Jos Kontiola ja kiva hassun hauska Levin poppoo olisi mukana, niin saumat kannuun/kannuihin olisi ja todellakin paljon paljon ennen pudotuspelejä.
Ennen kuin pelit alkaa 2023, on Ilveksen vajaalähtöinen keskikaista ja maalinsuu
tuomassa meille ennakoissa taas sijan kolme.
Kaikki ne huutelijat, jotka alkavat kritisoimaan tätä asiaa huonompaan tai parempaan suuntaan, voivat pohtia sitä mihin itse ovat tyytyväisiä? Itse en pidä pronssisijaa huonona.
Ehkä Koskela ja Ilveksen operatiivinen johto ovat tyytyväisiä runkosarjan sijoihin 2-4.
Vaikka mestaruus jää taas arpapeliksi, onhan siellä kärkiporukoissa kuitenkin mukava pyöriä.
Kolmanneksi rankkaus ei käänny niin, että "olisi tuomassa kolmannen sijan", vaan niin, että on (arvioiden mukaan) kolmanneksi todennäköisin mestari. Eikä tähän kannata vastata, että sama asia, koska niin ei ole. Rankingin kolmannen mestaruus saattaa hyvinkin olla todennäköisempi kuin rankingin kolmannen pronssi. Hölmöltä kuulostaisi myös sanoa, että rankingin ykkönen olisi "tuomassa joukkueelle x mestaruuden".
Mestaruus jää arpapeliksi aina ja kaikilla. Onko siinä sitten kuinka iso ero, että lähdetäänkö sitä hakemaan todennäköisimpänä mestarina(esim. vähän alle 20%) vai kolmanneksi todennäköisimpänä mestarina(esim. vähän yli 10%) riippuu varmasti keneltä kysytään. Itse uskon, että tällä vuosikymmenellä tullaan vielä lähtemään kauteen rankingin ykkösenäkin ja joka kerta TOP4:ssä, realistisena mestariehdokkaana. Tämän hetken tilanteeseen ensi kauden suhteen olen pienellä varauksella tyytyväinen.
Todennäköisesti tässä ei ollut sulle mitään uutta, mutta tulipahan nyt sanottua