Osasto 41

Tre1931

Vakiokokoonpanossa
Siis, hetkinen.
En ole ketjua kummemmin seurannut, mutta onko tosiaan niin, että osasto ei ole tulossa paikallispeliin?
Jos liittyy jotenkin siihen lippujen heilutteluun, niin voi luoja sentään...
Tässäkö nostetaan moinen asia joukkueen kannattamiseen yläpuolelle.
Runkosarjan tärkein ottelu ja jotkut mielensäpahoittajat jättävät pelin väliin. Eiköhän se Ilves kuitenkin ole se tärkein asia ylitse muiden.
Onko tää jumalauta joka kerta kun Osasto ei tule paikalle peliin? :D Jos ne fasiliteetit ei ole kunnossa, niin kukaan ei tule peliin. Kenelläkään ei ole myöskään mitään helvetin velvollisuutta käydä siellä peleissä, me ei saada tästä palkkaa. Mene itse ja huuda, ei tarvitse jokaisen joka ikinen kerta tulla tänne asiasta kaakattamaan. Pistää vituttamaan näin ylimielinen suhtautuminen siihen, että me teemme tätä vapaaehtoisesti.

IhanJuniori

Junioripelaaja
Onko tää jumalauta joka kerta kun Osasto ei tule paikalle peliin? :D Jos ne fasiliteetit ei ole kunnossa, niin kukaan ei tule peliin. Kenelläkään ei ole myöskään mitään helvetin velvollisuutta käydä siellä peleissä, me ei saada tästä palkkaa. Mene itse ja huuda, ei tarvitse jokaisen joka ikinen kerta tulla tänne asiasta kaakattamaan. Pistää vituttamaan näin ylimielinen suhtautuminen siihen, että me teemme tätä vapaaehtoisesti.
Kun mää meen peliin niin mää menen ensisijaisesti katselemaan peliä.

Mutta siis mää en ole tästä nyt ihan 100% varma, että korjatkaa joku virheet pois.
Osasto ei missään nimessä mene peliin ensisijaisesti katselemaan peliä vaan kannustamaan. Siinä missä meille lihatäytteille se peli on se ykkös asia niin Osastolle on se kannattaminen.
Ei ole yhtään mitään väliä pelataanko Liiga finaalien seiska peliä vai IV-divarissa runkosarja peliä Osastolle se kannattaminen on silti se ykkös asia.

Joskus joku voisi miettiä näitä ultras kannattajien tuomia hyviä asioita eikä aina yrittää hakemalla hakea jotain negatiivista ja ihan oikeesti paheksua sanaa ultras.
Mää pidän Osasto41:stä ultras kannataja porukkana ja näen sen vain ja ainoastaan positiivisena asiana. Saisivat mun puolesta tuoda isommin Ultras Tamperetta näkyviin.

Raipen Lätty

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Ei tässä mielestäni ole nokankoputtamista. Osastolla ei ole työvelvoitetta kannattaa ja jos naapurin säännöt ei miellytä, niin sit ei oo pakko mennä.

Kyl isommassa kuvassa on tärkeempää, et kannatuspuitteet on paremmat tulevaisuudessa, kuin että yhdessä pelissä ei ole kannatusjoukkoja paikalla. Sit kun Tapparan paikallisia ei enää myydä loppuun, niin eiköhän sit ala reagointi sielläkin.

Tosin jos paikallispleijarit tulee, nii miten Osasto sillon toimii? Meneekö kuitenkin ratkasupelit periaatteen edelle? Omal kohal menis.

Tre1931

Vakiokokoonpanossa
Mutta siis mää en ole tästä nyt ihan 100% varma, että korjatkaa joku virheet pois.
Osasto ei missään nimessä mene peliin ensisijaisesti katselemaan peliä vaan kannustamaan. Siinä missä meille lihatäytteille se peli on se ykkös asia niin Osastolle on se kannattaminen.
Ei ole yhtään mitään väliä pelataanko Liiga finaalien seiska peliä vai IV-divarissa runkosarja peliä Osastolle se kannattaminen on silti se ykkös asia.
Juurikin näin, oma idea tässä koko hommassa on se, että sinne matsiin mennään huutaan, taputtaan ja chänttäämään niin paljon, että se antaa lisäenergiaa joukkueelle voittaa se matsi. Pelin ehtii sitten katsoa kotonakin, mutta kyllä se kannattaminen on itselle peliä tärkeempi harrastus, jos sitä enää harrastukseksi voi sanoa.

