Antti Pennanen - Ilveksen päävalmentaja 2022-2024

jurgen

Tähtipelaaja
Kyllä tämän pään hakkaaminen seinään kuitenkin kannattaa lopettaa samantein. Pennanen ei varmasti kesken kauden enää halunnut isompia muutoksia tehdä, mutta ensi kaudella ei ole sitten hänelläkään enää mitään selityksiä.
Juu ei ole... mutta pelitapa tulee muuttumaan todella paljon. Ja hyvä niin... tuolla "hakkaamisella" ei olisi koskaan voitettu kirkkainta.

jurgen

Tähtipelaaja
Kyllä se alkoi viimevuoden lokakuusta.
Jos 51 runkosarjakierrosta ja pleijarit päälle eivät riittäneet oman pelitavan luomiseen niin on pendo käärinyt ilmaiset fyffet tästä kaudesta.
Tulet yllättymään kuinka pelitapaa vaihdetaan, kun siihen saadaan oikeat palaset... siis toivottavasti saadaan.

ADX_03

Luottopelaaja
Kyllä se alkoi viimevuoden lokakuusta.
Jos 51 runkosarjakierrosta ja pleijarit päälle eivät riittäneet oman pelitavan luomiseen niin on pendo käärinyt ilmaiset fyffet tästä kaudesta.

Niin no, tuolla pelityylillä melkein voitettiin runkosarjakin ja otettiin pronssia. Kesken kauden täysin muutettu pelityyli olisi saattanu ajaa joukkueen runkosarjassa vaikka kuudenneksi.

Ei sitä pelityyliä kukaan kesken kauden vaihdettu valmentaja ala räjäyttämään täysin atomeiksi.

Janko

Luottopelaaja
Myrrän ja Ojasen jäljiltä tuo koko paletti oli sellainen roskistulipalo että parempaan ei Pendokaan pystynyt.

Hienoa että Myrrä ja Ojanen heitettiin helvettiin ja projekti pääsi alkamaan kauden verran etukäteen.

ipa1970

Luottopelaaja
Voisitko jo lopettaa tuon jatkuvan Pendon arvostelun ja vähättelyn. Noin ei käyttäydy aito Ilveksen kannattaja
Vai pitäisikö jo herätä että pennanen ollut päävalmentaja meelkosen piitkään.
Jos nyt oltaisiin finaaleissa olisi penakasivitosellakin eri ääni kellossa.
Aikaa oli. Tapola on saanut melkoisesti aikaan naapurin pelin kehittämisessä lokakuun alusta tähän päivään.

M22

Luottopelaaja
Aikaa oli. Tapola on saanut melkoisesti aikaan naapurin pelin kehittämisessä lokakuun alusta tähän päivään.
Mites sen Tapolan eka päävalmentajakausi Tapparassa meni?

Toppapöksy666

Luottopelaaja
Tapola Tapparassa viimeset 10 vuotta ja sää vertaat sitä Pennaseen joka aloitti viime vuoden lokakuussa…

ADX_03

Luottopelaaja
Ei kyllä pysty lukemaan noita argumentteja Pendoa vastaan ihan vakavalla naamalla. Verrataan Tapolaa, joka kolmatta(?) vuotta putkeen siellä jauhaa sitä omaa hommaansa kesiä myöten Pendoon, joka heitettiin liikkuvaan junaan kauden alussa.

Janko

Luottopelaaja
Tuo heitto oli naurettavuuden huippu!
1215876.jpg

ipa1970

Luottopelaaja
Ei kyllä pysty lukemaan noita argumentteja Pendoa vastaan ihan vakavalla naamalla. Verrataan Tapolaa, joka kolmatta(?) vuotta putkeen siellä jauhaa sitä omaa hommaansa kesiä myöten Pendoon, joka heitettiin liikkuvaan junaan kauden alussa.
Lopeta jo, vattaan sattuu!
Melkosta settiä jos tuollaisen taakse mennään.
Kummasti kaudenmittaiset mestaruus ja kannu huutelut kääntyi näihin meriselityksiin.
Sukellettiin kauden tärkeimmällä hetkellä ja se siitä.

Toutain

Luottopelaaja

Hurjan muutoksen sai aikaan siihen nähden, mitä tuossa vaiheessa pystyy tekemään. Ilves pärjäsi ensimmäistä kertaa myös niissä edistyneissä tilastoissa, joissa se laahasi koko Myrrän ajan tulosta jäljessä. Vastustaja pidettiin todella vähillä maalipaikoilla (ja maaleissa) valtaosan kaudesta. Hyökkäyspään peliinkin tuli uusia elementtejä. Mulle tällaiset asiat kertovat kokonaisuudesta huomattavasti enemmän kuin yksi pleijarisarja, jossa epäonnistuminen voi olla vaikka mistä taustatekijöistä (ja lyhyen otannan takia osin myös sattumasta) kiinni.

Ilves pelasi yksinkertaisesti paljon laadukkaampaa jääkiekkoa kuin Myrrän aikana, (eikä huonosti argumentoidut lopputulos-/pettymyskeskeiset vastaväitteet tässä asiassa kiinnosta tippaakaan).

