEKSEN ASIOISTA. Oksettavaa toimintaa, mutta ei suinkaan Tuokkolalta.
 

hartsa41

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
687
Vs: Tuomas Tuokkola Ilvekseen kahden vuoden sopimuksella

10 min ennen loppua maalivahdin poisotto,hetkinen joukkue joka ei ole tehnyt 5-3 yv.lläkään ed.pelissä maalia tai ylipäätään yv ollut surkuhupaisaa läpsyttelyä.Ei ei millään jaksa uskoa että 6-5 yv olis yhtäkkiä toiminu?
50 min kohdalla olis pitäny tsempata pirusti joukkuetta,vaihtaa /pitää kuumia pelaajia enemmän jäällä ja hakee vimmatusti kavennusta.Jos se olis tullu,olis 57 min kohdalla 3-1 tilanteessa ottaa moken pois ja toivoa lisäkavennusta.Näin tän olis ymmärtäny paremmin.
 

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Viestejä
14 493
Vs: Tuomas Tuokkola Ilvekseen kahden vuoden sopimuksella

Artsi sanoi:
Brooks sanoi:
Gmoo sanoi:
Huikeeta taktikointia Tumpilta ottaa 10min ennen ottelun loppua molari pois! Olikohan tämäkin vaan "läppä"?

Tuollaista rohkeutta kaivattaisiin lisääkin.

Jos ollaan kolme maalia tappiolla, ei ole mitään hyötyä pitkittää maalivahdin poisottamista viimeiselle minuutille. Mikäli suunnitelma olisi onnistunut ja Ilves saanut nopeasti kavennusmaalin, oltaisiin taisteltu pisteistä ihan tosissaan.
Juurikin samaa mieltä. Porukkaa pitää herätellä ja tuo oli yksi konsti. Mitään ei menetetty, paitsi että iki itkijä HeGe taas saa jatkaa valitustaan, VAIKKA ON LUVANNUT PITÄÄ SUUNSA KIINNI ILVEKSEN ASIOISTA. Oksettavaa toimintaa, mutta ei suinkaan Tuokkolalta.
Juuri näin ! Kerrankin taktikointia ja reakointia..taitaa Tumppi lukea tätä Foorumia.
Itse olen joskus junnuvalmentajana vetänyt 0-10 tilanteessa molarin pois, n. 10 minuuttia ennen loppua..noustiin 3-10 tappioon :)
 

HekeK

Administrator
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 240
Vs: Tuomas Tuokkola Ilvekseen kahden vuoden sopimuksella

Artsi sanoi:
Brooks sanoi:
Gmoo sanoi:
Huikeeta taktikointia Tumpilta ottaa 10min ennen ottelun loppua molari pois! Olikohan tämäkin vaan "läppä"?

Tuollaista rohkeutta kaivattaisiin lisääkin.

Jos ollaan kolme maalia tappiolla, ei ole mitään hyötyä pitkittää maalivahdin poisottamista viimeiselle minuutille. Mikäli suunnitelma olisi onnistunut ja Ilves saanut nopeasti kavennusmaalin, oltaisiin taisteltu pisteistä ihan tosissaan.
Juurikin samaa mieltä. Porukkaa pitää herätellä ja tuo oli yksi konsti. Mitään ei menetetty, paitsi että iki itkijä HeGe taas saa jatkaa valitustaan, VAIKKA ON LUVANNUT PITÄÄ SUUNSA KIINNI ILVEKSEN ASIOISTA. Oksettavaa toimintaa, mutta ei suinkaan Tuokkolalta.

Ilmeisesti kirjoitukseni ei mennyt jakeluun. Noo, syytön minä siihen ole. Jos ei ymmärrä, niin ei ymmärrä.

Mielelläni olen itkijä. Itse olen tottunut vaatimaan itseltäni paljon. Sama heijastuu Ilvekseen. Yhtälailla vaadin Ilvekseltä paljon. Tämä on täysin persoonakysymys. Toinen porukka on sitten se, joka tyytyy elämässään keskinkertaiseen.

Tuo kuuden miehen koostumus oli ihan täysi vitsi. Riekkinen? Veistola? Millä näytöillä? Jos tuossa vaiheessa ottaa maalivahdin pois, niin luulisi tavoitteena olevan maali vastustajan päähän. Nyt kolisi vähemmän yllättäen omiin.
 

Artsi

Luottopelaaja
Viestejä
3 248
Vs: Tuomas Tuokkola Ilvekseen kahden vuoden sopimuksella

HeGe41 sanoi:
Artsi sanoi:
Brooks sanoi:
Gmoo sanoi:
Huikeeta taktikointia Tumpilta ottaa 10min ennen ottelun loppua molari pois! Olikohan tämäkin vaan "läppä"?

