Repomies
Tähtipelaaja
Ei me nyt varmaan tätä tarvita?Ylläoleviin vahvasti eri mieltä
Tulee eräs Eino Leinon värssy mieleen joka menee jotakuinkin näin:
Antti Pennanen
Huono valmentaja
Huono ihminen
Huono valmentaja
Huono ihminen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei me nyt varmaan tätä tarvita?Ylläoleviin vahvasti eri mieltä
Tulee eräs Eino Leinon värssy mieleen joka menee jotakuinkin näin:
Antti Pennanen
Huono valmentaja
Huono ihminen
Huono valmentaja
Huono ihminen
Äh, eikai se Pennanen oikeasti mikään Tommy Hellstenin seuraaja ole?Hyytiä kirjoittaa Tommy Hellstenin ajatuksista, joita myös Pennanen opiskelee. Toimittaja kirjoittaa Hellstenin ajattelusta, erityisesti heikkouden hyväksymisestä. Rohkeudesta olla haavoittuvainen.
Olen myös Hellstenini lukenut ja myös saanut niistä paljon. Häpeän hyväksyminen ja jopa julkiseksi tekeminen on syvä, vaikea, mutta hieno ajatus. Allekirjoitan tämän kaiken sataprosenttisesti.
Jos ajattelee liiga-historiaa, epäonnistumisten taustalla on varmaan ollut monesti kuvaamiasi skenarioita. Silti kättelemättä jättäminen on ollut äärimmäisen harvinaista, jos koskaan.Mietinpä hieman lisää Pennasen reaktiota olla kättelemättä ja kiittämättä yleisöä pelin jälkeen. Yritän olla Pennanen (yksinkertaistettuna):
A. Joukkue antoi kaikkensa ja pelasi niin kuin joukkueena oli sovittu. Silti hävittiin.
Oma epäonnistumiseni.
-olisin kätellyt.
B. Joukkue pelasi niin kuin oli sovittu, mutta muutama yksilö ei toteuttanut suunitelmaa/antanut panostansa. Oma epäonnistumiseni.
-olisin kätellyt
C. Joukkue pelasi ulkona valmennuksesta
-en olisi kätellyt, koska näkisin, että fiasko ei ole minun syytäni. Yritin parhaani, mutta ristiriidat joukkueessa veivät laivaa tuuliajolle. Kantakoot nyt sitten vastuunsa itse, siinä kaikkien katsojien edessä.
D. Joukkueenjohto vaikutti pelaamiseen ja kokoonpanoon. En saanut tehdä haluamiani muutoksia ja lopputuote ei ollut minun käsialaani, vaan johtamiskulttuurin lopputulos, josta halusin irtaantua. Minä en ota tätä kontolleni. Kätelkööt urheilujohto vastustajan ja tulkoon tohon yleisön eteen, perkele. En aio olla syntypukki fiaskolle. Minä menen pukuhuoneeseen.
Tämä siis vain yritys miettiä syytä impulsiiviselle käyttäytymiselle. Miksi en kättelisi, jos parhaamme teimme. Sen sijaan, tapahtumat taustalla voivat hyvinkin selittää miksi Pennanen ja muu valmennus eivät olleet "joukkueena" lopussa kättelemässä ja yleisön räittävänä.
Joo, siksi yritänkin arvuutella käyttäytymisen juurisyitä.Jos ajattelee liiga-historiaa, epäonnistumisten taustalla on varmaan ollut monesti kuvaamiasi skenarioita. Silti kättelemättä jättäminen on ollut äärimmäisen harvinaista, jos koskaan.
Isosti tämä.Äh, eikai se Pennanen oikeasti mikään Tommy Hellstenin seuraaja ole?
Eihän Hellsten edes ole mitään psykologiaa. Hän ei ole psykologi (eikä psykiatri, vaikka se ei nyt tähän liitykään), eikä omien ilmoittamien titteliensä mukaan edes psykoterapeutti (joka on Valviran suojaama nimike) vaan vain "terapeutti" (jollain saaa ilmoittaa kuka vaan olevnasa). Hellstenin kirjat ovat todella pahasti self-help -tyylisiä elämäntaito-oppaita ja niissä on todella pahaa keittiöpsykologian vaaraa jatkuvasti, johtuen ihan siitä että kaverilla ei ole mitään virallisia kyvykkyyksiä psykologisiin asioihin, mieshän on teologi.
Ihan sydämellinen ja hyväätahtova mies varmasti, mutta olen kyllä ennen kaikkea häkeltynyt jos Pennanen on joku Tommy Hellstenin oppilas. Mulle jopa tämä selittää todella paljon tapahtunutta.
Kyllä, olen näihin tutustunut koska pikkuveljeni jolla on elämässä ollut vaikeaa oli jossain vaiheessa aivan hurahtanut näihin ja kuvitteli Hellstenin kirjoista löytävänsä jotain apua.
Moni voi löytää noista Hellstenin ajatuksista merkityksellisyyttä ja suuntaa elämäänsä ja olen onnellien kaikkien puolesta jotka löytävät, mutta toisaalta objektiivisesti tarkasteltuna Hellsten on ihan hörhöilyn rajamailla taiteilevaa tavaraa. Kuitenkin vain rajamailla, en sano että on hörhöilyä. Ja on todella vaikea nähdä miten hemmetissä Hellstenin pehmeä ja rakastava ote auttaa jääkiekkojoukkueen suorittamisessa.
Mun leuka on lattialla.
... olen sanaton. Pienet ovat erot valmentajien välillä? Toki tämä ehkä menee hieman överiksi, mutta ainakin huomiodaan kannattajat ja yhteisö.
Vai onko tämäkin paineiden lievitystä ja ennaltaselittelyä?
