Pendolino
Luottopelaaja
Nautinnollista kuultavaa!
Tykkää puhua peliä ja pääkoppaa auki; myös kannattajan helppo pysyä mukana ajatuksista.
On meillä valmentaja!
Tiivistyksenä:
Puhui myös hierarkiasta kokoonpanossa, että sellainen on, mutta peliesitykset siihen tottakai vaikuttavat. Ketjurulettia ei olla pidetty, koska se aiheuttaa vaan turhaa turbulenssia.
Joo, sanasta sanaan en tietenkään muistanut, kun oli sen verran pitkä haastis.Hierarkia-kohdasta joku jo tuossa vähän korjasikin.
Sen lisäksi huomautan, että ketjuruletista ei sanonut tuollaista. Sanoi laajasta kokoonpanosta, että sekä uhka että mahdollisuus ja että jatkuva kokoonpanojen muutos tuo turbulenssia ja ainakin silloin on pystyttävä kommunikoimaan pelaajien kanssa, että miksi näitä muutoksia tehdään.
Tuo joukkue on myrrän ja pelannut 3 kautta isolta osin myrrän pelisapluunalla, se on selkärangassa. Nyt on tai oli saumat pyttyyn.Niin, on se myönnettävä että TÄLLÄ HETKELLÄ Myrrän ajan peli oli parempaa kuin Pennasen aikana tähän asti. Mutta pakko antaa aikaa Pendolle. Itse ymmärrän nyt hieman paremmin kuinka se on myös riski vaihtaa valmentajaa kärkipaikalta kesken kauden.
Ja tämä ei siis ole haukut Pendoa kohtaan, tai että en olisi itse vaihtanut valmentajaa. Lisäksi entiedä yksityiskohtia minkä takia vaihdettiin jo nyt.
Tuo joukkue on myrrän ja pelannut isolta osin myrrän pelisapluunalla, se on selkärangassa. Nyt on tai oli saumat pyttyyn.
Hölmöintä mitä voi tehdä on alkaa vääntää uutta omaa pelitapaa ja tältä se on sekavuudessaan näyttänyt.
Muistetaan että pelaajat on profiililtaan hankittu entistä valmennusta ajatellen.
Tämän takia itse olisin antanut joukkueen pennaselle vasta keväällä. Nyt riskit on olemassa.
Itse olisin katsonut projektin loppuun.Omasta mielestä kova riski olisi myös ollut mennä Jokella, kun pelikirja oli aika hampaaton keväällä. Nähtiin todennäköisemmäksi voittaa Pendon kanssa hänen sopimuksen aikana, kun Myrrän kanssa ensi keväänä. Ja kyllä siellä taisi olla jotain skismaakin taustalla mikä antoi vauhtia tälle päätökselle..
Kaupunkilaisjärjellä ajatellen on isossa kuvassa vaikea ajatella Ilveksen nykyjohdon päätyneen valmentajan vaihtoon ainoastaan menestysmahdollisuuksia kasvattaakseen. Varsinkin kesken kauden. Taustalla on todennäköisemmin ollut luottamuspula Myrrän&Pomon ja Ilveksen johdon välillä, joka ei liity pelitavallisiin tai valmennuksellisiin asioihin.Tuo joukkue on myrrän ja pelannut isolta osin myrrän pelisapluunalla, se on selkärangassa. Nyt on tai oli saumat pyttyyn.
Hölmöintä mitä voi tehdä on alkaa vääntää uutta omaa pelitapaa ja tältä se on sekavuudessaan näyttänyt.
Muistetaan että pelaajat on profiililtaan hankittu entistä valmennusta ajatellen.
Tämän takia itse olisin antanut joukkueen pennaselle vasta keväällä. Nyt riskit on olemassa.
Itse täällä kirjoittelit pitkin kesää, että realistisesti ei ole kuin pienet saumat mestaruuteen kun Tappara ja Kärpät on niin paljon edellä. Nyt siihen kuitenkin oli saumat, mutta Pennasen kanssa ei?Tuo joukkue on myrrän ja pelannut 3 kautta isolta osin myrrän pelisapluunalla, se on selkärangassa. Nyt on tai oli saumat pyttyyn.
Itse olisin katsonut projektin loppuun.
Kuten joku osuvasti kirjoitti/ sanoi ” on kuin topi raitanen olisi em kisojen viimeisellä kierroksella vedetty johdosta sivuin ja sanottu että et sää kuitenkaan voittaisi”.
Kannattaisi katsoa viimekevättä laajakatseisemmin, mikä oli valmennuksen, mikä tuurin ja etenkin konnan sanoin ennennäkemättömän loukkisuman osuus.
Tällä hetkellä hissi on menossa alaspäin.
Tämä on kuin hullua kuristaisi tämän yhden mestarin kanssa. Hauskaa että yksi henkilö voi pistää mielen niin sekaisin, ettei enää muista mitä eri yksityiskohdista on.Itse täällä kirjoittelit pitkin kesää, että realistisesti ei ole kuin pienet saumat mestaruuteen kun Tappara ja Kärpät on niin paljon edellä. Nyt siihen kuitenkin oli saumat, mutta Pennasen kanssa ei?
Jos yhden liigapelin aikana (sarjan tämän hetken parasta joukkuetta vastaan) pelitapa on näyttänyt sekavalta, niin onko se merkki siitä, että tämä on väärä valinta, ja uutta pelitapaa ei ehditä muokata.
Muistuttaisin, että KalPa ja Pelicans tappioiden jälkeen löysit runsaasti syitä miksi ”peli” ei toimi ja pidit niitä yksittäisinä otteluina. Muistuttelit myös, että alkukaudesta peli ei aina voi näyttääkkään hyvältä. Ilmeisimmin nyt niin pitäis käydä, ettei tämä jokaisessa ketjussa toistuva vanhan muistelu jatkuisi.
Palstalla kirjoiteltiin että nyt on sellainen rosteri että ainoastaan mestaruus kelpaa.Itse täällä kirjoittelit pitkin kesää, että realistisesti ei ole kuin pienet saumat mestaruuteen kun Tappara ja Kärpät on niin paljon edellä. Nyt siihen kuitenkin oli saumat, mutta Pennasen kanssa ei?
Tuo joukkue on myrrän ja pelannut 3 kautta isolta osin myrrän pelisapluunalla, se on selkärangassa. Nyt on tai oli saumat pyttyyn.
Todellakin. 9 ottelua ja nämä kaksi ainoaaMuistuttaisin, että KalPa ja Pelicans tappioiden jälkeen löysit runsaasti syitä miksi ”peli” ei toimi ja pidit niitä yksittäisinä otteluina. Muistuttelit myös, että alkukaudesta peli ei aina voi näyttääkkään hyvältä. Ilmeisimmin nyt niin pitäis käydä, ettei tämä jokaisessa ketjussa toistuva vanhan muistelu jatkuisi.
Ei tule turhaa jargonia, vaan täyttä asiaa. Näkee, että Pendo on opiskellut paljon erinäisiä valmentamiseen liittyviä asioita. Lähtisin kyllä heti luennolle, kun semmoinen mahdollisuus tulisi.
Meidän on kuitenkin pidettävä kirkkaana mielessä, että Pennanen on täällä jo nyt tuomassa kultaa ja kunniaa. Hän ei käsittääkseni ole tullut tuomaan uusia tuulia ja ajatuksia Ilveksen valmennukseen tai pelitapaan. Tai tuokoon vaan kunhan pytty saadaan viimeinkin konttorin hyllyyn.