Tuollaista rohkeutta kaivattaisiin lisääkin.

Jos ollaan kolme maalia tappiolla, ei ole mitään hyötyä pitkittää maalivahdin poisottamista viimeiselle minuutille. Mikäli suunnitelma olisi onnistunut ja Ilves saanut nopeasti kavennusmaalin, oltaisiin taisteltu pisteistä ihan tosissaan.
Juurikin samaa mieltä. Porukkaa pitää herätellä ja tuo oli yksi konsti. Mitään ei menetetty, paitsi että iki itkijä HeGe taas saa jatkaa valitustaan, VAIKKA ON LUVANNUT PITÄÄ SUUNSA KIINNI ILVEKSEN ASIOISTA. Oksettavaa toimintaa, mutta ei suinkaan Tuokkolalta.

Ilmeisesti kirjoitukseni ei mennyt jakeluun. Noo, syytön minä siihen ole. Jos ei ymmärrä, niin ei ymmärrä.

Mielelläni olen itkijä. Itse olen tottunut vaatimaan itseltäni paljon. Sama heijastuu Ilvekseen. Yhtälailla vaadin Ilvekseltä paljon. Tämä on täysin persoonakysymys. Toinen porukka on sitten se, joka tyytyy elämässään keskinkertaiseen.

Tuo kuuden miehen koostumus oli ihan täysi vitsi. Riekkinen? Veistola? Millä näytöillä? Jos tuossa vaiheessa ottaa maalivahdin pois, niin luulisi tavoitteena olevan maali vastustajan päähän. Nyt kolisi vähemmän yllättäen omiin.
Näin sanoit viime keväänä sanasta sanaan:

Kun runkosarja päättyy, ni mä hiljenen. Runkosarjaan mulla on kausikortti, mutta mahdollista PO-korttia ei osta. Enkä osta ensi kauden kausikorttia saati käy ensi kaudelle pelin pelissä, joten en kommentoi pääsarjatasolla pelaavan Ilveksen pelejä millään tavalla jatkossakaan. Mun mittani on täynnä tätä keskinkertaisuuteen tyytymistä. Mun massit pitää ansaita, eikä Ilves-Hockey Oy niitä nykyisellä toiminnallaan ansaitse. Sori.

Jos arvostelee muiden tekemisiä alatyylisesti, niin olisi syytä silloin itse pitää mitä lupaa. Tuossa et asettanut vaikenemisellesi mitään ehtoja.
 

toskala

Luottopelaaja
Viestejä
9 018
Vs: Tuomas Tuokkola Ilvekseen kahden vuoden sopimuksella

Tapelkaa pojat niin saatte tupakkaa
 

HekeK

Administrator
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 240
Vs: Tuomas Tuokkola Ilvekseen kahden vuoden sopimuksella

Artsi sanoi:
HeGe41 sanoi:
Artsi sanoi:
Brooks sanoi:
Gmoo sanoi:
Huikeeta taktikointia Tumpilta ottaa 10min ennen ottelun loppua molari pois! Olikohan tämäkin vaan "läppä"?

Tuollaista rohkeutta kaivattaisiin lisääkin.

Jos ollaan kolme maalia tappiolla, ei ole mitään hyötyä pitkittää maalivahdin poisottamista viimeiselle minuutille. Mikäli suunnitelma olisi onnistunut ja Ilves saanut nopeasti kavennusmaalin, oltaisiin taisteltu pisteistä ihan tosissaan.
Juurikin samaa mieltä. Porukkaa pitää herätellä ja tuo oli yksi konsti. Mitään ei menetetty, paitsi että iki itkijä HeGe taas saa jatkaa valitustaan, VAIKKA ON LUVANNUT PITÄÄ SUUNSA KIINNI ILVEKSEN ASIOISTA. Oksettavaa toimintaa, mutta ei suinkaan Tuokkolalta.

Ilmeisesti kirjoitukseni ei mennyt jakeluun. Noo, syytön minä siihen ole. Jos ei ymmärrä, niin ei ymmärrä.

Mielelläni olen itkijä. Itse olen tottunut vaatimaan itseltäni paljon. Sama heijastuu Ilvekseen. Yhtälailla vaadin Ilvekseltä paljon. Tämä on täysin persoonakysymys. Toinen porukka on sitten se, joka tyytyy elämässään keskinkertaiseen.