Valitettavasti nyt asiat on niin päin helvettiä Tapparan kotipeleissä, että ei sinne ole järkeä mennä jos joutuu pieneen karsinaan ilman lippuja.

Tosin jos paikallispleijarit tulee, nii miten Osasto sillon toimii? Meneekö kuitenkin ratkasupelit periaatteen edelle? Omal kohal menis.
Ne on sitten ihan oma hommansa, sinne on vähän niin kuin pakko mennä, vaikka olosuhteet olisivatkin kammottavat.

kirvesrinnassa

Luottopelaaja
Juurikin näin, oma idea tässä koko hommassa on se, että sinne matsiin mennään huutaan, taputtaan ja chänttäämään niin paljon, että se antaa lisäenergiaa joukkueelle voittaa se matsi. Pelin ehtii sitten katsoa kotonakin, mutta kyllä se kannattaminen on itselle peliä tärkeempi harrastus, jos sitä enää harrastukseksi voi sanoa.

Valitettavasti nyt asiat on niin päin helvettiä Tapparan kotipeleissä, että ei sinne ole järkeä mennä jos joutuu pieneen karsinaan ilman lippuja.

Ne on sitten ihan oma hommansa, sinne on vähän niin kuin pakko mennä, vaikka olosuhteet olisivatkin kammottavat.

Kyllä tämä on melkein sellainen homma että olosuhteet kuntoon vaikka protestilla niin ainakin itse kiitän ja kumarran sitten kun puitteet ovat kunnossa.

oowee

Vakiokokoonpanossa
Kannattajaryhmien ihmiset näkevät aivan helvetisti vaivaa tukeakseen omaa seuraansa, itse en aukoisi siitä päätä tai epäkunnioittaisi sitä.

Mä väitän, että esimerkiksi minä teen enemmän töitä seuran eteen. Mutta koska istun väärässä päässä hallia ja näen vaivaa useita tunteja viikottain niin mulle voi vittuilla kun kääntöpenkkiläiset ei edes laula mukana

Toutain

Luottopelaaja
On se kyllä kieltämättä vähän huvittavaa, että Osastolle lähes loukkaannutaan, jos ei ole menossa paikalle.

Osasto ei ole mikään Ilves-pakettiin kuuluva palanen, joka on olemassa muiden kannattajien luontaisetuna.
Samalla logiikalla voisi ruikuttaa minkä tahansa satunnaisen joukon päätöksestä olla tulematta otteluun.

Osasto on ihan itse omalla toiminnallaan tehnyt läsnäolostaan niin tärkeän muille kannattajille, että sitä kaivataan halliin. Osaston olemassaolo nykyisessä muodossaan on riippuvainen myös siitä, että he saavat harrastaa toimintaansa itseään miellyttävällä tavalla. He siis - yllätys yllätys - tekevät tätä myös itselleen, eivätkä ainoastaan Ilveksen joukkueelle saati meikäläisille!

Joten jos Osasto kokee, että heitä kohdellaan väärin tai ettei tapahtumaan X ole mielekästä lähteä harrastamaan, niin sitten se kokee niin ja jättää menemättä.

Viestinnän Tapparan kanssa olisi omasta mielestäni voinut hoitaa fiksummin, mutta eipä Tapparakaan omassa viestinnässään osoittanut merkkejä siitä, että asialla olisi juuri merkitystä.

