Toki näin ehdottomasti ja tässä ei välttämättä ole tapahtunut mitään rikollista. Silti on syytä muistaa, että tässä tapauksessa on faktuaalisesti 22-23-vuotias henkilö lähetellyt tietynsävyisiä viestejä 16-17-vuotiaalle tytölle ja kutsunut tämän hotellihuoneeseensa. Jokainen voi siitä sitten oman moraalikäsityksensä mukaan miettiä mitä mieltä on kyseisestä henkilöstä sen perusteella.
Melko erikoiseen valoon tuo Iidan nostama tapaus kyllä nousee. Iltasanomille antamassaan jutussa 22.2.2022 syistä pukeutua kultamekkoon lentokentällä :
"VAIKKA Vainiolla ei ole vielä juurikaan kokemusta urheilujournalistin työstä, hän on tehnyt tietoista työtä luodakseen suhteita urheilumaailmaan.
– Olen viestitellyt useiden SM-liigapelaajien kanssa, ja muutamien kanssa olen käynyt myös treffeillä.
– Mielestäni on vain hyvä juttu, että tulee toimeen urheilijoiden kanssa.
"
Vuoden kuluttua tästä, tuli mieleen tehdä tutkintapyyntö 2 vuotta vanhasta viestittelystä ja visiitistä Heljangon hotellihuoneeseen. Kyllä Heljanko oli tyhmä alunperin viestitellessään teinin kanssa lainkaan, Ja saattoi siinä kiimoissaan syyllistyä tähän syytteen alaiseen rikokseen, mutta mä näen tässä myös sen toisen tapahtumakulun jossa Iida tekee kaikkensa pysyäkseen otsikoissa, saadakseen näkyvyyttä ja olla tapahtuman keskipisteenä hinnalla millä hyvänsä.
No nyt on syyttäjän vuoro punnita onko tapauksessa syytä nostaa syyte, vai tuleeko päätös syyttäjättämättämisestä. Toki tässä asianomaiselle jää vielä syytteen ajamiseen oikeus, mutta mikäli syyttäjä jättää syyttämättä on tapaus melko heikoissa kantimissa.
Ja mikäli syyttäjä syytteen nostaa ei se vielä tarkoita että Heljanko olisi syyllinen, sen päättää oikeus,
Ja kun tälle lopulta saadaan lainvoimainen päätös päättyy joko Heljangon ura, tai alkaa Iidan taistelu perättömän ilmiannon tekemisestä, Väistämättä tätä puidaan oikeudessa vielä useaan otteeseen.
Ja ei ku popparit uuniin räiskyntää odotellessa