Osasto 41

Hattutemppu

Luottopelaaja
Mä väitän, että esimerkiksi minä teen enemmän töitä seuran eteen. Mutta koska istun väärässä päässä hallia ja näen vaivaa useita tunteja viikottain niin mulle voi vittuilla kun kääntöpenkkiläiset ei edes laula mukana
Kerroppas vähän töistä lisää mitä teet seuran eteen. Veikkaan että et tuo useita tuhansia ihmisiä halliin.

harkkapilli

Luottopelaaja
Mä väitän, että esimerkiksi minä teen enemmän töitä seuran eteen. Mutta koska istun väärässä päässä hallia ja näen vaivaa useita tunteja viikottain niin mulle voi vittuilla kun kääntöpenkkiläiset ei edes laula mukana
Tässä verrataan nyt omenoita ja appelsiineja.

Mitenkään vähättelemättä tärkeää työtäsi seuran parissa, Ilveksen miesten jääkiekkojoukkueen ottelutapahtuman tunnelman kannalta on todennäköisesti kriittisempää, onko Osasto paikalla pelissä ja saako se kannustaa sillä tavalla kuin ryhmä on nyt jo usean vuoden aikana tehnyt ja saanut siitä vielä paljon kiitosta. Asia on koettu niin tärkeäksi, että seurakin hyödyntää Osaston luomaa visuaalista ilmettä järjestelmällisesti ottelumainonnan kuvastossaan.

Takapuoli penkissä peliä hiljaa katsovia löytyy kyllä. Se ei ole ihan niin vaativa ponnistus kuin kannustaa 60 tehokasta peliminuuttia ja pelikatkot vielä siihen päälle. Kaikki hiljaa katsovatkin ovat toki seuralle tärkeitä katsojia ja heillä on täysi oikeus katsoa peliä introvertilla tavallaan. Jokainen varmaan kuitenkin ymmärtää, minkälainen ero tuolla on ottelun tunnelmaan verrattuna kannattajapäädyn toimintaan.

Toutain

Luottopelaaja
Jokainen varmaan kuitenkin ymmärtää, minkälainen ero tuolla on ottelun tunnelmaan verrattuna kannattajapäädyn toimintaan.

Niin ja jos sillä ei olisi niin merkittävää eroa, niin ketään ei edes kiinnostaisi, onko Osasto siellä vai ei :)

WillieGunn

Luottopelaaja
Tapparalle on se ja sama, onko siellä Osastoa vai ei ja se totta kai Tapparalle sallittaan, mutta niin sallitaan myös Osaston päätös olla menemättä Tapparan tapahtumaan.

Täähän meni juuri niin kuin Tapparassa halutaan. Parempi fiilis heidän kotipelissään kun vain Tappara huudot kuuluu. Jos mää saisin päättää, niin Ilveksen pelissä olisi 12700 kelta-musta-vihreetä fania paikalla. Ei yhtään sinistä paitaa.

Penkinlämmittäjä22

Luottopelaaja
Toiseen päätyyn taitaa laajentua jo näihin pleijareihin. Muistaakseni vihjailivat twitterissä.
Jep, aivan perseestä. On tämä meidän huippumoderni monitoimiareena suunniteltu kyllä hienosti. Onhan se hienoa nähdä, kun mahdollisessa paikallissarjassa toisilla on koko pääty, meillä pieni karsina (eikä lippuja).

Toki silti pidettäisiin enemmän ääntä.

TammiTorjuuKatsomoon

Vakiokokoonpanossa
Tosissasi väität että Osasto on näille ”tuhansille” se ostopäätöksen ratkaiseva asia?
Kun katsoja miettii valitseeko hän sohvan nurkan ja pelin televisiosta vai tuleeko paikan päälle, niin Ilveksen peleissä ero noissa kokemuksissa on valtava. Ottelutapahtuma on hienosti rakennettu, mutta aivan oleellinen ja monen mielestä tärkein osa tunnelman luomisessa paikan päällä on myös Osasto. Sitä tunnelmaa, fiilistä ja yhteisöllisyyttä ei saa kotona. Jos vaihtoehtoina olisivat peli kotisohvalta tai peli paikan päällä kirkkotunnelmissa, niin väitän että huomattavasti isompi osa tällöin valitsisi kotisohvan.

Mietin juuri hiljattain, että mahtaako Osasto olla ainoa kannattajakatsomo, jolla on ihan omia faneja. Tunnen pari lasta, jotka kotonakin leikkivät kannattajakatsomoa ja vanhemman henkilön, joka tulee peleihin fiilistelemään Osaston meininkiä. Hän ottaa paikan läheltä kannattajakatsomoa ja sanoo ettei sen niin väliä jos ei peliä aina näe, kunhan saa seurata Osastoa.

Itse en liity Osastoon millään tavalla, mutta arvostan suuresti sitä työtä mitä he ovat tehneet kannattamisen eteen ja erittäin hienoa tunnelmaa, jota he peleihin luovat.

Arzamas

Luottopelaaja
Aivan oikea päätös jättää menemättä. Turha mennä naapurin peliin luomaan mitään tunnelmaa jos sitä ei haluta.

Sataa pitkässä juoksussa Ilveksen laariin, jos ei ole jo satanut kun yleisömääriä vertaillaan. Kyllä se tunnelma vetää halliin uudestaankin, ja satunnaiskatsojilla on jatkossa helppo valinta kumman peliin menee.

Jos olisin rahamies niin ostaisin päätykatsomon paikat vielä tyhjäksi, ja jättäisin menemättä.

Rauno Repomies

Tähtipelaaja
Jep, aivan perseestä. On tämä meidän huippumoderni monitoimiareena suunniteltu kyllä hienosti. Onhan se hienoa nähdä, kun mahdollisessa paikallissarjassa toisilla on koko pääty, meillä pieni karsina (eikä lippuja).

Toki silti pidettäisiin enemmän ääntä.
Kannattaa nyt muistaa kun näistä valittaa että Arenan suunnitelmat on alunperin tehty jopa ilman Ilvestä. Itse ymmärrän ihan täysin miksi joitain ratkaisuja on tehty muut asiat edellä kuin kiekkopelit.

AQ21

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Täähän meni juuri niin kuin Tapparassa halutaan. Parempi fiilis heidän kotipelissään kun vain Tappara huudot kuuluu. Jos mää saisin päättää, niin Ilveksen pelissä olisi 12700 kelta-musta-vihreetä fania paikalla. Ei yhtään sinistä paitaa.
Ihan niinkuin viime pelissäkin, jonka jälkeen Tapparan toimitusjohtajaa myöten valiteltiin Osaston poisjääntiä kun oli paskempi meno hallissa sen seurauksena.