Missäpä nyt ei jotakin kitkaa esiintyisi. Mikä organisaatio on sellainen, jossa ei ole milloinkaan mitään yhteentörmäyksiä tai kukaan ei sano koskaan ei? Pennanen sanoo selvästi, että toivoo kaikkien voivan olla omia itsejään noudattaen sovittuja rajoja.
Samaa mieltä täysin.
Ite haluankin, että niiden erimielisyyksien ei anneta vaikuttaa liikaa, ettei itse olennainen häiriinny.
Ja mun silmään itse olennainen eli jääkiekko on kärsinyt.
Uskon myös, että eripura ym. on saanut ylisuuret mittakaavat ja hämmentänyt Myrrän potkujen kautta vielä entisestään sitä olennaisinta touhua.
Oma pointtini ollutkin, että kitkaa on joka organisaatiossa varmasti. Ilveksessä itse kitkaan on keskitytty liikaa.
Onneksi Pennasen haastattelujen perusteella Pennaselle on kaiken a ja o, että organisaatiossa kaikilla on hyvä olla ja puhalletaan kaikki yhteen hiileen. Se taas tarkoittaa sitä, ettei keskitytä liikaa kitkaa aiheuttaviin juttuihin.
Uskon Pennasen pystyvän puhdistamaan ilmapiiriä, jotta joukkue valmentajineen voi keskittyä kunnolla vain ja ainoastaan olennaiseen.
Niin kuin aiemmin kirjoitin johonkin ketjuun, että omaan silmään näyttää, että Pennanen joutuu olemaan Ilveksessä valmentaja, terapeutti, psykologi, valtakunnansovittelija, lastentarhan opettaja ja työnohjaaja. Pennanen joutuu tekemään kaikkea tätä, jotta pelaajat voisivat keskittyä olennaiseen ja myöhemmin Pennanen itsekkin, kun on saanut näillä ylimääräisillä hommilla turvallisen ympäristön, jossa voidaan keskittyä siihen olennaiseen hyvillä mielin.