Antti Pennanen - Ilveksen päävalmentaja 2022-2024

jurgen

Tähtipelaaja
Jumankauta, meillä on ensimmäistä kertaa pitkästä aikaa pohdiskeleva ja taitava päävalmentaja. Aivan huikea signaus, vaikka kaikki siitä eivät tainneet olla mielissään.

Ei tule turhaa jargonia, vaan täyttä asiaa. Näkee, että Pendo on opiskellut paljon erinäisiä valmentamiseen liittyviä asioita. Lähtisin kyllä heti luennolle, kun semmoinen mahdollisuus tulisi.

Olen 100% varma, että Pendo tuo Ilvekselle vähintäinkin yhden Suomen mestaruuden!

Toutain

Luottopelaaja
Tiivistyksenä:
Puhui myös hierarkiasta kokoonpanossa, että sellainen on, mutta peliesitykset siihen tottakai vaikuttavat. Ketjurulettia ei olla pidetty, koska se aiheuttaa vaan turhaa turbulenssia.

Hierarkia-kohdasta joku jo tuossa vähän korjasikin.

Sen lisäksi huomautan, että ketjuruletista ei sanonut tuollaista. Sanoi laajasta kokoonpanosta, että sekä uhka että mahdollisuus ja että jatkuva kokoonpanojen muutos tuo turbulenssia ja ainakin silloin on pystyttävä kommunikoimaan pelaajien kanssa, että miksi näitä muutoksia tehdään.

Riksu

Tähtipelaaja
Ylläpidon jäsen
Hierarkia-kohdasta joku jo tuossa vähän korjasikin.

Sen lisäksi huomautan, että ketjuruletista ei sanonut tuollaista. Sanoi laajasta kokoonpanosta, että sekä uhka että mahdollisuus ja että jatkuva kokoonpanojen muutos tuo turbulenssia ja ainakin silloin on pystyttävä kommunikoimaan pelaajien kanssa, että miksi näitä muutoksia tehdään.
Joo, sanasta sanaan en tietenkään muistanut, kun oli sen verran pitkä haastis.

Kiitos korjauksista.

toskala

Luottopelaaja

Samaan kiinnittää huomiota Sihvonen kuin minäkin Lukko-pelissä. Pelitapa oli pahasti hukassa ja lähdetty jotenkin korjaamaan sellaista mikä ei ollut ainakaan perustavalla tavalla rikki. Jännä että Lukko-pelissä ne ainoat 15 minuuttia kun oltiin pelin sisässä oli se, kun palattiin Myrrän sapluunaan että omasta päästä syöttö pakille ja takaisin ja nosto keskialueelle mistä kiekottelemalla yli siniviivan ja laukaus, kiekonmenetyksen jälkeen karvaus syvältä ja pakotetaan vastustaja tulemaan laidalta. Lukolla oli silloinkin hallinta mutta ei päässyt enää vaarallisille paikoille. Se vain lässähti sitten siihen Marekin varsin helppoon imaisuun. Notkahdustakin pelaamisessa on tapahtunut, mutta toki otantakin on vain se 4 liigaottelua + Stavanger-peli.

Aikaa pitää antaa ja olla kärsivällinen, mutta ei Pennasta ole tänne tuotu kypsyttelemään jotain pelaajia 2,5 kautta tai tekemään erilaisia kokeiluja joita sai HPK:ssa tehdä ilman tulospaineita. Pennanen on tänne tuotu tekemään tulosta.

Beast

Luottopelaaja
Niin, on se myönnettävä että TÄLLÄ HETKELLÄ Myrrän ajan peli oli parempaa kuin Pennasen aikana tähän asti. Mutta pakko antaa aikaa Pendolle. Itse ymmärrän nyt hieman paremmin kuinka se on myös riski vaihtaa valmentajaa kärkipaikalta kesken kauden.

Ja tämä ei siis ole haukut Pendoa kohtaan, tai että en olisi itse vaihtanut valmentajaa. Lisäksi entiedä yksityiskohtia minkä takia vaihdettiin jo nyt.

ipa1970

Luottopelaaja
Niin, on se myönnettävä että TÄLLÄ HETKELLÄ Myrrän ajan peli oli parempaa kuin Pennasen aikana tähän asti. Mutta pakko antaa aikaa Pendolle. Itse ymmärrän nyt hieman paremmin kuinka se on myös riski vaihtaa valmentajaa kärkipaikalta kesken kauden.

Ja tämä ei siis ole haukut Pendoa kohtaan, tai että en olisi itse vaihtanut valmentajaa. Lisäksi entiedä yksityiskohtia minkä takia vaihdettiin jo nyt.
Tuo joukkue on myrrän ja pelannut 3 kautta isolta osin myrrän pelisapluunalla, se on selkärangassa. Nyt on tai oli saumat pyttyyn.
Hölmöintä mitä voi tehdä on alkaa vääntää uutta omaa pelitapaa ja tältä se on sekavuudessaan näyttänyt.
Muistetaan että pelaajat on profiililtaan hankittu entistä valmennusta ajatellen.
Tämän takia itse olisin antanut joukkueen pennaselle vasta keväällä. Nyt riskit on olemassa.