Tuo kuuden miehen koostumus oli ihan täysi vitsi. Riekkinen? Veistola? Millä näytöillä? Jos tuossa vaiheessa ottaa maalivahdin pois, niin luulisi tavoitteena olevan maali vastustajan päähän. Nyt kolisi vähemmän yllättäen omiin.
Näin sanoit viime keväänä sanasta sanaan:

Kun runkosarja päättyy, ni mä hiljenen. Runkosarjaan mulla on kausikortti, mutta mahdollista PO-korttia ei osta. Enkä osta ensi kauden kausikorttia saati käy ensi kaudelle pelin pelissä, joten en kommentoi pääsarjatasolla pelaavan Ilveksen pelejä millään tavalla jatkossakaan. Mun mittani on täynnä tätä keskinkertaisuuteen tyytymistä. Mun massit pitää ansaita, eikä Ilves-Hockey Oy niitä nykyisellä toiminnallaan ansaitse. Sori.

Jos arvostelee muiden tekemisiä alatyylisesti, niin olisi syytä silloin itse pitää mitä lupaa. Tuossa et asettanut vaikenemisellesi mitään ehtoja.

Paitsi että Ilves-Hockey Oy saa masseja joita minunkin vapaaehtoistoiminnallani tehdään. Plus että I-H Oy säästää luontaiseduissa, joita se jakoi muinaisen .commin keskustelupalstan ylläpidolle. Enhän minä näitä seikkoja osannut viime keväänä huomioida alkuunkaan.

Katsos se seuraava viesti tuosta minun kirjoittamastani lupauksesta. Kirjoitin jotain sellaista, että vain maksava asiakas on oikeutettu valittamaan tuotteesta. Näinhän asia on. Nyt valitettavasti näyttää siltä, että minäkin olen maksava asiakas. Perhana, mullahan on myös Ruutu-palvelu. I-H Oy saa vuosittaisen könttäsumman siitäkin.

Yhdessäkään pelissä en ole tällä kaudella käynyt. Tuskin edes käyn.
 

Artsi

Luottopelaaja
Viestejä
3 248
Vs: Tuomas Tuokkola Ilvekseen kahden vuoden sopimuksella

En jaksa kaivella vanhoja viestejäsi, mutta tuon tallensin, koska tiesin että näin käy. Hae itse sanomisesi ja todista, ettet olisi palstan suurin sanojensa syöjä. On se tosiaankin hienoa faniasennetta, että jos jonkin firman kautta muutaman verovapaan lantin heittää seuran kassaan (ja tuskin nekään IH Oy:n kassaan) nii saa suoltaa paskaa koko joukkueen päälle.
 

HekeK

Administrator
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 240
Vs: Tuomas Tuokkola Ilvekseen kahden vuoden sopimuksella

Artsi sanoi:
En jaksa kaivella vanhoja viestejäsi, mutta tuon tallensin, koska tiesin että näin käy. Hae itse sanomisesi ja todista, ettet olisi palstan suurin sanojensa syöjä.


HeGe41 sanoi:
Kuten olen jo aikaisemmin kirjoittanut, kausikortin omistajana annan sataa paskaa kun aihetta on. Tuote ei ole kunnossa. Olen myös sanonut, että torstaina 13.3.2014 klo 21.00 vaikenen täysin Ilves-Hockey Oy:n touhuista. Olivatpa ne sitten pelillisiä tai hallinnollisia. Minä en laita nykytoimintaan (toimintaan, jossa ei haluta voittaa) enää euroakaan rahaa, joten minulla ei ole täten mitään varaa myöskään kitistä mistään. En kuulu enää kuluttajaryhmään.

HeGe41 sanoi:
Se mitä minä voin tehdä sen eteen, että Ilves olisi parempi on juurikin rahan kaataminen toimintaan. Kun minä en sitä tee, en koe oikeudekseni kritisoida tekemisiä toimistolla tai otteita kentällä. Vähän sama kuin vaaleissa äänestäminen. Äänestäminen antaa oikeuden kritiikkiin. Vaaleissa nukkuneen on syytä tyytyä kohtaloonsa.

Kirjoitin myös, että

HeGe41 sanoi:
Eikä sillä. On myös tämän keskustelupalsta kannalta parempi asia, että en kirjoittele mitään Ilveksestä.

En voi kieltää, etteikö asia olisi näin.


HeGe41 sanoi:
On se tosiaankin hienoa faniasennetta, että jos jonkin firman kautta muutaman verovapaan lantin heittää seuran kassaan (ja tuskin nekään IH Oy:n kassaan) nii saa suoltaa paskaa koko joukkueen päälle.

Ensiksikin: En ole fani. Fani-sanan yhdistän tosiasioiden kieltämiseen ja kritiikin esittämisen tuomitsemiseen. Toisekseen: Hyi helvetti. Haistappa kuule höyryävä sontaläjä. I-H Oy on ollut tämän keskustelupalstan suurin rahallinen hyötyjä (esim. kevätveikkauksessa meni kausikortti nimimerkki Lamppu:lle).

Tunnetusti I-H Oy:n kassaan ei jää yhtään mitään, vaan kaikki sisälle tullut raha löytää nanosekunnissa uuden kodin.
 

Tero

Farmipelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 649
Vs: Tuomas Tuokkola Ilvekseen kahden vuoden sopimuksella

Näitä Artsin juttuja kun lukee, ei voi olla tulematta mieleen että tässä on yksi niistä jonka liksa tulee suoraan tai välillisesti I-H Oy:ltä, noin puhtaaksi aivopestyjä kirjoittajia ei palstalla nimittäin montaa ole. Koeta sietää eri tavalla ajattelevien kirjoituksia, niinhän hekin joutuvat sietämään sinun kirjoituksiasi.
 

Artsi

Luottopelaaja
Viestejä
3 248
Vs: Tuomas Tuokkola Ilvekseen kahden vuoden sopimuksella

Tero sanoi:
Näitä Artsin juttuja kun lukee, ei voi olla tulematta mieleen että tässä on yksi niistä jonka liksa tulee suoraan tai välillisesti I-H Oy:ltä, noin puhtaaksi aivopestyjä kirjoittajia ei palstalla nimittäin montaa ole. Koeta sietää eri tavalla ajattelevien kirjoituksia, niinhän hekin joutuvat sietämään sinun kirjoituksiasi.
Rahaliikenne on ollut vain yksipuolisesti minun rahapussistani Ilveksen kassaa jo vuosikymmenten ajan. En tunne henkilökohtaisesti yhtään Ilveksen omistajista, tai johtohenkilöistä.

Toisekseen väitän, että on keskustelulle ja Ilvekselle hyväksi, että palstalla on muutamia sellaisia jotka kyseenalaistavat tällä harrastetun totuuden. Tässä muutamia esimerkkejä:
- kaikki Ilveksen ongelmat johtuvat nykyjohdosta
- Ilveksellä menisi hyvin kenenkä muun tahansa omistuksessa
- joukkueen hyvyys ratkeaa suoraan pelaajabudjetista
- kun joukkue on voittoputkessa, niin se on loistava, mutta tappioiden suhteen kaikki siinä on paskoja ja siinä ei löydy mitään hyvää
- jos ei pura pahaa oloaan täällä, niin on nykyjohdon puolella
 

Artsi

Luottopelaaja
Viestejä
3 248
Vs: Tuomas Tuokkola Ilvekseen kahden vuoden sopimuksella

HeGe41 sanoi:
Artsi sanoi:
En jaksa kaivella vanhoja viestejäsi, mutta tuon tallensin, koska tiesin että näin käy. Hae itse sanomisesi ja todista, ettet olisi palstan suurin sanojensa syöjä.


HeGe41 sanoi:
Kuten olen jo aikaisemmin kirjoittanut, kausikortin omistajana annan sataa paskaa kun aihetta on. Tuote ei ole kunnossa. Olen myös sanonut, että torstaina 13.3.2014 klo 21.00 vaikenen täysin Ilves-Hockey Oy:n touhuista. Olivatpa ne sitten pelillisiä tai hallinnollisia. Minä en laita nykytoimintaan (toimintaan, jossa ei haluta voittaa) enää euroakaan rahaa, joten minulla ei ole täten mitään varaa myöskään kitistä mistään. En kuulu enää kuluttajaryhmään.

HeGe41 sanoi:
Se mitä minä voin tehdä sen eteen, että Ilves olisi parempi on juurikin rahan kaataminen toimintaan. Kun minä en sitä tee, en koe oikeudekseni kritisoida tekemisiä toimistolla tai otteita kentällä. Vähän sama kuin vaaleissa äänestäminen. Äänestäminen antaa oikeuden kritiikkiin. Vaaleissa nukkuneen on syytä tyytyä kohtaloonsa.

Kirjoitin myös, että

HeGe41 sanoi:
Eikä sillä. On myös tämän keskustelupalsta kannalta parempi asia, että en kirjoittele mitään Ilveksestä.

En voi kieltää, etteikö asia olisi näin.


HeGe41 sanoi:
On se tosiaankin hienoa faniasennetta, että jos jonkin firman kautta muutaman verovapaan lantin heittää seuran kassaan (ja tuskin nekään IH Oy:n kassaan) nii saa suoltaa paskaa koko joukkueen päälle.

