Tampereen Tappara

Tarviiko tätä ihan oikeasti jonkun edes kysyä Ilveksen foorumilla?
Nyt kun tuli puheeksi niin rehellisesti kiinnostaa mistä kaikkialta se viha on tullut, kun tuo on jotain, mitä itse en henkilökohtaisesti ymmärrä. Onko opittu vanhemmilta, Tapparalaiset vittuillu koulussa liikaa, vai mistä se viha on saanut alkunsa.

Itsellä ei Ilvekseen ole oikein minkäänlaista vihasuhdetta, mutta vituttaa vaa kuunnella kuittailua tappion jälkeen enemmän kun muilta:D

Nyt kun tuli puheeksi niin rehellisesti kiinnostaa mistä kaikkialta se viha on tullut, kun tuo on jotain, mitä itse en henkilökohtaisesti ymmärrä. Onko opittu vanhemmilta, Tapparalaiset vittuillu koulussa liikaa, vai mistä se viha on saanut alkunsa.

Itsellä ei Ilvekseen ole oikein minkäänlaista vihasuhdetta, mutta vituttaa vaa kuunnella kuittailua tappion jälkeen enemmän kun muilta:D
Se ylimielisyys ja kusipäisyys mitä ainakin itse on vuosia joutunut kokemaan teidän puolelta on yksi syy. Sitten kaikki se muovisuus siihen päälle. Nuff said.

Tyyppihän sen ratkaisee ja tosiaan en Ari Penttilää tunne, joten voi olla nappivalintakin - kommenttini kohdistuu hänen taustaansa.
Katsotaan nyt toki, vaihtuuko toimari ollenkaan, mutta ei Penttilää millään muotoa mielyttäväksi persoonaksi voi kuvailla. Toisaalta, vaikka mulkku oletkin, liike-elämässä voi silti menestyä.

Hyvä kysymys onkin, että vituttaako
A) Seura
B) Joukkueen fanit

Useimmiten kyse lienee jälkimmäisestä.
Täähän se ois.

En tiedä miten tämän muotoilee ilman että se kuulostaa provoilulta mutta yritän: pari vuotta sitten tuntui ihan mahdottomalta puhua jääkiekosta Tapparalaisena ilman että keskustelussa leimattiin ylimieliseksi kusipääksi vaikka itse asiallinen olikin, koska vastapuolelta loppui kiinnostus keskusteluun heti kun Tappara mainittiin. Oletan että tämä johtuu siitä että kaikkia vitutti se menestysputki.

Ei sillä moni varmasti mulkku onkin sen takia.

Katsotaan nyt toki, vaihtuuko toimari ollenkaan, mutta ei Penttilää millään muotoa mielyttäväksi persoonaksi voi kuvailla. Toisaalta, vaikka mulkku oletkin, liike-elämässä voi silti menestyä.

Steve Jobs oli esimerkiksi yksi iso mulkku työkavereidensa mielestä. Joku joskus totesi myös, että Suomikin tarvitsi sodissaan yhtä paljon lammioita kuin koskeloita (viittaukset Tuntemattomaan Sotilaaseen ovat toki hölmöjä, mutta ymmärrätte pointin). Joskus tarvitaan muutakin kuin hapoy family -meininkiä isojen muutosten tekemiseen ja ihmisten saamiseen pois mukavuusalueen puuhastelusta.

OT tähän kannattajakeskusteluun:

Olin juuri vklp wanhojen tamperelaisten yläastekavereiden kanssa mökillä ja (tapelaisilta) kuulin 1,5vrk "rumasta hupparista" ym. humoristista kettuilua. :) Totesin hymyillen, että "Etelässä kuulen 365 ihan samaa virttä mm. HIFK-kannattajilta ja kysyn saman, kuin kysyn heiltä."

"Kun olette niin ylpeitä omistanne, koska alatte tunnustaa väriä ja kuljette oman jengin färeissä ja rytkyissä?" = loppui kettuilu, kun seinään (kuten etelässäkin) ja jatkettiin vklpviettoa. :p

OT tähän kannattajakeskusteluun:

Olin juuri vklp wanhojen tamperelaisten yläastekavereiden kanssa mökillä ja (tapelaisilta) kuulin 1,5vrk "rumasta hupparista" ym. humoristista kettuilua. :) Totesin hymyillen, että "Etelässä kuulen 365 ihan samaa virttä mm. HIFK-kannattajilta ja kysyn saman, kuin kysyn heiltä."

"Kun olette niin ylpeitä omistanne, koska alatte tunnustaa väriä ja kuljette oman jengin färeissä ja rytkyissä?" = loppui kettuilu, kun seinään (kuten etelässäkin) ja jatkettiin vklpviettoa. :p

Vanhempi koulukunta on normaalimpaa. 2000-luvulla syntyneissä on enemmän näitä ylimielisiä mulkkuja, jotka ovat teini-iässä tottuneet menestykseen ja pitävät sitä jonain itsestäänselvyytenä. Näille viime kausi oli hyvä reality check.

