Liigan tuomaritoiminta

polve

Rivipelaaja
Sitä minä en ymmärrä että miksi tuomareita pitää suojella jos he tekevät karkean virheen. Itse arvostaisin sitä että myönnettäisiin se hemmetin virhe. Japa Levonenhan noita joukkueiden kesken kävi myöntämässä että jotain meni väärin. Boman tainnut myös jonkun parhaan tuomarin palkinnon voitta. Toivottavasti edes kävi myöntämässä että oli paska vihellys.
En ymmärrä itsekkään. Ainoa oikea ratkaisu on myöntää virheensä.

Nyt Boman ja Seppälä saa kuulla tästä pelleilystä melko pitkään ja ainakin omissa silmissä Bomanin puoluellisuus vaan vahvistuu.

Eli siis maali olisi hyväksytty, jos Supi ei olisi koskenut kiekkoon?! Vittu mikä meriselitys. Onneksi meillä on paikallisissa varaa siihen, että yksi maali ryöstetään.

IhanJuniori

Junioripelaaja
Syyttävä sormi täysin Bomania kohti, joka vihelsi ihan jostain helvetin käsittämättömästä syystä pilliin kun kiekko oli selvästi jo pudonnut Metsolalta (tämä siis hidastuksesta katsottuna)...
Syyttävä sormi osoittaa tosiaan Bomania kohti, mutta Boman oli kaukalonlaita huhujen mukaan ihan suoraselkäisesti kertonut ainakin Suomelle ja Frimanille, että nyt tuli virhe häneltä.

Taitaa pelaajien arvostus Bomania kohtaan tulla juuri tuosta, että jos virhe tulee niin nostaa kyllä rehdisti käden pystyyn virheen merkiksi. Onneksi mitään ei ratkennut siihen tilanteeseen.

Teme-74

Luottopelaaja
Syyttävä sormi osoittaa tosiaan Bomania kohti, mutta Boman oli kaukalonlaita huhujen mukaan ihan suoraselkäisesti kertonut ainakin Suomelle ja Frimanille, että nyt tuli virhe häneltä.

Taitaa pelaajien arvostus Bomania kohtaan tulla juuri tuosta, että jos virhe tulee niin nostaa kyllä rehdisti käden pystyyn virheen merkiksi. Onneksi mitään ei ratkennut siihen tilanteeseen.
Ei mulla silti ymmärrys riitä että miten tommonen virhe tehdään. Siinä on aikaa ja videolta tarkistettu tilanne. Jääkö hylyn syyksi lopulta se, että Boman ja hänen aisaparinsa ei tuntenut sääntöä, vai joku muu(?).
Siis ihan selkeä maalihan toi oli, ei sitä mielestäni voi sääntökirjasta toisinkaan tulkita.

IhanJuniori

Junioripelaaja
Ei mulla silti ymmärrys riitä että miten tommonen virhe tehdään. Siinä on aikaa ja videolta tarkistettu tilanne. Jääkö hylyn syyksi lopulta se, että Boman ja hänen aisaparinsa ei tuntenut sääntöä, vai joku muu(?).
Siis ihan selkeä maalihan toi oli, ei sitä mielestäni voi sääntökirjasta toisinkaan tulkita.
Maali hylättiin koska Boman teki karmean virheen kun vihelsi pelin heti poikki.

Late continue-sääntöä ei voitu käyttää tässä koska Suomi koski kiekkoon vihellyksen jälkeen. Jos ei olis koskenut niin olisi hyväksytty.

Koko late-continue sietäisi romukoppaan muutenkin.

Vovlo

Tähtipelaaja
Ylläpidon jäsen
Late continue-sääntöä ei voitu käyttää tässä koska Suomi koski kiekkoon vihellyksen jälkeen. Jos ei olis koskenut niin olisi hyväksytty.
Olisiko se hylätty jos Tapparan oma pelaaja olisi sohinut sen jo maaliin menossa olevan kiekon sisälle? On muuten hieno sääntö joka oikeastaan vain epäselventää asioita.