Viimeksi muokattu:

Asylum

Luottopelaaja
Tuo joukkue on myrrän ja pelannut isolta osin myrrän pelisapluunalla, se on selkärangassa. Nyt on tai oli saumat pyttyyn.
Hölmöintä mitä voi tehdä on alkaa vääntää uutta omaa pelitapaa ja tältä se on sekavuudessaan näyttänyt.
Muistetaan että pelaajat on profiililtaan hankittu entistä valmennusta ajatellen.
Tämän takia itse olisin antanut joukkueen pennaselle vasta keväällä. Nyt riskit on olemassa.

Omasta mielestä kova riski olisi myös ollut mennä Jokella, kun pelikirja oli aika hampaaton keväällä. Nähtiin todennäköisemmäksi voittaa Pendon kanssa hänen sopimuksen aikana, kun Myrrän kanssa ensi keväänä. Ja kyllä siellä taisi olla jotain skismaakin taustalla mikä antoi vauhtia tälle päätökselle..

ipa1970

Luottopelaaja
Omasta mielestä kova riski olisi myös ollut mennä Jokella, kun pelikirja oli aika hampaaton keväällä. Nähtiin todennäköisemmäksi voittaa Pendon kanssa hänen sopimuksen aikana, kun Myrrän kanssa ensi keväänä. Ja kyllä siellä taisi olla jotain skismaakin taustalla mikä antoi vauhtia tälle päätökselle..
Itse olisin katsonut projektin loppuun.
Kuten joku osuvasti kirjoitti/ sanoi ” on kuin topi raitanen olisi em kisojen viimeisellä kierroksella vedetty johdosta sivuin ja sanottu että et sää kuitenkaan voittaisi”.
Kannattaisi katsoa viimekevättä laajakatseisemmin, mikä oli valmennuksen, mikä tuurin ja etenkin konnan sanoin ennennäkemättömän loukkisuman osuus.
Tällä hetkellä hissi on menossa alaspäin.

Tammen Taisto

Rivipelaaja
Tuo joukkue on myrrän ja pelannut isolta osin myrrän pelisapluunalla, se on selkärangassa. Nyt on tai oli saumat pyttyyn.
Kaupunkilaisjärjellä ajatellen on isossa kuvassa vaikea ajatella Ilveksen nykyjohdon päätyneen valmentajan vaihtoon ainoastaan menestysmahdollisuuksia kasvattaakseen. Varsinkin kesken kauden. Taustalla on todennäköisemmin ollut luottamuspula Myrrän&Pomon ja Ilveksen johdon välillä, joka ei liity pelitavallisiin tai valmennuksellisiin asioihin.

Nähty äkkikäännös ei muuten oikein istu ainakaan omaan logiikkaani. Riski suhteessa positiiviseen odotusarvoon on mielestäni liian korkea.

Mitä taas Pennasen mukanaan tuomiin pelillisiin nyansseihin tulee, on matka vasta alussa. Eikä mitään mullistavaa ole vielä nähty verraten Joken ja MOjasen alkukauden Ilvekseen. Tämänhän on Pennanen itsekin haastattelussa tuonut esiin.

Blackwolf

Luottopelaaja
Tuo joukkue on myrrän ja pelannut 3 kautta isolta osin myrrän pelisapluunalla, se on selkärangassa. Nyt on tai oli saumat pyttyyn.
Itse täällä kirjoittelit pitkin kesää, että realistisesti ei ole kuin pienet saumat mestaruuteen kun Tappara ja Kärpät on niin paljon edellä. Nyt siihen kuitenkin oli saumat, mutta Pennasen kanssa ei?

Jos yhden liigapelin aikana (sarjan tämän hetken parasta joukkuetta vastaan) pelitapa on näyttänyt sekavalta, niin onko se merkki siitä, että tämä on väärä valinta, ja uutta pelitapaa ei ehditä muokata.

Muistuttaisin, että KalPa ja Pelicans tappioiden jälkeen löysit runsaasti syitä miksi ”peli” ei toimi ja pidit niitä yksittäisinä otteluina. Muistuttelit myös, että alkukaudesta peli ei aina voi näyttääkkään hyvältä. Ilmeisimmin nyt niin pitäis käydä, ettei tämä jokaisessa ketjussa toistuva vanhan muistelu jatkuisi.

Asylum

Luottopelaaja
Itse olisin katsonut projektin loppuun.
Kuten joku osuvasti kirjoitti/ sanoi ” on kuin topi raitanen olisi em kisojen viimeisellä kierroksella vedetty johdosta sivuin ja sanottu että et sää kuitenkaan voittaisi”.
Kannattaisi katsoa viimekevättä laajakatseisemmin, mikä oli valmennuksen, mikä tuurin ja etenkin konnan sanoin ennennäkemättömän loukkisuman osuus.
Tällä hetkellä hissi on menossa alaspäin.

Se nyt on ihan sama mihin se hissi on menossa lokakuussa. Keväällä sitä hissin suuntaa katsellaan.