Tapparalle on se ja sama, onko siellä Osastoa vai ei ja se totta kai Tapparalle sallittaan, mutta niin sallitaan myös Osaston päätös olla menemättä Tapparan tapahtumaan. Turha meidän on täällä Osastolle huudella, että voi saatana te ootte noloja, kun ette mee sinne kannustaan meidän kaikkien puolesta!

kirvesrinnassa

Luottopelaaja
Mä väitän, että esimerkiksi minä teen enemmän töitä seuran eteen. Mutta koska istun väärässä päässä hallia ja näen vaivaa useita tunteja viikottain niin mulle voi vittuilla kun kääntöpenkkiläiset ei edes laula mukana

Joo en minäkään tiedä kuka tässä on kenenkään tavasta kannattaa päätä rääpinyt paitsi porukka ketkä kiukuttelevat seisomakatsomoiden porukan toiminnasta. Eivät kannattajaryhmät ole mitenkään seuran leivissä.

Penkinlämmittäjä22

Luottopelaaja
”Joukkue on meille intohimo. Paitsi jos ei saa heiluttaa isoa lakanaa. Se on vielä isompi intohimo”
Kuten jo useaan otteeseen on sanottu, mene itse pitämään sitä meteliä sinne seuraavaan paikalliseen. Jos tämä homma ei olisi intohimo, niin ei sitä varmaan jaksaisi joka kausi +40 ottelua kotona ja vieraissa kannattaa tätä seuraa. Nyt Tapparan peleissä ei ole olosuhteet kunnossa, joten kuka pakottaa meitä saapumaan paikan päälle? Onko Osastolla joku velvoite luoda tunnelmaa jokaisessa ottelussa?

Tre1931

Vakiokokoonpanossa
Joten jos Osasto kokee, että heitä kohdellaan väärin tai ettei tapahtumaan X ole mielekästä lähteä harrastamaan, niin sitten se kokee niin ja jättää menemättä.
Joo, ihmettelen suuresti kun täällä ei kitistä asiasta joka kerta, kun Osasto ei ole esim. Jyväskylässä kannattamassa. Sinne ei nimittäin järjestetä matkoja, ellei ole pakko (playoffs), ihan vaan sen järjestyksenvalvonnan perseilyn takia.

oowee

Vakiokokoonpanossa
Kuten jo useaan otteeseen on sanottu, mene itse pitämään sitä meteliä sinne seuraavaan paikalliseen. Jos tämä homma ei olisi intohimo, niin ei sitä varmaan jaksaisi joka kausi +40 ottelua kotona ja vieraissa kannattaa tätä seuraa. Nyt Tapparan peleissä ei ole olosuhteet kunnossa, joten kuka pakottaa meitä saapumaan paikan päälle? Onko Osastolla joku velvoite luoda tunnelmaa jokaisessa ottelussa?

Voin rehellisesti sanoa, että käyn peleissä kiekon takia. Ei ollut ongelmaa nauttia pelistä kun Osasto rummutti käytävillä

Hattutemppu

Luottopelaaja
Kerroppas vähän töistä lisää mitä teet seuran eteen. Veikkaan että et tuo useita tuhansia ihmisiä halliin.

harkkapilli

Luottopelaaja
Tässä verrataan nyt omenoita ja appelsiineja.

Mitenkään vähättelemättä tärkeää työtäsi seuran parissa, Ilveksen miesten jääkiekkojoukkueen ottelutapahtuman tunnelman kannalta on todennäköisesti kriittisempää, onko Osasto paikalla pelissä ja saako se kannustaa sillä tavalla kuin ryhmä on nyt jo usean vuoden aikana tehnyt ja saanut siitä vielä paljon kiitosta. Asia on koettu niin tärkeäksi, että seurakin hyödyntää Osaston luomaa visuaalista ilmettä järjestelmällisesti ottelumainonnan kuvastossaan.

Takapuoli penkissä peliä hiljaa katsovia löytyy kyllä. Se ei ole ihan niin vaativa ponnistus kuin kannustaa 60 tehokasta peliminuuttia ja pelikatkot vielä siihen päälle. Kaikki hiljaa katsovatkin ovat toki seuralle tärkeitä katsojia ja heillä on täysi oikeus katsoa peliä introvertilla tavallaan. Jokainen varmaan kuitenkin ymmärtää, minkälainen ero tuolla on ottelun tunnelmaan verrattuna kannattajapäädyn toimintaan.