IhanJuniori

Junioripelaaja
Olisiko se hylätty jos Tapparan oma pelaaja olisi sohinut sen jo maaliin menossa olevan kiekon sisälle? On muuten hieno sääntö joka oikeastaan vain epäselventää asioita.
Mun ymmärryksen mukaan ei.
Eikös siinä Ilves - HPK late-continuessa Ilveksen pelaaja koskenut kiekkoon vielä vihellyksen jälkeen?

Joo siis nyt todella kauas Liigasta tämä sääntö ja tuomareille vähän vastuuta takas.

Vovlo

Tähtipelaaja
Ylläpidon jäsen
Mun ymmärryksen mukaan ei.
Eikös siinä Ilves - HPK late-continuessa Ilveksen pelaaja koskenut kiekkoon vielä vihellyksen jälkeen?

Joo siis nyt todella kauas Liigasta tämä sääntö ja tuomareille vähän vastuuta takas.
Onneksi tähän ei ole mitään tärkeätä ratkennut. Vielä. Tuomarit mikitykseen ja selittämään hallille myös että miksi mitäkin tapahtuu. Ei aikuisia ihmisiä tarvitse loputtomiin paalia ja suojella. En usko että tuomaritkaan tätä haluaa.

Keltavihreä

Luottopelaaja

Tosta videosta nopeesti katsottuna ei itelle ainakaan selvinnyt kohtaa milloin pillinvihellys kuului. Eli kumpi tapahtui ensin, maali vai vihellys.

Jotenkin oon muistavinani erilaisen tilanteen viime kaudelta. Että olisi kuulunu vihellys ja sen jälkeen Ilves pelaajien selät suoristuneet ja vasta näiden kahden tapahtuman jälkeen vastustaja laukonut kiekon maaliin ja se hyväksyttiin.

Voinko muistaa niin omiani? Olisko ollu joku Kärpät viä vastassa. Vastustajaa en niin hyvin muista, mut jotenkin oon muistavani tämmönen tilanteen vahvasti...

En siis väitä et näin ois tapahtunut, muisti voi tehä tepposetkin.

polve

Rivipelaaja
Maali hylättiin koska Boman teki karmean virheen kun vihelsi pelin heti poikki.

Koko late-continue sietäisi romukoppaan muutenkin.
Katsoin nuo molemmat videot uudelleen ja kyllä ne ihan vastaavat tilanteet ovat. Molemmissa pilli kuuluu juuri samoilla hetkillä kun kiekkoon osutaan. Toisessa maali hyväksyttiin ja toisessa hylättiin.

Aiemmin kuultiin tämä selitys "late continue"-säännöstä, mutta ei pureuduttu sen enempää siihen kuinka se toimii.

Nyt tuomiota perustellaan sillä, että kiekkoon koskettiin vihellyksen jälkeen eli tarkennettiin tuota sääntöä.

Voisiko siis joku nyt sitten selvittää perinpohjaisesti mitä kaikkea tuo sääntö sisältää, jotta ei tarvisi ihmetellä jälkikäteen, et mitä helvettiä ja taas esiin marssii joku vitun kadulta revitty Seppälä kertomaan miksi toimittiin tänään näin.

IhanJuniori

Junioripelaaja
Voisiko siis joku nyt sitten selvittää perinpohjaisesti mitä kaikkea tuo sääntö sisältää, jotta ei tarvisi ihmetellä jälkikäteen, et mitä helvettiä ja taas esiin marssii joku vitun kadulta revitty Seppälä kertomaan miksi toimittiin tänään näin.
Mää olen edelleen sitä mieltä, että se sääntö keksittiin siinä HPK pelissä ja haudattiin myös siinä samassa pelissä.

Voisin melkoisella varmuudella sanoa, että KUKAAN ei ollut edes kuullut mistään late-continuesta ennen sitä kerho peliä :D

polve

Rivipelaaja
Mää olen edelleen sitä mieltä, että se sääntö keksittiin siinä HPK pelissä ja haudattiin myös siinä samassa pelissä.

Voisin melkoisella varmuudella sanoa, että KUKAAN ei ollut edes kuullut mistään late-continuesta ennen sitä kerho peliä :D
Jep, tätä epäilen itsekin ja nyt sitten ollaan hätää kärsimässä, kun tuota valhetta koitetaan vieläkin peitellä