Vanhempi koulukunta on normaalimpaa. 2000-luvulla syntyneissä on enemmän näitä ylimielisiä mulkkuja, jotka ovat teini-iässä tottuneet menestykseen ja pitävät sitä jonain itsestäänselvyytenä. Näille viime kausi oli hyvä reality check.
Meikäläisen kokemus on sellainen, että tunnen vanhempia Tapparalaisia, niin ne jotka ovat pelanneet hyvällä tasolla, niin niiltä ei tule ikinä pienintäkään vittuilua, tai no rakentavassa hengessä. Taas jos ei itse ole pelannut niin se viestintä on joskus pelkkää vittuilua.

Taitaa se sukupolvi olla käytökseltään joka asiassa tuollaisia. Tilanne on vastaava myös Ilveksen fanien kanssa. Oman ikäisen porukan kanssa pääsen hyvin kiekosta juttuun (poikkeuksia toki on), nuorison kanssa menee hyvin helposti asiattomuuksiin, vaikka hyvä jos heidän vanhempansakaan ovat syntyneet edellisen mestaruuden aikana. Nuoret tietävät mielestään kaikesta kaiken.

Tämä rasittava "mouho-kusiviiksi" -vouhotus on eräänlainen kannattamisen spin-off muoto, jota ylläpidetään paitsi ainoana oikeana fanikulttuurina, myös eräänlaisena urheilusta irrallisena ajanviettomuotona.

Vanhemmassa väessäkin, jossa isoimmat katkeruudet alkavat hioutua pois muiden elämän aktiviteettien seurauksena, on paljon edelleen niitä jotka sympatiseeraavat pahimpia ylilyöntejä. Tappara on Ilvesläiselle aina oleva antimateriaa, mutta sen mauton jankuttava julistaminen ei tee kannattajasta toistaan parempaa.

Älä nyt vertaa mouhoa mihinkään pissakakka tason kusiviikseen. Mouho sanana menee mouhoilla tunteisiin, koska se on totta
Tuskinpa tuo sanojen vertaaminen oli tuon viestin pointti.

Itsellä vähän vaihtelevia kohtaamisia ollut Tappara fanien kanssa. Osalla levy jäänyt päälle ja suusta ei tule käytännössä mitään järkevää, tyyliin jotain epämääräistä vuodesta 85 heti kättelyssä. Osan kanssa tullut hyviäkin keskusteluja esimerkiksi voimasuhteista ja ei ole ollut ongelma kehua Ilveksen otteita.

Suurimmaksi osaksi sanoisin, että niin metsä vastaa kuinka sinne huutaa. Jos sä vittuilet niin hyvin todennäköisesti saat vittuilua takaisin.

Sillä tavalla voin yhtyä aiempaan @Luchs viestiin, että onhan tuo jankutus molemmilta tosi raskasta ja tykännyt enemmän näistä laadukkaista keskusteluista eri faniryhmien kanssa jääkiekosta.

Suurimmaksi osaksi sanoisin, että niin metsä vastaa kuinka sinne huutaa. Jos sä vittuilet niin hyvin todennäköisesti saat vittuilua takaisin.

Sillä tavalla voin yhtyä aiempaan @Luchs viestiin, että onhan tuo jankutus molemmilta tosi raskasta ja tykännyt enemmän näistä laadukkaista keskusteluista eri faniryhmien kanssa jääkiekosta.
Näinhän tämä menee. Itse olen kyllästynyt tähän puolin ja toisin jatkuvaan vastakkaisasettelun rakentamiseen sekä pippelinmittaukseen joukkueiden välillä kaikissa mahdollisissa pienimmissäkin osa-alueissa. Jääkiekon hauskuus alkaa kadota siinä vaiheessa, kun keskitytään vain tappelemaan siitä, onko meidän isi parempi kuin teidän isi. Lisäksi jatkuvasti rakentuvalla provosointikierteellä tunnutaan olevan nykyään ongelmissa hallin ulkopuolella sanojen siirtyessä fyysiseksi mittelöksi vielä viikonloppupeleissä kuningas alkoholin antaessa sopivaa buustia hölmöilyille. Pieni hyvässä hengessä tapahtuva kuittailu molemmilta on kuulunut aina asiaan ja se on ihan tervettä, mutta osalta on kadonnut rajat tässä asiassa. Toisen vihaaminen alkaa olemaan joillekin jo omien kannatusta tärkeämpää, jotkut eivät ole esimerkiksi käyneet hallissa vuosiin, mutta ovat silti heti ensimmäisenä naureskelemassa naapurille.

Itse olen erätauoilla käynyt tuopin ääressä monet hyvät keskustelut vierasfanien kanssa. Myös paikallispeleissä on löytynyt asiallista juttuseuraa ja ollaan vaihdettu ajatuksia omista ja vastustajien joukkueiden asioista. Itse saan noista paljon enemmän irti kuin vuosikymmeniä jatkuneesta väittelystä siitä, onko se mouho vai kusiviiksi nyt se suurempi kakkapää.

Takaisin