Rauno Repomies
Tähtipelaaja
Odotetaan nyt että joku sellaisen sääntökirjasta kaivaa esiin.Olen eri mieltä. Tässä tapauksessa tuo pelinjatko oli looginen kaikille, koska kiekko oli täysin näkyvissä, eikä millään tavalla Malekin hallussa. Normaalissa tilanteessa, kiekon ollessa maalivahdin hallussa uskoisin pelaajien reagoivan nopeaan pilliin. Eikä varmaan patjan tai hanskan alla ollutta, hakkaamalla hakattua maalia hyväksyttäisi. En siis itse usko tuon poistavan turvallisuutta.
MUTTA. Uskon tuon nimenomaan tuovan enemmän tulkinnanvaraisia tilanteita. En siis välttämättä pidä tästä säännöstä, koska mielestäni tulkintaa pitäisi pyrkiä vähentämään ja pelitilanteiden tulkintaa vakiomaan mahdollisimman paljon.
Olin siis itse näköjään väärässä tuosta tuomarin toiminnasta, jos sääntöihin peilataan. Toivoisin, että näistä tiedotettaisiin paremmin ja myös katsojille avattaisiin enemmän säännöstöä sekä päätöksiä.
Jossain vaiheessahan sanottiin että Liiga ja Maikkari alkaa tuoda tuomareita enemmän ääneen ja haastatteluihin jne. Eipä ole paljon näkynyt.