Blackhawk

Luottopelaaja
Itse täällä kirjoittelit pitkin kesää, että realistisesti ei ole kuin pienet saumat mestaruuteen kun Tappara ja Kärpät on niin paljon edellä. Nyt siihen kuitenkin oli saumat, mutta Pennasen kanssa ei?

Jos yhden liigapelin aikana (sarjan tämän hetken parasta joukkuetta vastaan) pelitapa on näyttänyt sekavalta, niin onko se merkki siitä, että tämä on väärä valinta, ja uutta pelitapaa ei ehditä muokata.

Muistuttaisin, että KalPa ja Pelicans tappioiden jälkeen löysit runsaasti syitä miksi ”peli” ei toimi ja pidit niitä yksittäisinä otteluina. Muistuttelit myös, että alkukaudesta peli ei aina voi näyttääkkään hyvältä. Ilmeisimmin nyt niin pitäis käydä, ettei tämä jokaisessa ketjussa toistuva vanhan muistelu jatkuisi.
Tämä on kuin hullua kuristaisi tämän yhden mestarin kanssa. :p Hauskaa että yksi henkilö voi pistää mielen niin sekaisin, ettei enää muista mitä eri yksityiskohdista on.;)

Näkisin että tullaan näkemään varmasti tahmeitakin hetkiä kauden aikana kun joukkueelle opetetaan erilaisia taktisia asioita. Tärkeintä olisi olla runkosarjan lopuksi kolmen joukossa ja runkosarjan lopussa hyvässä iskussa mahdollisimman terveellä rosterilla. Viime keväänä meidän valmennuksen taktiikkakirja oli kyllä täydellisen tyhjä kun opetellut asiat eivät toimineetkaan. Pronssi tuli silti joka oli ehdottomasti maksimisuoritus sillä (terveenä olleilla) rosterilla ja valmennuksella. Nyt se työrauha.

Viimeksi muokattu:

ipa1970

Luottopelaaja
Palstalla kirjoiteltiin että nyt on sellainen rosteri että ainoastaan mestaruus kelpaa.
Kuitenkin ihan yleisesti tapun ja kärppien rosteri oli meitä kovempi ja myrrä tapolaa ja marjamäkeä REILUSTI huonompi.
Löydätkö tuosta jotain ristiriitaista?

Jotta mestaruus mahdollinen, ei riitä että meillä on yhtä hyvä valmentaja vaan pitää olla edellämainittuja parempi, tai sitten vahvistaa joukkuetta.

Itse uskoin myrrään ja pidin mahdollisena mestaruutta täsmähankinnoilla.

Yhä uskon että mahdollisuudet kannuun olisi olleet paremmat myrrällä kuin pennasella.

Syyt ovat että ensinnäkin myrrä on hyvä valmentaja, ura nousussa.
Toinen vielä painavampi on tuo jo kirjoittamani ;

Todellakin. 9 ottelua ja nämä kaksi ainoaa
3 pinnan tappiota pyörii palstalla ainoana muistikuvana. Mielipuolista.
Kärpät mahtavan marjamäen johdolla raksilassa antoi jypille 7 maalia otti saipalta pataan ja tappara kyntää sillon ja tällön. Alkukaudella kenenkään peli ei ole valmista. Ei vieläkään.
Tällä hetkellä ongelma on aivan eri.
Ollaan hävitty 3 peliä putkeen ja pelillisesti ollaan sekaisin. Sihvonen on jäljillä.

Itse pidän uhkarohkeana muuttaa pelitapaa edellä mainituista syistä.
Kuitenkin se sopii minulle kunhan finaaleissa ollaan. Se kai ollut vähimmäisvaatimus huonommallakin valmentajalla.

Nämä omia ajatuksia ja perustelen kantani varmasti perusteelisemmin kuin valtaosa ja jopa asialliseen sävyyn.
Suosittelen yleisempään käyttöön.

Alfred Lammas

Luottopelaaja
Meidän on kuitenkin pidettävä kirkkaana mielessä, että Pennanen on täällä jo nyt tuomassa kultaa ja kunniaa. Hän ei käsittääkseni ole tullut tuomaan uusia tuulia ja ajatuksia Ilveksen valmennukseen tai pelitapaan. Tai tuokoon vaan kunhan pytty saadaan viimeinkin konttorin hyllyyn.

Battery

Luottopelaaja
Meidän on kuitenkin pidettävä kirkkaana mielessä, että Pennanen on täällä jo nyt tuomassa kultaa ja kunniaa. Hän ei käsittääkseni ole tullut tuomaan uusia tuulia ja ajatuksia Ilveksen valmennukseen tai pelitapaan. Tai tuokoon vaan kunhan pytty saadaan viimeinkin konttorin hyllyyn.

"Maajoukkuetauolla sit varmaan jotain muutoksia tulee. Mut ei ne missään nimessä oo isoja. Se on luonnollista joukkueen prosessia kehittää pala palalta mennä. Mut pelaajilla olis tilaa pelata selkäytimestä ja vaistoilla. Ettei joutuis miettimään. Mielen tasolla pelaaminen se on yleensä hankalaa."

Mainitsi myös että vasta kahdet viisikkopelaaamisen harjoitukset on vedetty.

Viimeksi muokattu: