Vs: Tuomas Tuokkola Ilvekseen kahden vuoden sopimuksella
Olin pitkään toiveikas Raimo Summasen saamiseksi Ilveksen pääkoutsiksi. Sittemmin Ilveksen meno ajautui umpikujaan, joka johtaa perusteellisen muutoksen ilman Summastakin. Tarvetta Ramin ehdottomuudelle ei enää ole, joten myös Summasen varjopuolia täytyy puntaroida tarkemmin.
Nyt kun olen seurannut Ramin esiintymistä Ylen medioissa Ilveksen tiimoilta ja Ben Amor -tapauksen ympärillä, niin olen lopullisesti kääntänyt kelkkani Summasen suhteen. Ainahan Ramin intohimo ja kiekkoäly on taiteillut nerouden ja hulluuden häilyvällä rajapinnalla, mutta nyt tuntuu, että miehen näkemykset on karannut jo liian kauas arkisesta kiekkomaailmasta. Hän tuntuu olevan liian kiinnostunut hieman naaiveistakin arvokysymyksistä ja kiekkovaikuttamisen taustoista kuin itse pelistä, jota mies aina ennen nosti keskiöön. Nytkin Rami korostaa pelaajia ja valmentajia omalla tavallaan, mutta kaikessa esiintymisessä esille tulee myös katkeruus Suomi-kiekkoa ja tiettyjä persoonia kohtaan sekä pyrkimys yliampuvaan syvällisyyteen.
Raadon Ilvekselle taannoin tekemä selvitystyö taisi jo sekin olla samaa "korkealentoista" sarjaa. En tunne venäläistä kulttuuria, mutta ehkä siellä Ramille onkin nykyisellään se optimaalisin ympäristö ja liekö myös miehen fokus paremmin itse asiassa, kun pääsee operoimaan vieraalla maaperällä. Summa summanen: ei kiitos enää Ramia Ilvekseen, Tuomas Tuokkola kelpaa vallan hyvin Raipen työnjatkajaksi.