Ensiksikin: En ole fani. Fani-sanan yhdistän tosiasioiden kieltämiseen ja kritiikin esittämisen tuomitsemiseen. Toisekseen: Hyi helvetti. Haistappa kuule höyryävä sontaläjä. I-H Oy on ollut tämän keskustelupalstan suurin rahallinen hyötyjä (esim. kevätveikkauksessa meni kausikortti nimimerkki Lamppu:lle).

Tunnetusti I-H Oy:n kassaan ei jää yhtään mitään, vaan kaikki sisälle tullut raha löytää nanosekunnissa uuden kodin.

Arvosta edelleenkin tämän palstan nopeaa luomista, kun aikanaan virallinen palsta luotiin. Keskustelu on tärkeä elementti fanitoiminnassa. Kiitos siitä. Siitä olen kuitenkin jyrkästi eri mieltä, että paskan kippaaminen vaikeita hetkiä käyvän joukkueen päälle palvelisi mitenkään joukkuetta. Mutta jos tunnet, että yhden kausikortin hankkimisella ja lahjoittamisella sinulla on siihen oikeus, niin se on sinun oikeutesi.

Jos nyt koitat livetä lupauksestasi tuolla, että muutaman latin olet toimintaan laittanut, niin samalla myönnät tuon yhden lupauksesi pettäneesi. Siinä ei ole mitään pahaa, koska ihmisen mieli voi muuttua, mutta se kuvaa hyvin sinun kyvyttömyyttä analyyttisen asioiden käsittelyyn ja että elät siihen liian voimakkaasti tunteella.
 

HekeK

Administrator
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 240
Vs: Tuomas Tuokkola Ilvekseen kahden vuoden sopimuksella

Kehutaan kun aihetta on. Arvostellaan kun aihetta on. Juuri nyt kentällä nähtävä tekeminen ei anna aihetta kehua. Tällä tekemisella ei pudotuspelipaikkaa irtoa. Ja tämä on fakta.
 

Artsi

Luottopelaaja
Viestejä
3 248
Vs: Tuomas Tuokkola Ilvekseen kahden vuoden sopimuksella

HeGe41 sanoi:
Kehutaan kun aihetta on. Arvostellaan kun aihetta on. Juuri nyt kentällä nähtävä tekeminen ei anna aihetta kehua. Tällä tekemisella ei pudotuspelipaikkaa irtoa. Ja tämä on fakta.
Tästä olenkin samaa mieltä, mutta on myös ymmärrettävä, että JOKAISELLA joukkueella tulee huonompia ja parempia jaksoja. Eilisestäkin pelistä löytyy myös positiivista. Esimerkiksi Välimaa parantaa koko ajan peliään, Salmela parantaa puolustuspäässä peliään koko ajan, meillä on kaksi maalivahtia, joista kumman vaan voi heittää peliin.
 

HekeK

Administrator
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 240
Vs: Tuomas Tuokkola Ilvekseen kahden vuoden sopimuksella

Artsi sanoi:
Siitä olen kuitenkin jyrkästi eri mieltä, että paskan kippaaminen vaikeita hetkiä käyvän joukkueen päälle palvelisi mitenkään joukkuetta. Mutta jos tunnet, että yhden kausikortin hankkimisella ja lahjoittamisella sinulla on siihen oikeus, niin se on sinun oikeutesi.

Yhden kausikortin? Tuo yksi kausikortti oli suurin yksittäinen panostus kuluvan kauden hyväksi. Toisekseen minä olen nobody, nothing, nada, joten mitä minun kirjoittelullani on mitään merkitystä yhtään kenellekään? Vähiten Ilves-Hockey Oy:lle. Sillä suunnalla ei kukaan minua tunne saati ole minun mielipiteistäni vitunkaan vertaa kiinnostunut, ja hyvä niin. Pidän tästä riippumattomuudesta.

Artsi sanoi:
Jos nyt koitat livetä lupauksestasi tuolla, että muutaman latin olet toimintaan laittanut, niin samalla myönnät tuon yhden lupauksesi pettäneesi.

Kirjoitin aikanaan, että maksavalla asiakkaalla on oikeus kommentoida. Enkä sitä sitten ole? Teen työtä ja oman työpanokseni hedelmät ohjataan eteenpäin sinne minne ne kuuluvatkin.
 

toskala

Luottopelaaja
Viestejä
9 018
Vs: Tuomas Tuokkola Ilvekseen kahden vuoden sopimuksella

Perustakaa nyt jumalauta oma ketjunne tuolle keskinäiselle väännöllenne. Tämän ketjun pitäisi käsitellä Tuomas Tuokkolaa.
 
Status
Viestiketju on suljettu.
Ylös