... olen sanaton. Pienet ovat erot valmentajien välillä? Toki tämä ehkä menee hieman överiksi, mutta ainakin huomiodaan kannattajat ja yhteisö.
Vai onko tämäkin paineiden lievitystä ja ennaltaselittelyä?
Jos palkka Ilvekseltä juoksee vielä tämän kuukauden, eiköhän nämä olosuhteet huomioon ottaen sellainen video tai useampia tulla näkemään... suorastaan kovasti ihmettelen, jos kohutun valmentajan annetaan toimistolla pelien jälkeen vain kadota kokonaan kuin pieru Saharaan.Mainio kirjoitus.
Haluan uskoa ja toivoa kuitenkin että Pendo vielä jossain muodossa, on se sitten Ilvestyskirja tai somen haastatteluvideo tai mitä vaan niin huomioi myös yhteisön.
Meidän peli riittää. Samalla kun jokainen kolumni ja artikkeli lyttää pelokkaan Ilveksen sekä jokainen jääkiekkoa yli pari pankkipäivää seurannut näki, että KalPalla oli peli-identiteetti ja pelaaminen oli ylivertaista Ilvekseen verrattuna.No, onneksi olemme seuraavaksi saamassa valmentajan, joka osaa ottaa vastuuta joukkueesta ja kantaa vastuunsa.
Niin ihan faktuaalisestihan se pitää Pendon kohdalla paikkansa. Meni aika Ilveksessä miten meni. Mestaruuden voittanut valmentaja on mestarivalmentaja.toisin kuin pennasen ”mestarivalmentaja”
En kyllä oikein usko tähänkään. Ei kukaan valmentaja halua ansioluetteloonsa tällaista floppausta.Eiköhän tässä nyt käynyt klassinen, eli Pendoa ei kiinnostanut vittuakaan Ilves, koska on ihan yhtä palkkasoturi kuin Palvekin. Uusi työpaikka jo varma, joten suorituksella ei ollut mitään merkitystä.
Tämähän on deja-vu.Toivottavasti Pennanen saadaan haastatteluun ja kertomaan oma versionsa kaikkien aikojen mahalaskusta tai suorastaan pahimman kauhuleffan katastrofista. Oikeastaan mitään muuta vaihtoehtoa ei edes ole.
Sen verran herra on meille kuluttajille ja kannattajille velkaa.
Siis miten mä olen ollut siinä käsityksessä, että Pennanen opiskelee psykologiaa yliopistossa? Jos kyse on tuosta Hellstenin täydennyskoulutuksesta, niin onhan tuo ihan täysin eri asia kuin yliopistotutkinto, joka valmistaa kriittiseen ajatteluun ja antaa varmasti aika paljon laajemman käsityksen psykologiasta. Siinäkin kun on käsittääkseni aika paljon erilaisia tutkimussuuntauksia. Kyllä tämä ainakin itselleni on valtavan merkittävä ero - Hellstenin koulutusta sinällään väheksymättä. Mutta nuo tuon kaltaiset koulutusohjelmat on kai vähän villi länsi, eikä niistä valmistuneet voi esim. käyttää Valviran myöntämää psykoterapeutin ammattinimikettä.Äh, eikai se Pennanen oikeasti mikään Tommy Hellstenin seuraaja ole?
Eihän Hellsten edes ole mitään psykologiaa. Hän ei ole psykologi (eikä psykiatri, vaikka se ei nyt tähän liitykään), eikä omien ilmoittamien titteliensä mukaan edes psykoterapeutti (joka on Valviran suojaama nimike) vaan vain "terapeutti" (jollain saaa ilmoittaa kuka vaan olevnasa). Hellstenin kirjat ovat todella pahasti self-help -tyylisiä elämäntaito-oppaita ja niissä on todella pahaa keittiöpsykologian vaaraa jatkuvasti, johtuen ihan siitä että kaverilla ei ole mitään virallisia kyvykkyyksiä psykologisiin asioihin, mieshän on teologi.
Ihan sydämellinen ja hyväätahtova mies varmasti, mutta olen kyllä ennen kaikkea häkeltynyt jos Pennanen on joku Tommy Hellstenin oppilas. Mulle jopa tämä selittää todella paljon tapahtunutta.
Kyllä, olen näihin tutustunut koska pikkuveljeni jolla on elämässä ollut vaikeaa oli jossain vaiheessa aivan hurahtanut näihin ja kuvitteli Hellstenin kirjoista löytävänsä jotain apua.
Moni voi löytää noista Hellstenin ajatuksista merkityksellisyyttä ja suuntaa elämäänsä ja olen onnellien kaikkien puolesta jotka löytävät, mutta toisaalta objektiivisesti tarkasteltuna Hellsten on ihan hörhöilyn rajamailla taiteilevaa tavaraa. Kuitenkin vain rajamailla, en sano että on hörhöilyä. Ja on todella vaikea nähdä miten hemmetissä Hellstenin pehmeä ja rakastava ote auttaa jääkiekkojoukkueen suorittamisessa.
Mun leuka on lattialla.
Tämä herra Pennanen ei tule varmaan kertomaan mitään tästä kaudesta. Minkälainen valmentaja jättää muun joukkueen kättelemään vastustajat kun häviö napsahti? En tiedä mitään mutta..jotainhan kertoo sekin kun kukaan ei elänyt tunteella näissä peleissä.. olivat kuin koomassa penkilläkin. Koppi kenties menetetty jossain vaiheessa?Toivottavasti Pennanen saadaan haastatteluun ja kertomaan oma versionsa kaikkien aikojen mahalaskusta tai suorastaan pahimman kauhuleffan katastrofista. Oikeastaan mitään muuta vaihtoehtoa ei edes ole.
Sen verran herra on meille kuluttajille ja kannattajille velkaa.