Mielenkiinnolla seuraan, miten peli kehittyy ensi kaudella, kun Pennanen pääsee tosissaan ajamaan sisään omaa systeemiään. Se työ aloitetaan jo hyvissä ajoin ennen kauden alkua. Menneellä kaudella ei mitenkään voinut olla aikaa (tai edes järkeä) tehdä suuren suuria muutoksia, kun muut olivat jo tehneet pohjat ja pelitahti oli tiivis. Siitä huolimatta peli kehittyi.

jurgen

Tähtipelaaja
Tämä on tietääkseni Pendon ketju, joten eiköhän jatkossa diskudeerata hänestä ja Ilveksestä. Muu on menneisyyttä ja hyvä niin. Myös ylläpito voisi jo tähän puuttua.

Keltavihreä

Luottopelaaja
Ens kaudella nähdään sitten poffeissa vasta Pennasen työn hedelmää. Runkosarjamenestys ei lämmitä pätkän vertaa jos taas tiputaan suosikkina välieristä.

Hupsukorva

Vakiokokoonpanossa
Tälle kaudelle ei saanut odottaa finaalipaikkaa (vaikka vaihdon aikaan pidin sitä itse yhtenä keskeisenä ajatuksena siinä, miksi vaihdettiin) koska oli tämä liikkuva juna, väärät pelaajat jne. Ensi kautta varjostamaan olen täältä jo ongelmiksi lukenut, että tämän kauden (toki nykyisen valmentajan kannalta vääristä pelaajista koottu) joukkue hajoaa ja uuden pelitavan säätö isosti uudistuvalle porukalle vienee aikaa, ja on epävarmaa saako valmentaja lopulta niitä haluamaan palasia. En siis toistaiseksi uskalla odottaa joukkueeltamme / valmennukselta jo nähtyjä ihmetekoja kummempia suorituksia ensi kaudeltakaan.

Olisiko kevät 2025 siis sellainen hyvä hetki viritellä finaali- ellei jopa mestaruushuumaa käyntiin, olkoonkin että projektinhuipennuspainetta saattaa alkaa pukata siinä kohtaa?

Siihen kauden päätteeksi mestaruus ja/tai valmentajanvaihto, niin taas alkaa uuden rakentaminen ja hetki odotellaan. Vaatii tämä Ilves-fanitus siis kieltämättä kärsivällisyyttä, mutta sen verran pitkä tarvonta takana että kyllä itselleni nämä pronssitkin kelpaavat toistaiseksi. :D

Diego de la Vega

Vakiokokoonpanossa
Monet sanoivat talvella, että Pendo mitataan poffeissa. No nyt mitattiin eikä hyvin mennyt. Selitykseksi tarjotaan hyppäämistä liikkuvaan junaan.

Nyt ensi kauden ongelma on se, että paljon on lähtijöitä vaikka samaan aikaan tämän vuoden kyykkäyksen syy on se, ettei ollut Pendon valitsema jengi.

Varmaan noissa kaikissa on totuuden siemen, mutta rehellisesti sanottuna se kuullostaa taitavalta itselleen valehtelulta.

Itse olen edelleen yllättynyt ja pettynyt poffien sulamiseen enkä saa mieltäni muuttumaan vaikka kuinka yritän. En myöskään pysty keksimään valmiita selityksiä itselleni jos tulevakin kausi menee vihkoon.

Pendo paransi peliä paljon ja itse odotan vähintään finaalipaikkaa ensi vuonna. Fakta kuitenkin on, että itselleni Pendon fanitukseen tuli poffeissa iso särö eikä se muutu kuin mestaruudella.

Olen hieman kateellinen niille jotka ovat jo ihan jees tuon poffikatastrofin kanssa.

jurgen

Tähtipelaaja
Monet sanoivat talvella, että Pendo mitataan poffeissa. No nyt mitattiin eikä hyvin mennyt. Selitykseksi tarjotaan hyppäämistä liikkuvaan junaan.

Nyt ensi kauden ongelma on se, että paljon on lähtijöitä vaikka samaan aikaan tämän vuoden kyykkäyksen syy on se, ettei ollut Pendon valitsema jengi.

Varmaan noissa kaikissa on totuuden siemen, mutta rehellisesti sanottuna se kuullostaa taitavalta itselleen valehtelulta.

Itse olen edelleen yllättynyt ja pettynyt poffien sulamiseen enkä saa mieltäni muuttumaan vaikka kuinka yritän. En myöskään pysty keksimään valmiita selityksiä itselleni jos tulevakin kausi menee vihkoon.

Pendo paransi peliä paljon ja itse odotan vähintään finaalipaikkaa ensi vuonna. Fakta kuitenkin on, että itselleni Pendon fanitukseen tuli poffeissa iso särö eikä se muutu kuin mestaruudella.

Olen hieman kateellinen niille jotka ovat jo ihan jees tuon poffikatastrofin kanssa.
Oletko sitä mieltä, että tuo katastrofi johtui Pendosta?